• kp82

    Bf augusti Stockholm

    Hej! har suttit och bläddrat bland många trådar och det känns som att det finns så många olika vilket är bra men tanken slog mig att jag skulle vilja komma i kontakt med andra förstföderskor som bor i eller runtomkring Sthlm.

    Själv bor jag norr om Stockholm i Järfälla och är just nu i vecka 11.

    Börjar lite kort och ser om intresset finns och om vi blir fler i denna tråd som jag hoppas kan ge oss utbyte av tanker och känslor och vem vet kanske blir vi några "lattemammor" i framtiden :)

  • Svar på tråden Bf augusti Stockholm
  • Jessi20
    kp82 skrev 2015-01-14 20:00:31 följande:

    Hej! har suttit och bläddrat bland många trådar och det känns som att det finns så många olika vilket är bra men tanken slog mig att jag skulle vilja komma i kontakt med andra förstföderskor som bor i eller runtomkring Sthlm.

    Själv bor jag norr om Stockholm i Järfälla och är just nu i vecka 11.

    Börjar lite kort och ser om intresset finns och om vi blir fler i denna tråd som jag hoppas kan ge oss utbyte av tanker och känslor och vem vet kanske blir vi några "lattemammor" i framtiden :)


    Hej! Jag är också gravid i v 11 ( 10 + 4) idag. Är första barnet för mig (andra för sambon) hur gammal är du? :) jag mår illa nästan hela tiden sen 1 vecka tillbaka nu. Riktigt jobbigt då de påverkar jobbet och dom vet inget än. Vill vänta tills efter v 12 med att berätta för dom. Hur känner du dig? :)
  • kp82

    Hej och välkommen! vad kul att någon hittat hit :)

    Jag är i 10+5 :) för ett par veckor sedan började mitt illamående, det var riktigt illa dock kräktes jag inte. Jag har fått trycka i mig postafen för att klara av att ens gå upp ur sängen. Men nu sedan ett par dagar tillbaka har jag slutat med dem och mår bättre. Självklart kommer det och går i vågor men jag är glad över att slippa postafen då jag blev oerhört trött av dem. 

    För övrigt känner jag mig uppblåst, redan gått upp några kilon och mycket huvudvärk till och från ( har dock en ganska svår migrän sedan många år tillbaka ).

    Men men hoppas på att allt blir lättare ju längre tiden går! 

  • kp82

    Måste väl finnas fler som sett denna tråd? Jag ser också att jag inte skrivit årtal i rubriken :) 2015 ska det stå men jag vet inte hur man ändrar!

  • Lejonet83
    Hej! Jag gav mig in i en annan tråd före jag såg denna :) Den riktar sig också till blivande "stockholms-mammor" med BF i aug 2015. Jag är i v 11 (10+2) och väntar första barnet. Nu hoppas man ju framförallt att det ska gå bra och räknar ner till v 12-13.. Samma för er el?

    Njut av att ni slipper kräkningarna.. ;) Jag har också mått fruktansvärt illa nu i ett par v, sjukskriven från jobbet, kräks varje dag. Börjar tappa tron på att det ngn dag ska vända (men hoppas ju såklart). Hoppas att jag inte tillhör skaran som behöver stå ut med detta genom hela graviditeten.. Att sig utanför dörren är inte att tänka på.. Mådde ok de första 7 v, men hade en mängd andra grav-symptom förstås. 
  • kp82

    Hej och välkommen! Ja det finns ju en hel del trådar!

    Usch vad jobbigt att du kräks varje dag, hoppas verkligen att du mår bättre snart!
    Själv är väl mitt största problem huvudvärk som jag i annat fall även dras med även som icke gravid...men hoppas på att tiden går fort och det sägs att många kan bli bättre i sin migrän....

    Längtar också tills jag passerat vecka. 12!

    Just nu går dagarna rätt sakta, är timanställd så jobbar inte heltid och det är ju både på gott och ont...skönt de dagar man mår riktigt dåligt!

  • Lejonet83
    kp82 skrev 2015-01-15 14:18:11 följande:

    Hej och välkommen! Ja det finns ju en hel del trådar!

    Usch vad jobbigt att du kräks varje dag, hoppas verkligen att du mår bättre snart!
    Själv är väl mitt största problem huvudvärk som jag i annat fall även dras med även som icke gravid...men hoppas på att tiden går fort och det sägs att många kan bli bättre i sin migrän....

    Längtar också tills jag passerat vecka. 12!

    Just nu går dagarna rätt sakta, är timanställd så jobbar inte heltid och det är ju både på gott och ont...skönt de dagar man mår riktigt dåligt!


    Tack! :) Låter inge kul med huvudvärken heller.. Vi får hålla tummarna att det blir bättre med tiden så att man kan få njuta lite grann av grav också. Ska ni göra KUB-test? Vi gör det om 2v så nedräkning tills dess..
  • kp82
    Lejonet83 skrev 2015-01-15 15:36:07 följande:
    Tack! :) Låter inge kul med huvudvärken heller.. Vi får hålla tummarna att det blir bättre med tiden så att man kan få njuta lite grann av grav också. Ska ni göra KUB-test? Vi gör det om 2v så nedräkning tills dess..
    Ja men eller hur! hoppas det! Vi ska också göra KUB och samma här om ca 2 veckor :)
  • plett

    Hej! Bor vid Hägerstensåsen och är i v12 (11+4), var i onsdags hos BM och nu idag så valde vi att ta ett litet tidigt utltraljud för att titta till den lilla där inne. :) Svårt att föreställa sig känslan man får när man får se hjärtat picka på hur fint som helst och dessutom se hur ens barn gör som små kullerbyttor. Mitt illamående kommer och går vilket känns en smula jobbigt, vissa dagar känner jag det knappt alls och kan äta normalt medan andra klarar jag inget annat än rostbröd. Dock hade jag jättefina blodvärden så det är ingen fara än för näringsintaget tydligen. Åh ja just det, det är vårt första barn också och jag är 29!

  • Jessi20
    kp82 skrev 2015-01-14 21:45:08 följande:

    Hej och välkommen! vad kul att någon hittat hit :)

    Jag är i 10+5 :) för ett par veckor sedan började mitt illamående, det var riktigt illa dock kräktes jag inte. Jag har fått trycka i mig postafen för att klara av att ens gå upp ur sängen. Men nu sedan ett par dagar tillbaka har jag slutat med dem och mår bättre. Självklart kommer det och går i vågor men jag är glad över att slippa postafen då jag blev oerhört trött av dem. 

    För övrigt känner jag mig uppblåst, redan gått upp några kilon och mycket huvudvärk till och från ( har dock en ganska svår migrän sedan många år tillbaka ).

    Men men hoppas på att allt blir lättare ju längre tiden går! 


    Va de läkaren som skrev ut de lr kan man köpa de receptfritt? Känns som om de skulle behövas! Huvudvärk har jag också känt ab en hel del, känns som huvudet ska sprängas ibland.. ja har gått upp ca 2 kg vilket känns sådär men men i slutändan är allt värt de :) jag o sambon berättade för blivande storasyster o en hel del av min släkt igår på familjemiddag att ja är gravid! Herregud vilkett ståhej de blev, alla blev jätte glada o de va super rolig överraskning för alla :D har ni berättat för nån än? Juste jag är 24 o sambon 30 :)
Svar på tråden Bf augusti Stockholm