• Anonym (Anony­m signat­ur)
    Äldre 21 Jan 10:07
    3018 visningar
    17 svar
    17
    3018

    Ledsen fru

    Vet inte i vilken ände jag ska börja, känner mig så otroligt ledsen o förvirrad! Min man o jag har levt ihop i så många år, sedan unga åldrar... Vi har 3 fina barn tillsammans o jag har känt i alla tiders att han är min o att vi är ett par! Men så händer det något inom mig, jag är så ledsen, förvirrad o nedstämd o jag känner att jag vill bo själv, jag känner att jag vill vara ifrån honom mm mm! Mina känslor är så förvirrande. Vi har ett barn som mår väldigt dåligt psykiskt o har BUP hjälp, o jag får ta allt, alla möten, jag får ta skolan, ringa hit o dit, gå här o där. Maken är "feg" som jag kallar det! Han stöttar mig inte alls mycket. Han säger att han gör det, men jag får ingen hjälp mer än att han kan hämta oss efteråt... Jag mår så dåligt över det här! Vet inte vad jag vill riktigt med detta inlägg, men jag vill bara skriva av mig, är så ledsen, gråtfärdig o har problem med magen (magkatarr) så det räcker efter allt som händer runt om oss! Jag vill alltid att barnen ska känna sig trygga, men jag själv känner mig orkeslös då jag får dra hela lasset ensam.

    Visst min man jobbar 100% hela dagarna, men jag får göra rätt mycket själv, jag tvättar, jag städar (som jag gillar), dammar o dammsuger, håller fint men ÄR USEL på matlagning (står för det) men jag pysslar o donar. Är en hemma fixare som vill ha det mysigt runt om mig. Men min man förstår inte det, han säger att jag är sjuk då jag städar för ofta.

    Hör här då, vi sitter nästintill varje kväll i olika rum, för att han verkar vilja det, dörren mellan oss är stängd, han ser på tv i vårt rum medan jag sitter med de stora barnen o ser på tv i vardagsrummet. Vi är sällan tillsammans.

    Jag får tjata mig till sex med honom, för jag tänder ju på honom fortfarande, min man är fin o många sätt. Han tar på mina bröst varje dag o frågar efter analsex dygnet runt, sååååå avtändande... Jag säger nej till det, men då blir han tjurig.

    Han o jag gör inget tillsammans längre, vi har knappt sex tillsammans, han spelar innebandy, han jobbar o jag är hemma elr går ut ett tag. Min man vill inte göra något märker jag, då ett av våra barn inte mår nå bra så ska vårt förhållande också rasa samtidigt. jag har förklarat en kryssning ihop, en natt på hotell osv, men han säger då rakt ut att jag är barnslig som tänker så i våra åldrar :(
    O då är vi mellan 30-40 år ännu...

    Är jag kär i honom fortfarande är den stora frågan jag ställer mig gång på gång då han klagar på mig, låter mig göra allt då han säger att det är MITT jobb eftersom jag ändå är hemma (pga sjukdom) o inte kan jobba.

    Jag vet ärligt inte varför jag känner så här, jag är överviktig, men jag är fin o ser bra ut ändå, jag sköter min kropp o hälsa, är alltid glad utåt, men inom mig gråter jag. Jag saknar kärlek o värme som ett förhållande ska ge, om man nu är kära i varandra båda 2.

    Är vi ute beter han sig konstigt, visst han håller min hand, men han blir stel med mig o har svårt att slappna av. Men han är inte så här när han är ensam o far ute, det vet jag...

    Jag vill vara fin i hans ögon, vara någon som han stolt vill visa upp för alla, men varför är lågan så låg Gråter *Gråter*

  • Svar på tråden Ledsen fru
  • Anonym (HonDä­r)
    Äldre 21 Jan 19:20
    #1

    Oj det låter som en jobbig sits för dig. Inget någon mår bra av.

    Har du pratat med honom och frågat?.

    Fråga han, vad han tycker om dig. Vad han vill bättra på. Och eller att ni blir särbos?.

    Jag får tyvärr mer en känsla av att han kanske har någon annan. Men hoppas på att det inte stämmer!.

    Vad vill du?! Bo med honom , bara för att?.

    Sen tycker jag att du ska inte ta ansvaret för era barn SJÄLV!. Ni är två om den saken!. Stå på dig och begär att han bryr sig !.

    Vet inte riktigt hur man ska hjälpa dig såhär.

    Men fråga dig själv vad du vill. Och ställ krav samt prata med honom.

    Va stark! <3

  • Anonym (Egenv­ärde)
    Äldre 21 Jan 20:00
    #2

    Prata igenom det här med honom, du har ju inte så mycket att förlora.

    Kan tänka mig att mycket energi går åt till ert barn som mår dåligt.

    Därför måste han hjälpa till med den biten.

    Det funkar inte att en tar allt det ansvaret, då blir man ju utbränd till sist.

    När mitt barn var bebis tog jag på mig att fixa det mesta,alla läkarbesök osv.

    Men sedan lassade jag över mer och mer på min man, han fick greja det och det gjorde han.

    Det var en enorm lättnad och inte mer än rätt.

    Börja i den änden så att du får lite ork till dig själv, annars är det svårt att förändra saker.

    Kram

  • Anonym (Konst­igt)
    Äldre 21 Jan 22:07
    #3

    Verkar ju kul med en kille som frågar efter analsex dygnet runt. O varför vill han inte sitta med er o se på teve, bryr han sig inte om sina barn?

  • Anonym (Anony­m signat­ur) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 13:58
    #4

    Det är en jobbig sits, jag vet ff inte hur vi ska gå vidare, jag är frustrerad!
    Min man säger att han älskar mig, varje dag, men jag känner mig så ensam jämt, vilket gör mig ledsen.

    Han älskar sina barn det gör han, det går inte att ta miste om, o han älskar mig, det ser jag o han har INTE någon annan på sidan av för det ser jag också då jag tydligt sagt åt honom att jag vill lämna honom om inget sker o han blev upprörd.

    Men jag vill så gärna vara stark, han har vänt mig ryggen för ofta o låtit mig sköta allt, vårt barn som mår dåligt o så har vi ju fler barn också, vilket gör mig ledsen!

    Min man o jag har haft varandra i snart 17 år nu, o jag vill ju så gärna att det ska fortsätta att pirra o värma i kroppen när jag ser honom (som förr) men jag vet inte vart dessa känslor har ramlat någonstans :(

    Jobbigt....

  • Anonym (nä)
    Äldre 26 Jan 14:18
    #5

    Varför i all världen vill du vara med honom? En människa som surar och vägrar at tha sex om han inte får analsex, en pappa och man som inte vill tillbringa tid med er utan hellre sitter i eget rum. Han är obekväm med dig ute, han låter dig jobba fast du är sjukskriven.. ja allt du säger beskriver en man som knappt någon kvinna skulle finna sympatisk eller attraktiv i sitt beteende.

    Vill du verkligen leva så här?

  • Anonym (Anony­m signat­ur) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 14:22
    #6

    Det är ju det jag försöker lista ut ju Gråter

    jag vet inte vad jag vill...........

  • Anonym (nä)
    Äldre 26 Jan 14:22
    #7
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2015-01-26 13:58:41 följande:

    Min man säger att han älskar mig, varje dag, men jag känner mig så ensam jämt, vilket gör mig ledsen.


    Du han säger att han gör det men han visar ju det inte
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2015-01-26 13:58:41 följande:

    Men jag vill så gärna vara stark, han har vänt mig ryggen för ofta o låtit mig sköta allt, vårt barn som mår dåligt o så har vi ju fler barn också, vilket gör mig ledsen!


    Bara det att han låter dig sköta ert barn utan att vara delaktig är tillräckligt för att jag hade satt ner foten och sagt att han kommer förlora din familj om han inte skärper till dig nu och då kommer ni ha barnen på deltid och då för han ta hand om en massa jobb själv när du inte är där.

    Det är en sak att du låter han behandöa dig illa men att du låter honom försumma barnen det är oaceptabelt, det räcker inte bara att ge ord om att man älskar man måste också visa det och det är varje förälders plikt och ansvar att göra det yttersta för sina barn.

    Uräskta men din man är en lat, oengagerad gris som uinte bryr sig om sin fru eller sina barn utan bara försöker tjata sig till analsex osv.
    Hårda ord jag vet men du behöver vakna upp nu, om inte för dig själv så för din abarns skull
  • Anonym (nä)
    Äldre 26 Jan 14:24
    #8
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2015-01-26 14:22:39 följande:

    Det är ju det jag försöker lista ut ju Gråter

    jag vet inte vad jag vill...........


    Förstår att du är ledsen men det är dags för handling nu, det är bara du som kan se till att det sker en förändring, du vet ju det.
    Prata med honom och säg att nu är det allvar.

    kanske är det så att du älskar den han en gång var och den du vill han ska vara för älskar du verkligen den personen som han är nu? Men prata ut med varandra för så här kan ni ju inte ha det.
  • Anonym (Anony­m signat­ur) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 14:25
    #9

    jag vet, tack Gråter

  • Anonym (Hänsy­n)
    Äldre 26 Jan 14:26
    #10
    Anonym (Konstigt) skrev 2015-01-21 22:07:53 följande:

    Verkar ju kul med en kille som frågar efter analsex dygnet runt. O varför vill han inte sitta med er o se på teve, bryr han sig inte om sina barn?


    Det verkar lite konstigt att han fortsätter fråga om det trots att du ts hela tiden säger nej. Älskar man någon , då respekterar man också sin partner. Då tjatar man inte om något som är obekvämt eller obehagligt för den andra .Ömsesidig respekt är ett krav i en relation för att båda ska känna sig älskade.
  • Anonym (Hänsy­n)
    Äldre 26 Jan 14:38
    #11

    På det du beskriver ts , verkar det som att det är han istället som vill leva sitt eget liv , utan sin familj. Annars hade han visat sig delaktig i allt som rör er andra i familjen. Han hade inte suttit för dig själv nästan varje kväll med stängd dörr och tittat på tv. Han får dig att känna , att det är du som vill bryta upp när det egentligen är han. Det är vad han visar dig genom att vara totalt ointresserad av dig och era barn.

  • Anonym (Hänsy­n)
    Äldre 26 Jan 14:43
    #12

    Det kan också vara så att han också mår dåligt över att ert ena barn inte mår bra. Kanske mycket på jobbet också? Han kan ha blivit passiv av detta. Men älskar han dig ska han ändå respektera dig.

  • Anonym (Anony­m signat­ur) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 18:16
    #13

    Nu vill jag berätta lite annat här !

    Vi har pratat massor o han har berättat hur jobbigt han tycker det är att vår ena dotter mår dåligt, att hon är så mammig som hon är o att han som pappa inte får göra något utan att det är jag som får ta det mesta. O att hon 'r som hon är gör ju inte saken bättre för maken o mig heller, det håller vi bägge med om. han sa att han inte har någon annan på¨sidan av, att jag är den han vill fortsätta att ha o han vill inte gå ifrån mig. Han har dessutom jätte jobbigt på jobbet med massor av jobb o stress. Han är alltid riktigt trött på eftermiddagarna sen. Men han hjälper ju mig med så mycket annars, o han är så fin många ggr om. Men han HAR haft dåliga sidor som gjprt mig så ledsen, men han vet om allt nu o vi båda ska ändra på på oss nu o visa varandra mera kärlek. Han är ju annars en mycket fin pappa o fin för mig. Så det kan ju bara bli bättre nu. eller hur :) !!

  • Anonym (Nisse­)
    Äldre 27 Jan 18:36
    #14

    Om det kan vara till nån hjälp: Din man kan ta avstånd från en situation för att det är det enda sättet han kan hantera det på. Förmodligen är han inte medveten om sitt eget beteende, utan tror att det är bäst för alla parter att han håller sig undan. Jag försvarar inte honom på nåt sätt, utan gissar utifrån mina egna erfarenheter. Tänk på att det är först när man är medveten om något, som man kan göra något åt det. Vissa män behöver få klart för sig på ett övertydligt sätt, eftersom de/vi helt enkelt inte fattar ens en övertydlig vink.

  • Anonym (Hänsy­n)
    Äldre 28 Jan 10:05
    #15
    Anonym (Nisse) skrev 2015-01-27 18:36:41 följande:

    Om det kan vara till nån hjälp: Din man kan ta avstånd från en situation för att det är det enda sättet han kan hantera det på. Förmodligen är han inte medveten om sitt eget beteende, utan tror att det är bäst för alla parter att han håller sig undan. Jag försvarar inte honom på nåt sätt, utan gissar utifrån mina egna erfarenheter. Tänk på att det är först när man är medveten om något, som man kan göra något åt det. Vissa män behöver få klart för sig på ett övertydligt sätt, eftersom de/vi helt enkelt inte fattar ens en övertydlig vink.


    Vilken klok och ödmjuk man du är! :) Det är så sant det du skriver. Jag är kvinna, och jag vet att jag förväntat mig ibland att mannen ska fatta vad jag vill. Har märkt att jag måste vara tydlig och ibland som du säger, övertydlig. Hur ska han kunna ändra på något han inte är medveten om. Ja, ibland begär nog vi kvinnor lite för mycket av våra män. Det är inte alltid lätt att vara man och inte kvinna heller. ;)

    Respekt för varandra måste dock vara med oavsett vad, för att kunna lyssna till varandras behov, så att båda kan vara glada.
  • Anonym (Hänsy­n)
    Äldre 28 Jan 10:11
    #16
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2015-01-27 18:16:36 följande:

    Nu vill jag berätta lite annat här !

    Vi har pratat massor o han har berättat hur jobbigt han tycker det är att vår ena dotter mår dåligt, att hon är så mammig som hon är o att han som pappa inte får göra något utan att det är jag som får ta det mesta. O att hon 'r som hon är gör ju inte saken bättre för maken o mig heller, det håller vi bägge med om. han sa att han inte har någon annan på¨sidan av, att jag är den han vill fortsätta att ha o han vill inte gå ifrån mig. Han har dessutom jätte jobbigt på jobbet med massor av jobb o stress. Han är alltid riktigt trött på eftermiddagarna sen. Men han hjälper ju mig med så mycket annars, o han är så fin många ggr om. Men han HAR haft dåliga sidor som gjprt mig så ledsen, men han vet om allt nu o vi båda ska ändra på på oss nu o visa varandra mera kärlek. Han är ju annars en mycket fin pappa o fin för mig. Så det kan ju bara bli bättre nu. eller hur :) !!


    Ja, det har du rätt i. Vad bra att ni pratat ut om detta. Ibland kan det bli för mycket för alla. Man får ändå försöka se varandra, då kan det bli bra för er båda. Lycka till !
  • Anonym (Anony­m signat­ur) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 19:24
    #17

    Tack alla för era råd.. Hjärta

Svar på tråden Ledsen fru