• Anonym (anna)

    Jag och sambon är oense angående hans barn

    Jag och sambon är oense om lite olika saker hemma hos oss.
    Jag vill köpa ett skåp med lås i ett skåp till badrummet där jag får ha mina saker i fred som mina kroppskrämer, mitt smink, min borste, min tandkräm och framföra allt mina dyra hårprodukter och spännen till håret.
    Vill även ha ett skåp till sovrummet där jag vill lägg privata saker som jag inte vill att barnen kommer åt som anteckningar, lön, speciella foton osv

    Barnen är 12 och 14 år och märker att dom börjat komma i snokar åldern och jag litar inte ett dugg på dom.

  • Svar på tråden Jag och sambon är oense angående hans barn
  • Anonym (anna)
    IntresseklubbenAntecknar skrev 2015-01-19 13:41:45 följande:

    På vilket sätt är ni oense om hans barn? Ni är oense om ett (eller två) skåp.


    Oj, skickade iväg för snabbt..

    Han tycker inte jag ska ha några skåp över huvudtaget då barnen kan ta illa upp och sårade av att jag låser in mina saker säger han 
  • Anonym (Bella)

    Jag förvarar mitt smink och mitt dyra hårschampo i vårt sovrum eftersom sambons döttrar annars använder det. Jag tycker inte att det ens är något att diskutera om. Sambon blir så lätt stött om jag säger något som kritiserar hans barn. Alltså löser jag problemet själv genom att se till att förvara det jag är rädd i min garderob eller byrå. Vill du ha ett låsbart skåp i badrummet så är det väl bara att köpa ett.

  • Anonym (H)

    På vilket sätt är ni oense? Köp skåpen och lägg i dina saker.

  • IntresseklubbenAntecknar

    Ni får väl sätta er ner och prata med benen och visa på vilka saker som är specialprodukter för just din kropp och ditt hår.

    Är det tjejer kanske de vill prova, då kanske de kan få göra det? - Gillar dem det så kanske pappan kan köpa likadana produkter till sina döttrar?

    Förstår inte varför du ska låsa in sakerna? Säg bara att det är ditt. Rör ej. Missbruk beivras. Typ.

  • Anonym (H)
    Anonym (anna) skrev 2015-01-19 13:44:25 följande:

    Oj, skickade iväg för snabbt..

    Han tycker inte jag ska ha några skåp över huvudtaget då barnen kan ta illa upp och sårade av att jag låser in mina saker säger han 


    Du behöver inte tala om för barnen att dina saker är inlåsta.

    Försöker de inte snoka märker de inte att skåpen är låsta = de blir inte sårade.

    Försöker de öppna dina skåp bevisas att du hade rätt...
  • jenny99

    Jag hade också sagt nej till massa lås.Hade hellre gjort som ovanstående skriver att sätta sig ner och prata allihop.Fråga dem varför och om det är saker de önskar.Är det dyrare produkter kanske man kan betala hälften,och barnet hälften.

  • BioBonus

    Kan ni inte börja med att prata med dem och kan de inte låta dina saker vara ifred så köper ni lås med skåp?
    Ge dem en chans att göra rätt först :)


    "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra."
  • yodi
    Anonym (anna) skrev 2015-01-19 13:44:25 följande:
    Oj, skickade iväg för snabbt..

    Han tycker inte jag ska ha några skåp över huvudtaget då barnen kan ta illa upp och sårade av att jag låser in mina saker säger han 
    barnen är så pass gamla så dom vet att man inte får rota bland andras saker, använda andras saker utan att fråga, gör dom det ändå så är det inte konstigt om du vill låsa in dom, vissa saker vill man ha ifred.

    och det är bara för dom och din sambo att acceptera det.
  • Brumma

    Det är ju dina grejer - ditt beslut om hur du vill förvara dem...

    Själv hade jag köpt en snygg makeupväska , modell större, med lås på...

    Barm i den åldern vet mkt väl att man frågar innan man lånar...

    Har ni inga sexleksaker? Fråga den sambo isåfall om det inte är sårande för barnen om ni gömmer grejerna.... lika bra att ha allt öpoet eller? ;)

    Jag har vissa grejer min bonus hekt enkelt inte för låna - om hon inte frågar såklart. Dock behöver jag inte gömma eftersom hon inte tar utan att fråga. .. går hon i skåpen i sovrummet får hon skylla sig själv om man säger så :) Mest pinsamt för henne själv :D

Svar på tråden Jag och sambon är oense angående hans barn