• ejlinn

    Tipspromenad där man INTE kan googla fram svaren??

    Jag skall ordna en tipspromenad och skulle behöva tips på vad jag kan ha för kluriga frågor.

    Men det är så svårt! Jag vill ju inte att man ska kunna googla fram svaren eftersom vi kommer att ha en liten prisutdelning när promenaden är klar

    Finns det någon som har några tips?

    Jag har kommit på en ynka fråga, och det är en burk med kulor där man ska gissa antalet

  • Svar på tråden Tipspromenad där man INTE kan googla fram svaren??
  • Filiplopp

    Samla ihop deras telefoner. Så löser du det problemet..

  • lövet2

    Personliga frågor. T ex "Vilken färg hade min första bil?" eller "Vad hette gatan där Kalle bodde som barn?". Inte pinsamma frågor alltså, utan bara personliga.

  • Nyfiken gul

    Bilder på vänner och bekanta och kollegor och husdjur är ju inte googlingsbara. Jag skulle lägga upp bilder och ställa frågor utifrån dom.  Vare sig dom har med bilden att göra eller ej... 

    *På bilden står kollegan Nisse - vilken är hans älsklingsfärg?   (vem fan vet det liksom... ) 

    *En person står på ett torg och äter glass - i vilken stad?  

    * Bild på faster som badar på nån semesterort utomlands  - hur varmt var det i havet? 

    * Bild från en after work -  vem på bilden dricker Sangria?  

    *En hund på bilden - vilka två raser är hunden en korsning av?  

    osv osv... 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Lena)

    en kul tipspromenad jag gick en gång utgick ifrån frågeställaren rent privat. 

    Vad hette min första hund? Vilket år tog jag studenten? Vad hette min första pojkvän? Vilken idol hade jag tapetserat mitt rum med?  osv.

  • Frontline

    Sist vi gick så fick alla lägga sina mobiler i en korg innan man knalla iväg, så då kan du ju ha vad för frågor du vill...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • EnAnonumius
    Filiplopp skrev 2015-01-18 14:16:32 följande:
    Samla ihop deras telefoner. Så löser du det problemet..
    Precis.. Min tanke med när jag hade läst TS.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Nyfiken gul skrev 2015-01-18 14:24:43 följande:
    Bilder på vänner och bekanta och kollegor och husdjur är ju inte googlingsbara. Jag skulle lägga upp bilder och ställa frågor utifrån dom.  Vare sig dom har med bilden att göra eller ej... 

    *På bilden står kollegan Nisse - vilken är hans älsklingsfärg?   (vem fan vet det liksom... ) 

    *En person står på ett torg och äter glass - i vilken stad?  

    * Bild på faster som badar på nån semesterort utomlands  - hur varmt var det i havet? 

    * Bild från en after work -  vem på bilden dricker Sangria?  

    *En hund på bilden - vilka två raser är hunden en korsning av?  

    osv osv... 
    "*En person står på ett torg och äter glass - i vilken stad?  "

    Den går faktiskt att "googla"...  "Street view"  på google maps så ordnar det sig.
    Alla torg ser inte exakt likadana ut, och man kan få fram små ledtrådar (små detaljer som gör skillnaden) på bilden för att hitta rätt torg i rätt stad. 

    Sedan så ja man kan ju diskutera hur lång tid det skulle ta etc..
    Det är ju ändå en annan fråga.. Dock det som är poängen är att det går att googla fram staden.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Nyfiken gul
    EnAnonumius skrev 2015-01-18 15:39:25 följande:
    "*En person står på ett torg och äter glass - i vilken stad?  "

    Den går faktiskt att "googla"...  "Street view"  på google maps så ordnar det sig.
    Alla torg ser inte exakt likadana ut, och man kan få fram små ledtrådar (små detaljer som gör skillnaden) på bilden för att hitta rätt torg i rätt stad. 

    Sedan så ja man kan ju diskutera hur lång tid det skulle ta etc..
    Det är ju ändå en annan fråga.. Dock det som är poängen är att det går att googla fram staden.
    det tar väl några år att leta en sån bild...

    och bilden kan ju för all del vara photoshoppad också....     Det vet man inte...

    Sen kan man ju fråga vad personen äter för glass  eller vad det är för storlek på skorna eller vad heter gatan man INTE ser på bild osv osv...  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • ejlinn

    Tack för era tips!! Glad


    Vi är ett sällskap på 160 personer, så att lägga mobiler i en korg eller samla ihop dom känns för mig inte som den smidigaste lösningen Skrattande

  • Uffetipsprom

    Du kan t ex ha en bild av någon eller något

    Ta tex en byggnad.

    I vilket land ligger denna byggnad.

    Du kan ha svar med bara begynnelsebokstav

    Vad heter denna person i för- el efternamn

    1. A

    X. B

    2. C

    Bild Charlie Chaplin t ex

Svar på tråden Tipspromenad där man INTE kan googla fram svaren??