• Anonym (:'/)

    Klarar det inte e gång till.

    Det är nu andra gången jag blivit gravid trots skydd och noggrannhet. Jag plussade ett svagt plus igår.

    Jag gjorde en abort i våras förra året och jag mådde dålig flera månader efter.

    Jag vet att abort nog är det bästa för mig då omständigheterna är inte dom bästa för ett till barn att födas in till. Men ångesten över att veta hur psykiskt dåligt jah mådde sist gör sig påmind, jag vet inte vad jag ska ta mig till.

    Önska bara jah inte blev gravid så jag slapp ta detta beslutet. Min sambo stöttar mig i båda besluten.

    Klarar inte av tanken och skuldkänslorna, sist jah gjorde abort ångrade jag mig men nog bara för skuldkänslorna, för 5 månader efter var ja glad över beslutet.

    Hur gör man för att klara av det igen? Vill bara dö av ångest.

    Vi va dessutom extra noga med dubbla skydd och ändå blev det såhär :'(!!!

  • Svar på tråden Klarar det inte e gång till.
  • Anonym (..)

    Vad är det som gör att du tänker på abort i första hand? Din sambo verkar ju stötta dig även om du väljer att behålla.

    Är det ekonomi, boende, plugg, arbete eller mående som skaver? Eller kanske nåt helt annat?

    kram

  • Anonym (:'/)
    Anonym (..) skrev 2015-01-18 08:56:48 följande:

    Vad är det som gör att du tänker på abort i första hand? Din sambo verkar ju stötta dig även om du väljer att behålla.

    Är det ekonomi, boende, plugg, arbete eller mående som skaver? Eller kanske nåt helt annat?

    kram


    Mående, boende, plugg och min sambo är arbetslös för tillfället. :/ vi har redan två barn att ta hand om också :/
  • Anonym (liza)
    Anonym (:'/) skrev 2015-01-18 09:56:25 följande:
    Mående, boende, plugg och min sambo är arbetslös för tillfället. :/ vi har redan två barn att ta hand om också :/
    Vissa har tyvärr så lätt att bli gravida, det ska vara nästintill omöjligt bli gravid med dubbla skydd då bara ett skydd är minst 95% säkert. Avhållsamhet är det som gäller för dig eller sterilisering. Det suger, men vad ska man göra, i för sig du kan göra abort hela tiden, man får göra hur många man vill men dessvärre tror jag att du inte kommer må så bra.
  • flambards

    Eller så kan din sambo sterilisera sig om nu det skulle vara er lösning. Det är ett betydligt enklare ingrepp att utföra på en man än på en kvinna. Tror dessutom att det finns reversibel sterilisering av män (till skillnad från den permanenta som kvinnor gör), men jag är inte så insatt i detta.

    Nåväl, det var ju inte din fråga! 

    Har du pratat med någon? Kvinnoklinikerna erbjuder kurator i samband med aborter och du behöver inte bestämma dig förrän du har varit i kontakt med kurator eller psykolog. Mitt förslag är att du tar kontakt med kvinnokliniken och bokar tid för abort och rådgivning kring detta. Det kan ju ta ett tag innan en får tid hos kk och av den anledningen är det nog ändå bäst att dra igång processen för en eventuell abort. I slutändan är det dock ditt beslut och du själv måste känna vad du orkar.

    Jag har gjort två aborter varav den sista var ett riktigt jobbigt beslut att ta. Jag har aldrig ångrat det. Aldrig.

Svar på tråden Klarar det inte e gång till.