• ElinaAnnina

    Galna homoner

    Hejsan!
    Jag vet inte om det är rätta expert att från ifrån men såg ingenting annat passande....kanske ni har erfarenhet.

    Jag är 31 år och jag har ett barn på 4 år. Jag har gått ner i vikt ungefär 60kilo. För två år sen blev jag gravid men det var en utomkveds och högra äggstocken och äggledaren behövdes ta bort. Efter det har mina hormoner gått "bananas". Jag började äta p-piller i desperation för hjälp. Men efter ett år började symptomen komma tillbaka och jag fick även en cysta. Jag bytte piller och det var bra nån månad men sen kom symptomen tillbaka. Den enda veckan på månaden jag får vara lugn är när jag har mens (så klart har jag ont då, men det är det enda) När mensen tar slut blir jag illamående, brösten gör ont, jag är känslig och humöret går upp och ner. Veckan efter det blir värre och kan knappt äta eller röra mina bröst alls. Veckan efter det blir jag trött, så trött att jag börjar misstänka att jag är gravid, samtidigt börjar allt lukta dåligt. Sen veckan före mens är jag sån vrak både mentalt och i kroppen att jag vill bara sova....sen kommer mensen och jag får vila en vecka, och efter det börjar det om. Jag får en cysta varje månad (eller äggen som växer så stor att det gör ont att bajsa, sitta, ha sex osv). Jag kan känna ägglossningen fruktansvärt tydligt. Det är som att jag är gravid varje månad.
    Allt annat i mitt liv är som en dröm. Och jag kan knappt njuta pga detta. Kan tillägga att vi vill ha ett till barn om några år men inte ännu, så jag kommer att behöva någon form av preventivmedel ett tag till

  • Svar på tråden Galna homoner
  • ElinaAnnina

    Jag åt Yasmin men nu har jag bytt till Prionelle efter gyn besök. Ännu har jag inte märkt någon skillnad på symptomen efter piller byte.

Svar på tråden Galna homoner