• Astrid92

    Vi som planerar att bli gravida 2015!!!

    Hej!
    I år blir jag 23 år och jag och sambon som har vart tillsammans i 6 år har försökt att få ett plus nu i några månader. Längtan efter barn är ENORM! Några i liknande situation som vill hänga med i tråden tills eventuella plus? Vore kul och se hur det går för alla :) 

  • Svar på tråden Vi som planerar att bli gravida 2015!!!
  • Astrid92

    Spännande! Vad kul! Jag slutade med mina p-piller i hopp om att bli gravid till förra sommaren. Men i och med många års användande av p-piller så krånglade mensen i flera månader och jag blev inte gravid som planerat. (Det är inte så för alla) men det kan ta tid! Har du barn sen tidigare? :) 

  • Jordgubbarochmjölk
    Astrid92 skrev 2015-01-15 19:16:19 följande:

    Spännande! Vad kul! Jag slutade med mina p-piller i hopp om att bli gravid till förra sommaren. Men i och med många års användande av p-piller så krånglade mensen i flera månader och jag blev inte gravid som planerat. (Det är inte så för alla) men det kan ta tid! Har du barn sen tidigare? :) 


    Pga olika saker så har jag inte ätit P-piller sedan 2010 så förhoppningsvis så borde jag slippa krånglet som du berättade om.

    Vi har inga barn sedan tidigare men nu är längtan stor, speciellt för mig som drömmer mig bort typ varje dag och är inne här på olika trådar.

    Förbereder du dig på något speciellt sätt?
  • Astrid92

    Håller tummarna för dig! :) Jag har precis börjat hålla på med ägglossningstest förhoppningsvis kommer det att hjälpa lite på traven. Önskar och hoppas att det blir plus innan sommaren för vår skull, pratade med gyn och blir jag inte gravid innan sommaren så blir det utredning. Om några veckor har vi försökt att bli gravida i 12 månader, längtan blir bara större ju längre tiden går!


    Jordgubbarochmjölk skrev 2015-01-15 19:49:18 följande:
    Pga olika saker så har jag inte ätit P-piller sedan 2010 så förhoppningsvis så borde jag slippa krånglet som du berättade om.

    Vi har inga barn sedan tidigare men nu är längtan stor, speciellt för mig som drömmer mig bort typ varje dag och är inne här på olika trådar.

    Förbereder du dig på något speciellt sätt?
  • Jordgubbarochmjölk
    Astrid92 skrev 2015-01-15 20:22:05 följande:

    Håller tummarna för dig! :) Jag har precis börjat hålla på med ägglossningstest förhoppningsvis kommer det att hjälpa lite på traven. Önskar och hoppas att det blir plus innan sommaren för vår skull, pratade med gyn och blir jag inte gravid innan sommaren så blir det utredning. Om några veckor har vi försökt att bli gravida i 12 månader, längtan blir bara större ju längre tiden går!


    Tack! Ska hålla tummarna för er med! :)

    Hur går en sån utredning till? Har du koll på det? När brukar man göra det?
  • Hedisen

    Hej, jag hoppar in lite fint här! 22 år, har varit ihop med min sambo i snart 7 år och vi har precis bestämt oss för att försöka. Tog äl-test och hade sex på äl, dagen innan och dagen efter. BIM 22/1 men tror dock att mensen kommer, trots mina alla hittepå symtom (tror jag inbillar mig bara för att jag så gärna vill, men hoppas såklart.) Kräks titt som tätt, vaknade onsdag morgon kl 5 och sprang upp och spydde, har molvärk, ont i svanken, ökad flytning, halsbränna, ont i brösten och väldigt tydliga blodådror. Men hoppet lever!

  • bebba83

    Hoppar på här jag med :)

    Är 31 år, vart tillsammans med min sambo i 1 år. Har försökt i 9 månader ( haft ett missfall)

    bim om en vecka, känns som en evighet dit?

  • Jordgubbarochmjölk

    Roligt med fler i tråden! :)

    Ni alla verkar ha kommit längre än mig, vi har inte försökt än utan mest bestämt oss att vi ska börja försöka till sommaren.

    Följer ändå gärna med i tråden :) Tycker det är så spännande att man kommit till dessa tankar att vi 2 vill bli 3 :)

    Ska bli roligt att följas åt till det längtade plusset, när vi än plussar.

  • Astrid92
    Jordgubbarochmjölk skrev 2015-01-15 22:40:31 följande:
    Tack! Ska hålla tummarna för er med! :)

    Hur går en sån utredning till? Har du koll på det? När brukar man göra det?
    Jag vet inte helt säkert, men har vart i kontakt med mvc och jag ska höra av mig i sommar igen om det inte blivit ngt plus. Då har det gått ca 1.5 år!
  • Astrid92
    Hedisen skrev 2015-01-16 00:55:54 följande:

    Hej, jag hoppar in lite fint här! 22 år, har varit ihop med min sambo i snart 7 år och vi har precis bestämt oss för att försöka. Tog äl-test och hade sex på äl, dagen innan och dagen efter. BIM 22/1 men tror dock att mensen kommer, trots mina alla hittepå symtom (tror jag inbillar mig bara för att jag så gärna vill, men hoppas såklart.) Kräks titt som tätt, vaknade onsdag morgon kl 5 och sprang upp och spydde, har molvärk, ont i svanken, ökad flytning, halsbränna, ont i brösten och väldigt tydliga blodådror. Men hoppet lever!


    Kul mer fler i tråden! :) Ska bli så spännande att följa upp varandra!
    Oj, kräks du? Det är ju ändå ett symtom som man inte lätt bara "inbillar sig". Håller tummarna för er! 
Svar på tråden Vi som planerar att bli gravida 2015!!!