• Anonym (en person)

    Lever du i en låtsas perfekt relation?

    Man kan också säga; fasad relation.
    Jag blir nyfiken på hur folk trivs i sin relation genuint. Idag kan man ju välja att visa upp enbart posetiva bilder på facebook, instagram osv. Man får enbart se en del av hur personen har det, eller rättare sagt vill ge sken om hur de har det. Men hur mår de egentligen? Mår de verkligen så bra, har de verkligen en så bra relation som de vill ge sken av?

    De kan se ut som ett perfekt par, men i verkligheten har de inte ens råd att bo på det fina stället, och i verkligeheten vill tex inte hon jobba utan bli försörjd av sin man. I verkligheten vill de skiljas men pga av barn och ont om boende blir läget komplicerat.

  • Svar på tråden Lever du i en låtsas perfekt relation?
  • Anonym (Xxx)

    Vem är egentligen perfekt?
    vad är perfekt?
    jag håller med men jag kan också förstå att man bara vill visa det braiga, man kanske är stolt över att  man har det bra just precis nu

  • Anonym (nej)

    Jag lever inte i en perfekt relation, men inte heller en dålig, men har inga behov av att visa upp någon fasad på facebook. På min facebook är jag bara mig själv, men på ett ganska ytligt sätt. Jag är inte mitt förhållande.

    Facebook är hur som helst inte en plats att visa upp just det dåliga i ett förhållande (varför skulle man göra det???)  så jag förstår om man vill frisera bilden av sitt liv.

  • sextiotalist

    Vårt förhållande har både upp- och nedgångar. Nu lägger jag sällan ut saker om min relation på facebook men gör jag det så är det är något som är positivt, våra konflikter lägger jag inte ut på facebook eller outa det

  • Nyfiken gul

    lever inte i en perfekt relation men jag har inget behov av att låtsas göra det. 

    Jag är ganska ärlig på facebook med mitt tycke och tänkande så det är inte nån överraskning för nån att jag ibland skriver deppiga statusar likväl som jag skriver glada hejjarop. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Vlad

    Jag lever inte i en perfekt relation, jag tror inte på perfektion. Jag skriver inte om det som är negativt så att alla kan se, jag ser det inte som att jag låtsas att  min relation är perfekt utan ser det helt enkelt som respektlöst (och ganska fånigt) att gnälla på min respektive offentligt. 

  • Anonym (en person)
    Vlad skrev 2015-01-18 12:20:52 följande:

    Jag lever inte i en perfekt relation, jag tror inte på perfektion. Jag skriver inte om det som är negativt så att alla kan se, jag ser det inte som att jag låtsas att  min relation är perfekt utan ser det helt enkelt som respektlöst (och ganska fånigt) att gnälla på min respektive offentligt. 


    Agree.
    Dock undrar jag om personer idag aktivt väljer att lägga ut bilder hur bra de har det, eller ge sken av hur bra de har det, fast det är riktigt exstremt dåligt. Jag har en f.d väninna som tex på en fest skada en annan tjej fysiskt och gjorde sönder en annans tjej favorit prylar. För att sedan nästa dag skylta på fejan hur lyckliga hon och hennes barn var osv. Allt så rosa och sött. Men i verkligeheten en helt annan bild.
  • Anonym (?)
    Anonym (en person) skrev 2015-01-18 12:26:55 följande:
    Agree.
    Dock undrar jag om personer idag aktivt väljer att lägga ut bilder hur bra de har det, eller ge sken av hur bra de har det, fast det är riktigt exstremt dåligt. Jag har en f.d väninna som tex på en fest skada en annan tjej fysiskt och gjorde sönder en annans tjej favorit prylar. För att sedan nästa dag skylta på fejan hur lyckliga hon och hennes barn var osv. Allt så rosa och sött. Men i verkligeheten en helt annan bild.
    Fast hon och hennes barn kan väl vara lyckliga, fast hon sedan bråkat med andra vuxna på en fest?

    Enligt dig borde hon inte lägga ut något på FB, om hon inte samtidigt visar sin dåliga sida, menar du det?
  • Anonym (Xxx)

    jag har suttit och gråtit och haft min pojkvän i häktet, men kan likförbannat visa en happy bild på facebook dagen efter

  • Anonym (Xxx)

    Jag var precis som du åhhh va folk låtsass

    men sen tänkte jag

    är det fel att försöka hitta stunderna av glädje, även om man har ett pissigt liv?

    min kompis skriver om hur jävla synd det är om henne jämt.
    hade fan hellre sett att hon låtsades vara glad på sina kattbilder

  • Anonym (Beata)

    faktum är att jag stör mig MER på dessa fjortisfasoner som visas på Fejjan när nån kompis skriver i frustration över hur lessen hon är och hur åsidosatt hon känner sig av sin pojkvän/sambo och beskriver nån riktigt barnslig sak hon river upp himmel och jord över óch i efterföljande kommentarer skriver mer och mer över deras tjafs och gruff i konversation mellan dom som svarar..

    för att sen dagen efter lägga ut en Instagrambild på hur dom pussas och det är älskling hit och dit och gulledej och vi ska alltid vara ihop ... 

    för att tre dagar senare be killen fara åt helvete för att han gjort nån dum grej som dom bråkat om ....

    för att timmarna senare lägga ut en bild på förlovningsringar och säga att älskling nu kör vi det är vi för evigt...

    för att tre dagar senare lägga ut en bild på ringen som åker i havet och ett bye bye jag hatar dig...

    osv osv.... i oändlighet..

    kom igen!  Är du 14 eller 39 år liksom??? 

Svar på tråden Lever du i en låtsas perfekt relation?