• Äldre 19 Jan 10:27
    8548 visningar
    160 svar
    160
    8548

    Vi förstföderskor i Sthlm med BF sep-okt 2015

    Tänkte koll om det finns flera förstföderskor som ska (om allt går bra) föda i september/oktober 2015 i Stockholmsområdet?

    Lite mer info om mig:
    Jag är 32år och bor med min sambo i Skogås.
    Jag fick just mitt första + efter två års försökande på naturlig väg och med IVF. Nu verkar lilla embryot äntligen ha fastnat så hoppas på att det går vägen :).

  • Svar på tråden Vi förstföderskor i Sthlm med BF sep-okt 2015
  • Äldre 20 Jan 13:58
    #1
    Ca Li skrev 2015-01-19 10:27:13 följande:

    Tänkte koll om det finns flera förstföderskor som ska (om allt går bra) föda i september/oktober 2015 i Stockholmsområdet?

    Lite mer info om mig:
    Jag är 32år och bor med min sambo i Skogås.
    Jag fick just mitt första + efter två års försökande på naturlig väg och med IVF. Nu verkar lilla embryot äntligen ha fastnat så hoppas på att det går vägen :).


    Hej,

    Jag vill gärna följa dig.

    Jag är med 32 år fyller 33 om en månad. Vi har försökt lite halvt ett år snart och jag tror att jag plussade nu på lunchen, det är svagt. Känner mig helt förvirrad just nu tror inte riktigt på det.

    Jag hoppas det går vägen för oss, vilken vecka är du i?
  • Äldre 20 Jan 14:21
    #2
    carrolinea skrev 2015-01-20 13:58:58 följande:
    Hej,

    Jag vill gärna följa dig.

    Jag är med 32 år fyller 33 om en månad. Vi har försökt lite halvt ett år snart och jag tror att jag plussade nu på lunchen, det är svagt. Känner mig helt förvirrad just nu tror inte riktigt på det.

    Jag hoppas det går vägen för oss, vilken vecka är du i?
    Va kul :), har du känt av några symptomer än? Jag är i vecka 5 (4+3) och har beräknad födsel 25 september.
  • Äldre 20 Jan 18:34
    #3
    Ca Li skrev 2015-01-20 14:21:55 följande:
    Va kul :), har du känt av några symptomer än? Jag är i vecka 5 (4+3) och har beräknad födsel 25 september.
    Kollade nyss, beräknad 27 september. Så jag är på dag 4+1 också vecka 5. Men känns helt overkligt.

    Är trött och spänner där nere i typ ljumskarna. Och magen är lite i uppror.

    Du då?
  • Äldre 20 Jan 22:55
    #4
    carrolinea skrev 2015-01-20 18:34:40 följande:

    Kollade nyss, beräknad 27 september. Så jag är på dag 4+1 också vecka 5. Men känns helt overkligt.

    Är trött och spänner där nere i typ ljumskarna. Och magen är lite i uppror.

    Du då?


    Min mage är svullen o har känt endel små huggande. Jag är törstigare än vanligt också. Knappt att man vågar lita på att det ska bli en bebis där inne. Är lite rädd för att man ska få missfall.
  • Äldre 21 Jan 07:39
    #5
    Ca Li skrev 2015-01-20 22:55:01 följande:
    Min mage är svullen o har känt endel små huggande. Jag är törstigare än vanligt också. Knappt att man vågar lita på att det ska bli en bebis där inne. Är lite rädd för att man ska få missfall.
    Håller med dig.

    Känns overkligt på något sätt. Vet inte hur många ggr jag kollade igår på testet och min sambo kollade med.

    Bara att hålla tummarna för att det ska gå vägen, men ändå känns det som det finns en oro. Låg och funderade hur mycket som helst igår om vad som kommer hända och borde man inte känna mer.

    Fast samtidigt såg min sambo vissa tecken typ brösten som har förändrats, de lixom är hårdare och typ lila/blå.

    Ska bli roligt att följas åt eftersom vi är så nära varandra.
  • Äldre 21 Jan 08:03
    #6
    carrolinea skrev 2015-01-21 07:39:47 följande:
    Håller med dig.

    Känns overkligt på något sätt. Vet inte hur många ggr jag kollade igår på testet och min sambo kollade med.

    Bara att hålla tummarna för att det ska gå vägen, men ändå känns det som det finns en oro. Låg och funderade hur mycket som helst igår om vad som kommer hända och borde man inte känna mer.

    Fast samtidigt såg min sambo vissa tecken typ brösten som har förändrats, de lixom är hårdare och typ lila/blå.

    Ska bli roligt att följas åt eftersom vi är så nära varandra.
    Känner en aning i bösten idag men tror nog att det är lite träningsvärkt ifrån träningen igår. Tycker inte de har förändrats någonting än.
  • Äldre 22 Jan 17:39
    #7

    Det lär märkas. Jag har börjat känna lite i brösten men är det inte värre ön såhär så är det ju lugnt.

    Har varit sjukt trött idag höll på att somna mitt under ett möte men har sovit lite dåligt nu i två nätter.

  • Äldre 22 Jan 20:48
    #8

    Jag känner att jag har lite väl lite symptom så skulle vara skönt med lite mer så att man vet att det troligtvis är som det ska.

  • Äldre 22 Jan 20:54
    #9
    Ca Li skrev 2015-01-22 20:48:59 följande:

    Jag känner att jag har lite väl lite symptom så skulle vara skönt med lite mer så att man vet att det troligtvis är som det ska.


    Du tror inte det kommer nästa vecka då? Har hört en del om vecks 6. Sen har jag en kompis som har bf i slutet på april hon har inte märkt ngt förutom veckan innan hon fick veta att hon var gravid. Så man får vara glad om man inte mår för dåligt eller så.

    Hoppas iaf det kommer för dig, att du känner mer snart.
  • Äldre 25 Jan 08:49
    #10
    Ca Li skrev 2015-01-22 20:48:59 följande:

    Jag känner att jag har lite väl lite symptom så skulle vara skönt med lite mer så att man vet att det troligtvis är som det ska.


    Hallå!

    Hur mår du?
Svar på tråden Vi förstföderskor i Sthlm med BF sep-okt 2015