• Anonym (Kaffedraken)

    Klarar inte av situationen!!

    Hej!! Jag vill först och främst säga att jag inte klarar av att ni klagar på mig om mitt beslut, det enda jag behöver just nu är stöd!! Jag gjorde abort i vecka 16, sista utvägen för min pojkvän velat fram och tillbaka om han vill bli pappa eller inte. Vi är båda 22 år gamla och det var oplanerat. Vi har båda fast jobb och bostad. I vecka 14 lämnade han mig och åkte hem för att bo hos sina föräldrar ett tag. Det var då han bestämde sig för att han absolut inte skulle bli pappa och försökte utpressa mig genom att lämna mig. Hand föräldrar hade intågen förståelse för mig och tyckte att hans agerande var klokt. De höll han borta från mig. Sa att jag skulle bli ensam och bo på gatan. Vecka 16 stod jag inte ut längre och genomförde en smärtsam abort även fast min enda önskan var att behålla mitt barn. Efter detta så flyttade han in hos mig igen och sa förlåt och att han inte förstod hur han behandlat mig så illa och att han ångrade aborten blah blah. Men hans föräldrar sa till oss att inte sörja. Det är bara att gå vidare för det var inget barn, det var oönskat. Så därför finns det inget att sörja och skrek på oss att sluta gråta och gå vidare med våra liv. Min pojkvän vågar aldrig säga emot och jag var för känslomässigt svag att göra något. Nu börjar jag ilskna till och tycker de har gjort och sagt helt fel!! Men han älskar dom för mycket och tycker att dom har rätt i det dom säger!!!! Jag blir galen, kan inte förstå. Känns som att han försvarar mina fiender. Vill inte att han ska hata, men jag vill att han ska stå upp för mig!!! Och hata deras handlingar. Vad är det han inte förstår. Är det jag som är fullständigt galen?!

  • Svar på tråden Klarar inte av situationen!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej, DU är inte fullständigt galen. Däremot verkar varken din pojkvän eller hans föräldrar vara riktigt kloka. Du skulle behöva en riktig tankeställare om du verkligen vill fortsätta tillsammans med denna kille eller om det faktiskt är så att du får det mycket bättre utan honom och då även föräldrarna. Har du någon du kan prata med?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Herre Gud! Klart du inte är galen, du blev pressad inför att göra ett beslut som du kanske inte ens hade gjort om det inte vart för deras inflytande och hans hot. Vem hotar med att lämna någon om de inte gör abort? Sen så har du en helt annan faktor som påverkar dina känslor, och det är ju faktumet att du faktiskt genomförde en abort. Du måste få prata med någon, och typ seriöst tänka över om du vill vara ihop med den här killen. Visst att han respekterar sina föräldrars åsikter, men han ska inte vara en toffel och få DEM påverka hur DITT liv ska se ut. SKÄMS på dem.

Svar på tråden Klarar inte av situationen!!