• Äldre 14 Jan 15:04
    633 visningar
    4 svar
    4
    633

    hunddagis/hundpassning

    Hej. Jag är en tjej som levt med hundar hela mitt liv. Jag är nyfiken på hur man starta ett mindre hunddagis/hundpassning. Bor i en liten by där nog ganska många skulle behöva någonstans att ha sin hund när dom jobbar. Jag ha gått 1,5 år naturbruksgymnasium med inriktning smådjur och hund. Går på soc just nu och dom vill att jag ska ha praktik men jag vill inte ha hunden/arna ensam hemma hela dagen så jag undra om de finns någon chans att öppna hunddagis/passning utan vidare utbildning. Fråga om jag glömt något. De är inget jag tänkte leva på nu i början iaf utan hjälpa folk som behöver och även kunna ha med mina hundar utan att bli sittande hemma.


    Novalie 4/11-12
  • Svar på tråden hunddagis/hundpassning
  • Äldre 14 Jan 15:07
    #1

    Passa hundar privat kan du. Men öppnna dagis måste du ha utbildning för, som kostar att gå.

  • Äldre 14 Jan 15:38
    #2

    Börja med att passa hundar privat, prova på hur det går osv. Sen när du sparat ihop pengar till det som krävs för att öppna riktigt dagis - gör det + då har du sen innan trogna kunder från hundpassningstiden.

  • Äldre 28 Jan 23:07
    #3

    Om du inte har utbildning får du inte ha mer än 3-4 hundar samtidigt.
    Och inte tjäna mer än 42 tusen per år.
    Tror det var så lagen var :)

  • Äldre 28 Jan 23:13
    #4

    Du behöver en hunddagisföreståndarutbildning för att få öppna och driva dagis eller pensionat. De finns att gå på distans för runt 5000:-

    För att passa hundar behövs ingen utbildning, men väl ett registrerat företag med F skatt. Vet inte hur många hundar du får ha som max då. Men ett hunddagis gäller max 12 hundar/person. 

Svar på tråden hunddagis/hundpassning