• Äldre 20 Jan 17:09
    7070 visningar
    46 svar
    46
    7070

    Nyss börjat eller ska börja med vlcd?

    Nån här som nyligen startat en kur eller som tänkt börja snart?Skulle vara peppande om det var fler som kunde peppa varandraGladNågon?
  • Svar på tråden Nyss börjat eller ska börja med vlcd?
  • Äldre 26 Jan 14:07
    #1

    Hej
    Är inte inne så ofta men jag börjar min VLCD på måndag den 2/2. Längtar till att få starta nu. Känner mig mer pepp än någonsin trots att jag är skeptisk och knappt vågar tro att det ska göra att jag tappar en större mängd kilon. Jag tror det när jag ser det liksom =)

  • Carpe Noctum
    Äldre 26 Jan 17:13
    #2
    "VLCD är en akronym för Very Low Calorie Diet, som skulle kunna översättas till ?Väldigt Kalorisnål Diet? på Svenska. VLCD-metoden är framtagen för att gå ner i vikt snabbt och det är också något man kan förvänta sig. Väldigt många har redan lyckats gå ner mycket i vikt tack vare dieten och om du är intresserad av att göra det samma, så kan vlcd.se hjälpa dig att komma igång att nå din drömvikt..."

    - Ingen har lyckats med detta. Men det kan väl vara roligt att testa antar jag.
  • Äldre 28 Jan 17:15
    #3

    Jag har precis börjat idag. Letade precis efter några fler som kanske börjar så man kunde peppa och stödja varandra. Jag kör med nutrilett, har köpt ett helt kit från dem för 995 kr. Har shakes och bars, funderar också på att köpa soppor från allevo, kan vara skönt att få i sig lite varm mat ibland också.

    Längd: 168 cm
    Startvikt: 93 kg
    Målvikt: 70 kg

    Nu är min målvikt inte skriven i sten, jag kör så länge jag orkar helt enkelt, känner att jag har kommit i en sits där jag är riktigt besviken på mig själv och nästan äcklas av min kropp så jag blir glad hur mycket jag än orkar gå ner. Än så länge känner jag mig lite hungrig men väldigt frusen och slö, hoppas det blir bättre om några dagar.

    Vad äter/dricker ni?

  • Enläng­tan
    Äldre 29 Jan 14:13
    #4

    Jag hoppar in här då jag började äta Allevo's shakes idag :)

    Vid slutet på graviditeten vägde jag ca 110 kg (106 kg är sista kända vikten men tror jag hann gå upp något kg till).

    Har sedan tagit mig ner till 80,4 kg (startvikt innan grav) men står nu still så tänkte använda mg av vlcd för att komma ner ytterligare några kilon.

    Längd 173 cm

    Nuvarande vikt 80,4 kg

    Målvikt 65-70 kg

    Tränar redan litegrann men ska skärpa till träningen ytterligare också

    Det är 10 månader sedan jag fick mitt lilla hjärta och jag ammar inte längre sedan ca 2 veckor.

  • Äldre 30 Jan 12:23
    #5

    Välkommen Enlängtan! Roligt att vi blir fler. Det är min tredje dag idag. Vägde mig imorse, är nyfiken i en strut. Har gått ner 1 kg till 92 så det börjar röra på sig.

    Hade huvudvärk från helvetet igår men mår mycket bättre idag. Har fortfarande hungerkänslor men jag antar att jag får vänta mig att ha det efter så lång tids överätande. Fast energin ligger på topp idag och jag känner inte mig lika frusen längre så det går framåt.

    Handlade in Allevos broccoli soppa som jag dricker varje kväll, den är verkligen supergoda. Skulle inte klarat mig utan en varm måltid varje dag.

  • Enläng­tan
    Äldre 30 Jan 17:45
    #6
    Beautifully Decayed skrev 2015-01-30 12:23:35 följande:

    Välkommen Enlängtan! Roligt att vi blir fler. Det är min tredje dag idag. Vägde mig imorse, är nyfiken i en strut. Har gått ner 1 kg till 92 så det börjar röra på sig.

    Hade huvudvärk från helvetet igår men mår mycket bättre idag. Har fortfarande hungerkänslor men jag antar att jag får vänta mig att ha det efter så lång tids överätande. Fast energin ligger på topp idag och jag känner inte mig lika frusen längre så det går framåt.

    Handlade in Allevos broccoli soppa som jag dricker varje kväll, den är verkligen supergoda. Skulle inte klarat mig utan en varm måltid varje dag.


    Tack :) jag hade också huvudvärk idag (dag 2) men häller i mig vatten och tog en alvedon så blev det bättre.

    Känner också av hungern men tycker det är betydligt bättre idag än igår då magen kurrade heeeeela tiden.

    Jag tänkte vänta 1 eller 2 veckor innan jag ställer mig på vågen (har lite lätt för att bli för fixerad annars) men får se hur det går

    Märker någon av er av att ni svettas mer än annars? tycker svetten bokstavligt talar sprutat idag.
  • Äldre 31 Jan 09:32
    #7

    Jag märker inga svettningar alls men däremot är jag en sån som nästan aldrig svettas. Jag håller med dig om vägningen, ska sluta väga mig varje dag och ta det en gång i veckan istället. Det blir så mycket press annars.

    Dag 4 idag, har man stått ut så länge är det bara fortsätta nu Enda jag blir irriterad på nu är min mun och dess andedräkt, fy vad det luktar hunger och nästan som ammoniak. Har ni också det så eller är det bara jag?

  • Enläng­tan
    Äldre 31 Jan 09:59
    #8
    Beautifully Decayed skrev 2015-01-31 09:32:23 följande:

    Jag märker inga svettningar alls men däremot är jag en sån som nästan aldrig svettas. Jag håller med dig om vägningen, ska sluta väga mig varje dag och ta det en gång i veckan istället. Det blir så mycket press annars.

    Dag 4 idag, har man stått ut så länge är det bara fortsätta nu smile1.gif Enda jag blir irriterad på nu är min mun och dess andedräkt, fy vad det luktar hunger och nästan som ammoniak. Har ni också det så eller är det bara jag?


    Ja och sen är det nästan roligare att ställa sig på vågen och få en hel veckas vikt-tapp på en gång istället för att dela upp den varje dag :)

    Jag vet inte hur jag luktar men har en konstig smak i munnen som jag tycker är lite jobbig men tar munskölj mellanåt så känns det bättre. Funderade först på tuggummi men det kan trigga igång hungern så därför avstår jag det
  • Äldre 31 Jan 10:21
    #9

    Hej igen! Jag har tagit 12 månaders kontrakt på Itrim. Jag har tränat och börjat så men har inte fått tid för hälsoanalysen förrän den 2/2 som sagt. Det är det som är starten för själva dieten. Jag har många många kg att gå ner.... Ska bli intressant att se hur mycket jag kan gå ner med hjälp av dem.

  • Äldre 1 Feb 10:02
    #10

    Enlängtan: Tuggummi har jag också provat och det triggar verkligen igång hungern så den går bort. Men jag antar att det blir bättre med tiden.

    hellmary: Jag håller tummarna för dig imorgon. Jag har också många kilon att gå ner men jag skulle inte klara träna med denna diet, känner mig redan så orkelös. Kanske någon i framtiden när man vänjer sig vid mindre portioner och när dieten är avslutad för att hålla vikten.

    Jag har haft övervikt i nästan 10 år nu. Det har inte alltid varit så illa som det är nu. Ett tag låg jag på 10 kilos övervikt men sen har det bara gått upp. Till mina 168 cm skulle egentligen runt 65 kg vara perfekt men jag sätter upp 70 kg som delmål för att det inte ska verka allt för långt borta. Att ha 30 kilos övervikt och försöka gå ner det nu känns verkligen tufft men jag försöker inte tänka på hur mycket det är.
    Det känns verkligen som att jag har provat allt genom åren och jag har alltid varit den tjockaste i familjen så nu vill jag verkligen att detta ska gå vägen, och visa en gång för alla att jag klarar det. Inte bara för andra men också för mig själv då jag har mått dåligt som mest.

    Jag är på dag 5 idag och det går bättre och bättre, känner inte av den där brännande hungern i magen längre. Kvällarna är värst, inte för hungern men för att jag känner mig så energilös och vill bara lägga mig och sova. Skulle egentligen vilja sova igenom hela den första fasen och vakna upp med en van mage och kropp  

Svar på tråden Nyss börjat eller ska börja med vlcd?