• kotten86

    Rester ligger kvar i slidan efter skrapning

    Efter mycket smärta och rikliga blödningar efter min skrapning åkte jag in.

    Blodvärdet var perfekt,blodtryck dock snabb puls 108( pga smärta).

    Livmodern var öm men stängd. Det dom såg var att de låg rester kvar inne i slidan.

    Fanns inga rester i livmodern utan enbart i slidan.

    Luktade lite avvikande men proverna visade ingen infektion och har ingen feber.

    Däremot gav han mig ändå dalacin och flagyl pga den avvikande lukten och smärtan.

    Och bad mig komma tillbaks om 1-2 dygn om antibiotikan inte tar. Nu är frågan är inte de väldigt ovanligt att rester ligger kvar i slidan efter en skrapning ?

    Har så sjävulsk ont:(.

  • Svar på tråden Rester ligger kvar i slidan efter skrapning
  • Anonym (Ssk)

    De tog inte ut resterna vid gynundersökningen? Och satte in antibiotika efter detta?

    Ser man rester brukar man vanligtvis inte låta dem vara kvar.

    Har du mycket ont och 2Alvedon och 1Ipren inte tar bort smärtan så sök igen! Dessutom hjälper inte antibiotika på ett dygn...

  • kotten86

    Jo han tog ut lite av resterna men vet inte om han tog ut allt?!

    Har blödit mindre idag men blöder mer när tarmarna börja trycka på livmodern( är mega förstoppad). Så svårt att säga om var den exakta smärtan kommer ifrån.

    Men kommer absolut söka igen om smärtan blir intensiv igen. Den blir väldigt intensiv också när tarmarna försöker röra sig och bökar längst ner. Så lite smärta på smärta just nu!:(

  • Anonym (Ssk)

    Drick vatten och lös förstoppningen! Blödning av mindre skala är normalt

  • kotten86

    Nu har blödningen upphört och doften försvann.

    Men magen vägrar att röra sig:( testat allt som finns och överdoserat vissa som movicol.:(

  • kotten86

    Blödning kom tillbaks idag efter ett mycket smärtsamt toa besök.

    Innan hade jag ont i livmodern när tarmarna börja mullra och jobba ..

    Ytters liten blödning ..

    Ingen feber eller konstig doft direkt. Magen är ju öm.. Men nja förstoppningen är svår att häva..:/

    Har inte börjat på min antobiotka kur än pga smärtan lägger sig snabbt när tarmarna minskar på rörelsens i magen . Dom tog ett prov på mig och dom har inte ringt än. Så verkade inte vara nåt?

    Blodet som kommer nu är brunröd färgat och ser mest ut som flytningar ( eller känns)

Svar på tråden Rester ligger kvar i slidan efter skrapning