• hvep

    Vi som vill bli gravida 2015

    Hej,

    Det finns säkert flera sådana här trådar men skapar en ändå. Jag och min kille vill bli gravida i år, och detta är andra månaden som vi inte skyddar oss.
    Tänkte att det skulle vara kul att följa denna spännande och läskiga resa med andra som vill samma sak! :)

  • Svar på tråden Vi som vill bli gravida 2015
  • sophiab

    Spännande! Jag och min sambo ska också försöka bli gravida det här året. Hoppas på ett pluss! :)

  • fkh

    Åh men då hoppar jag också in här! Lite svårt att komma in i en redan etablerad tråd.. Så jag är med här från början ist :)

    Detta är för oss tredje månaden sen pillerstoppet. Fick ganska direkt regelbunden mens verkar det som, har dock väntat med att försöka " på riktigt" tills nu av olika anledningar. Enligt appen älar jag nu nästa vecka så nu är det bara att tuta o köra! Kollar ni med stickor eller temp eller hur gör ni? Lycka till!

  • hvep

    Åh vad kul att ni är på! Vi slutade skydda oss förra månaden. Jag köpte ÄL tester men har ganska oregelbunden mens med ibland väldigt långa cykler så jag har knappt använt dem då jag inte riktigt visste när jag skulle det. Så efter nästa mens ska jag kolla regelbundet, bara för att säkerställa att jag faktiskt HAR ägglossning :) (hört att det inte är fallet ibland när man har långa menscykler). 
    Av någon anledning känns det nästan helt overkligt att jag skulle kunna plussa, känns för bra för att vara sant liksom! :)

  • ME12

    Kan jag också hoppa in här?

    Detta är första försöket för mig och sambon. Väntar BIM den 22a. Tycker mig ha en massa symptom (igår typ inga alls, idag lite molande), men försöker att inte ha för höga förväntningar. Vill inte bli allt för besviken. =)

    Önskar alla lycka till! Uppdatera gärna med symptom osv. Jag är så nyfiken! Haha!

  • hvep

    Ja såklart! :) Vad känner du för symptom? Jag med, det känns som att jag känner efter lite för mycket haha. Men jag fick helt plötsigt megaont i brösten för en vecka sedan, och konstans mensvärk i en vecka. Har aldrig haft mensvärk när jag inte har mens och får bara ont i brösten några dar innan mens som går över samma dag som mensen kommer.. men jag tror inte riktigt det kan stämma med när jag hade ÄL och så så det är nog mest bara att jag tolkar in för mycket!

  • ME12

    Jaa, vad känner jag inte för symptom? Haha!

    Har haft molvärk ända sedan ÄL. Igår upptäckte jag av en ren tillfällighet när sambon tryckte lite på min ländrygg att jag har ett svagt tryck där (som försvann när han tryckte med händerna). Täppt i näsan, näsblod när jag snyter mig. Ömma bröstvårtor sen ÄL. Humöret går upp och ner. Kan ju vara PMS, det är mycket troligt. I förrgår när jag höll på att borra högg det till i livmodern så jag var tvungen att böja mig framåt och trycka på stället. Varade i kanske 30 sek...
    Sen igår när jag har gått på toa har det känt som om livmoderna ska trilla ut. Haha.. I övrigt har jag blivit extremt finnig, sover hela dygnet. Allmänt trött i kroppen.

    Ja, herregud, vad mycket det var!
     
    Jag tror inte, det tagit sig. Vill hoppas, men inte för mycket! =)

  • karolinak
    ME12 skrev 2015-01-16 17:13:48 följande:

    Jaa, vad känner jag inte för symptom? Haha!

    Har haft molvärk ända sedan ÄL. Igår upptäckte jag av en ren tillfällighet när sambon tryckte lite på min ländrygg att jag har ett svagt tryck där (som försvann när han tryckte med händerna). Täppt i näsan, näsblod när jag snyter mig. Ömma bröstvårtor sen ÄL. Humöret går upp och ner. Kan ju vara PMS, det är mycket troligt. I förrgår när jag höll på att borra högg det till i livmodern så jag var tvungen att böja mig framåt och trycka på stället. Varade i kanske 30 sek...
    Sen igår när jag har gått på toa har det känt som om livmoderna ska trilla ut. Haha.. I övrigt har jag blivit extremt finnig, sover hela dygnet. Allmänt trött i kroppen.

    Ja, herregud, vad mycket det var!
     
    Jag tror inte, det tagit sig. Vill hoppas, men inte för mycket! =)


    jag har BIM dagen efter dig :) du verkar ju ha massor av symtom! :) Jag vill inte heller hoppas på för mycket men jag går och känner efter hela tiden och tror jag har molnande värk i min ena äggstock sedan ÄL. Men vem vet?, man kanske bara vill för mycket..
  • hvep
    ME12 skrev 2015-01-16 17:13:48 följande:

    Jaa, vad känner jag inte för symptom? Haha!

    Har haft molvärk ända sedan ÄL. Igår upptäckte jag av en ren tillfällighet när sambon tryckte lite på min ländrygg att jag har ett svagt tryck där (som försvann när han tryckte med händerna). Täppt i näsan, näsblod när jag snyter mig. Ömma bröstvårtor sen ÄL. Humöret går upp och ner. Kan ju vara PMS, det är mycket troligt. I förrgår när jag höll på att borra högg det till i livmodern så jag var tvungen att böja mig framåt och trycka på stället. Varade i kanske 30 sek...
    Sen igår när jag har gått på toa har det känt som om livmoderna ska trilla ut. Haha.. I övrigt har jag blivit extremt finnig, sover hela dygnet. Allmänt trött i kroppen.

    Ja, herregud, vad mycket det var!
     
    Jag tror inte, det tagit sig. Vill hoppas, men inte för mycket! =)


    Oj ja det var verkligen mycket symptom, mina är väldigt bleka i jämförelse! Men vad spännande, då har ni ju BIM ganska snart! Mina symptom måste i alla fall varit inför ÄL och i så fall så är min BIM runt den 26e.. men det kan ju variera så otroligt mkt för mig så jag vet faktiskt inte!
  • Tigerlilja86

    Kan jag hoppa in med? Har bim 28/1 :).. Mitt andra barn och sambons första! Tror dock inte det tagit sig denna månad men hoppas kan man alltid! :D

  • karolinak
    Tigerlilja86 skrev 2015-01-16 17:32:54 följande:

    Kan jag hoppa in med? Har bim 28/1 :).. Mitt andra barn och sambons första! Tror dock inte det tagit sig denna månad men hoppas kan man alltid! :D


    vi får hålla tummarna :)
Svar på tråden Vi som vill bli gravida 2015