• Fröken15

    Smålänningar - Första barnet 2016?

    Hej!
    Som rubriken lyder så undrar jag om det finns fler i Småland som är i planerarstadiet att få ett plus i vår för att få första barnet 2016 precis som vi!
    Planerar att börja på riktigt i april för att förhoppningsvis hamna på rätt sida årsskiftet.

  • Svar på tråden Smålänningar - Första barnet 2016?
  • LouiiiseR

    Hej, min man och jag planerar också att börja försöka i april, för att få första barnet i början av 2016. Kommer ta ut spiralen på torsdag för att få en mens innan vi börjar försöka dock. Så Spännande!
    Har ni planerat att köra med ägglossningstest eller liknande från början? Glad

  • Fröken15
    LouiiiseR skrev 2015-02-10 22:12:23 följande:

    Hej, min man och jag planerar också att börja försöka i april, för att få första barnet i början av 2016. Kommer ta ut spiralen på torsdag för att få en mens innan vi börjar försöka dock. Så Spännande!
    Har ni planerat att köra med ägglossningstest eller liknande från början? Glad


    Hej! Vad kul att vi är fler!! Jag slutade med mina piller redan i juni förra året men jag har ännu väldigt lång cykel, 43 dagar så tanken är att köra med stickor för att vara säker på att jag har ägglossning. Det har varit lite oregelbundet med mensen, hoppat över någon månad och så men nu börjar den äntligen stämma överens med appen som jag använder för att ha lite koll. :) Enligt den har jag äl i slutet av april så då testar vi första försöket.

    Spännande minst sagt! Hur går tankarna hos er?
  • LouiiiseR
    Fröken15 skrev 2015-02-17 10:46:56 följande:
    Hej! Vad kul att vi är fler!! Jag slutade med mina piller redan i juni förra året men jag har ännu väldigt lång cykel, 43 dagar så tanken är att köra med stickor för att vara säker på att jag har ägglossning. Det har varit lite oregelbundet med mensen, hoppat över någon månad och så men nu börjar den äntligen stämma överens med appen som jag använder för att ha lite koll. :) Enligt den har jag äl i slutet av april så då testar vi första försöket.

    Spännande minst sagt! Hur går tankarna hos er?
    Samma här, hade tänkt att köra med stickor från början :) Använder också en app som håller koll på cykeln, men vet inte hur bra den stämmer, då jag är lite oregelbunden, så därför kommer vi köra med stickor. 

    Vi kommer också köra från och med i slutet av april! 
    När jag tog ut min spiral fick jag tipset av barnmorskan att slappna av och inte vara allt för exalterad. Eftersom det kan bidra till att man rubbar ägglossningen och försvårar chanserna....Känns ju dock lättare sagt än gjort :P
  • Fröken15

    Vad roligt att vi ligger så lika i tid! Usch ja, det läser man ju jämt tycker jag, att man inte ska stressa upp sig men det är så svårt!!! Särskilt som för oss som ändå planerat detta sedan förra året, då vill man ju helst att det bara ska bli när det väl är dax! Även om jag såklart vet att det kan ta månader...

    Stickorna hoppas jag på! Har sett att de kan vara svåra att tyda, tänkte testa nästa månad för att se om de ger något utslag!

  • LouiiiseR

    Ja vad kul, kanske blir ett plus samtidigt då :) Vore kul att följa varandras resa :)
    Om ni har planerat i ett års tid, så måste ni vara väldigt exalterade nu när det börjar närma sig :D

    Har också förstått att många av stickorna är svåra att tyda, så köpte ett digitalt ägglossningstest, för att det skulle bli enklare :) Får se hur det går! Kan ju vara smart att testa innan, som du säger, så man har någorlunda koll på när i cykeln man har ägglossningen :)

    Har även börjat med folsyra, då det ska hjälpa fostret i sin utveckling och man helst ska börja äta det någon månad innan man blir gravid :)

  • Fröken15
    LouiiiseR skrev 2015-02-18 19:52:04 följande:

    Ja vad kul, kanske blir ett plus samtidigt då :) Vore kul att följa varandras resa :)
    Om ni har planerat i ett års tid, så måste ni vara väldigt exalterade nu när det börjar närma sig :D

    Har också förstått att många av stickorna är svåra att tyda, så köpte ett digitalt ägglossningstest, för att det skulle bli enklare :) Får se hur det går! Kan ju vara smart att testa innan, som du säger, så man har någorlunda koll på när i cykeln man har ägglossningen :)

    Har även börjat med folsyra, då det ska hjälpa fostret i sin utveckling och man helst ska börja äta det någon månad innan man blir gravid :)


    Absolut, det måste vi! Kul och se hur det går och ge tips å framförallt ha någon att prata med om det. Min sambo är rätt trött på allt babyprat! ;) Det är riktigt spännande nu när det närmar sig, tiden har ändå gått fort! Nu har jag nästan ångest att det är dax faktiskt. Är vi redo att bli 3? Klarar vi av att ta hand om ett barn? Ja du vet säkert alla sånna saker man grunnar på.

    Ja, det är ju smart med digitalt. Hur fungerar ett sånt? Kan man använda det mer än en gång eller är det som med vanliga stickor? Känns som om de borde vara dyrare?

    Jag började med med folsyra för ett par veckor sedan, lika bra när alla säger att det ska göra gott tänkte jag.

    Berätta mer om er! Förstår att ni är gifta. I vilken ålder är ni?

    Vad gör du/ni till vardags? Bor ni i stad/by? Osv. Vill du inte berätta detaljer är det heeelt okej, bara kul å veta lite mer. :)
  • LouiiiseR
    Fröken15 skrev 2015-02-18 21:14:26 följande:
    Absolut, det måste vi! Kul och se hur det går och ge tips å framförallt ha någon att prata med om det. Min sambo är rätt trött på allt babyprat! ;) Det är riktigt spännande nu när det närmar sig, tiden har ändå gått fort! Nu har jag nästan ångest att det är dax faktiskt. Är vi redo att bli 3? Klarar vi av att ta hand om ett barn? Ja du vet säkert alla sånna saker man grunnar på.

    Ja, det är ju smart med digitalt. Hur fungerar ett sånt? Kan man använda det mer än en gång eller är det som med vanliga stickor? Känns som om de borde vara dyrare?

    Jag började med med folsyra för ett par veckor sedan, lika bra när alla säger att det ska göra gott tänkte jag.

    Berätta mer om er! Förstår att ni är gifta. I vilken ålder är ni?

    Vad gör du/ni till vardags? Bor ni i stad/by? Osv. Vill du inte berätta detaljer är det heeelt okej, bara kul å veta lite mer. :)
    Ja mannen min tycker jag börjar prata hål i hans huvud med allt bebissnack...så jag är helt med på vad du menar ;)

    Vad jag fattar det som så visas det en smileguppe i displayen om man har ägglossning och annars visas endast en rund ring. Den jag köpte heter Clearblue Digitalt Ägglossningstest och jag köpte den på apoteket. Vi får se om det det fungerar smidigt, annars kör jag med de andra stickorna som jag redan hade :)

    Ja, vi har varit gifta i 2,5 år och är båda 25 år och ska ju nu försöka med vårt första barn. Vi bor i Växjö och letar just nu efter hus, för att få plats med vår (förhoppningsvis) växande familj :)

    Själva? Vilka är ni? :)
  • Fröken15

    Haha stackars karlar!

    Okej? Spännande och se om det funkar då!

    Haha oj, vi bor 3 mil från Växjö i ett mindre samhälle. Så vi har nära till varandra! Varit tillsammans i 10 år, förlovade men inte gifta. Det får vänta tills vi har sparat pengar! Bor i hus sedan 4 år. :)

  • LouiiiseR
    Fröken15 skrev 2015-02-18 22:19:26 följande:

    Haha stackars karlar!

    Okej? Spännande och se om det funkar då!

    Haha oj, vi bor 3 mil från Växjö i ett mindre samhälle. Så vi har nära till varandra! Varit tillsammans i 10 år, förlovade men inte gifta. Det får vänta tills vi har sparat pengar! Bor i hus sedan 4 år. :)


    Kul att vi bor så nära :) Hur gamla är du och din sambo? :)

    Ja nu önskar man mest att tiden ska gå lite fortare så det blir april och man får köra igång :)
  • Fröken15
    LouiiiseR skrev 2015-02-18 22:27:28 följande:
    Kul att vi bor så nära :) Hur gamla är du och din sambo? :)

    Ja nu önskar man mest att tiden ska gå lite fortare så det blir april och man får köra igång :)
    Ja verkligen! Jag är 26 och han 33.

    Haha känner samma sak!! Hoppas mars går lika fort som februari ändå gjort!!
Svar på tråden Smålänningar - Första barnet 2016?