• Anonym (Man)
    Äldre 20 Jan 17:59
    29802 visningar
    97 svar
    97
    29802

    Har DU testat ett könsneutralt omklädningsrum?

    Eller dusch.

  • Svar på tråden Har DU testat ett könsneutralt omklädningsrum?
  • Äldre 20 Jan 18:03
    #1

    nej - har aldrig sett det någonstans. 

  • Anonym (D)
    Äldre 20 Jan 18:06
    #2

    Nej, och jag tänker inte göra det heller. 
    Anledning: Säkert som amen i kyrkan kommer det att finnas män som dreglar och smygrunkar. Jag har nog av dom i det vanliga livet, det där jag har kläder på. Tänker inte utsätta mej för det genom att gå till ett könsneutralt omklädningsrum.

  • Äldre 20 Jan 18:06
    #3

    Jajjemen, gemensam bastu (allmän) där vi brukar åka skidor. Duschat med tjejer jag aldrig träffat tidigare, tyckte inte det var några problem. Vi som går dit den tiden är antagligen rätt obekymrade över våra kroppar. Det finns tider för varje kön också.


    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Anonym (A)
    Äldre 20 Jan 18:09
    #4

    Ja, i vissa länder finns badhallar med gemensamma omklädningsrum samt gemensam bastu, inga problem.

  • Anonym (Man) Trådstartaren
    Äldre 20 Jan 18:28
    #5
    Studentpappa skrev 2015-01-20 18:06:33 följande:

    Jajjemen, gemensam bastu (allmän) där vi brukar åka skidor. Duschat med tjejer jag aldrig träffat tidigare, tyckte inte det var några problem. Vi som går dit den tiden är antagligen rätt obekymrade över våra kroppar. Det finns tider för varje kön också.


    Precis. Jag tycker inte nakenhet borde vara så förbannat dramatiskt.
  • Äldre 20 Jan 18:33
    #6

    Vi har gemensam på mitt arbete, inga konstigheter. En naken kropp hit eller dit kvittar mig.

  • Anonym (Man) Trådstartaren
    Äldre 20 Jan 18:37
    #7
    MxMeNow skrev 2015-01-20 18:33:24 följande:

    Vi har gemensam på mitt arbete, inga konstigheter. En naken kropp hit eller dit kvittar mig.


  • Anonym (Skill­nad)
    Äldre 20 Jan 19:42
    #8

    Fast gemensamma omklädningsrum är ju inte samma sak som könsneutrala? De könsneutrala är väl till för dem som varken definierar sig som man eller kvinna och alltså inte känner sig bekväm med att gå till könade omklädningsrum, medan gemensamma är just det: gemensamma, som alla kan använda.

  • Äldre 20 Jan 19:42
    #9

    Gemensamt omklädningsrum men separata duschar på ett badhus. Det löstes genom att man hade ett antal bås där man kunde stänga om sig. Bra för t ex barnfamiljer eftersom bägge föräldrarna kunde hjälpas åt med barnen förutom just i duschen.

    Det fanns även alternativet med "traditionella" omklädningsrum

  • Anonym (Man) Trådstartaren
    Äldre 20 Jan 19:48
    #10
    Mellanmjölkens land skrev 2015-01-20 19:42:02 följande:

    Gemensamt omklädningsrum men separata duschar på ett badhus. Det löstes genom att man hade ett antal bås där man kunde stänga om sig. Bra för t ex barnfamiljer eftersom bägge föräldrarna kunde hjälpas åt med barnen förutom just i duschen.

    Det fanns även alternativet med "traditionella" omklädningsrum


    Vart var detta?
Svar på tråden Har DU testat ett könsneutralt omklädningsrum?