• Anonym (Ja)

    Blöder knappt efter medicinskabort!

    Gjorde min abort igår, och blöder knappt! Tog dom fyra första cytotec igår kl 9.30 (tog dom oralt pga en infektion, blev tillsagd att göra så) och fick efter en timme mensvärk. Efter två timmar började jag blöda, men mindre än en mens. Tog två till cytotec och efter någon timme när jag var på toa som kom flera jättestora klumpar och massor med blod! Men sen blödde jag knappt efter det. Ytterst lite. Inatt har det kommit tre droppar blod i bindan. Kan det vara såhär enkelt? Var bara i v 4+. Har efterkontroll i mitten av februari, borde jag be om en tidigare?

  • Svar på tråden Blöder knappt efter medicinskabort!
  • Anonym (Anonym)

    Ring upp kvinnokliniken och hör med dom. Dom kommer boka in dig på en tid för att se att allt är ute när du slutat blöda.
    I vilken vecka var du?
    Kom det ut stora klumpar med blod kan det nog räcka att blöda lite efter.

  • Anonym (hojo)

    Det kan hända att du behöver en till dos, ring kk och se till att få en akuttid så att de kan hjälpa dig. Jag behövde ytterligare en dos när jag gjorde en medicinsk abort för några år sedan. Jag var också ganska tidigt i graviditeten, men tycker ändå att det kom ganska mycket blod - mer än mens. Så hör dig för! Det hade jag gjort, för det vore ju sämst om embryot inte är utstött och du måste göra det igen pga att det inte lyckades nu.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-18 12:36:55 följande:

    Ring upp kvinnokliniken och hör med dom. Dom kommer boka in dig på en tid för att se att allt är ute när du slutat blöda.
    I vilken vecka var du?
    Kom det ut stora klumpar med blod kan det nog räcka att blöda lite efter.


    Jag var i v 4+, så väldigt tidigt. Ja det kom stora klumpar men mycket blod. Men idag inget! Så kanske bara var det?
  • Anonym (B)

    jag var i v 5 när jag gjorde min abort förra året. Jag blödde nästan ingenting. Mindre än en vanlig mens alltså. Inga klumpar eller något.. Blödde så lite i kanske 10 dagar sen var de över. Var säker på att det inte hade fungerat men de hade de gjort tack o lov så de behöver inte blöda massor. Speciellt inte så tidigt i grav...

  • Anonym (B)

    jag var i v 5 när jag gjorde min abort förra året. Jag blödde nästan ingenting. Mindre än en vanlig mens alltså. Inga klumpar eller något.. Blödde så lite i kanske 10 dagar sen var de över. Var säker på att det inte hade fungerat men de hade de gjort tack o lov så de behöver inte blöda massor. Speciellt inte så tidigt i grav...

Svar på tråden Blöder knappt efter medicinskabort!