• Anonym (Rädd)

    Cytotec vid rester efter missfall

    Den 24/12 började jag blöda jag varcdå gravid i vecka 13. Den 27 fick jag missfall. Låg inne och fick cytotec för att driva ut. I går var jag på efterkontroll. Jag har rester kvar fastän jag inte blöder. Jag fick två cytotec att föra in i slidan. Jg gjorde detta klockan 09 i morse. Inger har hänt. Men ny har jag fått väldigt ont i huden runt uranhålet. Är det som det ska? Informationen från gyn var "kanske funkar det kanske inte. Vi kan inte svara hur mycket du kommer blöda eller när det om det funkar börjar."

    Jag är rädd och orolig.

  • Svar på tråden Cytotec vid rester efter missfall
  • Anonym (Rädd)

    Såg nu att det la sig i förlorat barn. Ber om ursäkt. Tryckte på missfall. Vet ej vad dom hände. ????

  • Mamori

    Det skulle ha funkat nu om det kommer att funka. Fick du bara två tabletter? Man brukar få två och sedan två till ifall de första inte fungerar...

  • Anonym (en kvinna)

    Första varvet (för att driva ut MA) fick jag Cytotec på morgonen och inget alls hände förrän kl 21 på kvällen när allt smärtstillande gått ur, så tabletterna kan ta väldigt lång tid på sig för vissa.

    På andra varvet (hade rester kvar precis som TS) fick jag också bara två tabletter och de hjälpte inte ett skvatt, så min kropp var nog ganska motståndskraftig mot tabletterna.

    Däremot var olika gynläkare inte överens om hur det skulle se ut i mig för att resterna skulle förmodas vara borta, så den som undersökte mig nästa gång ansåg att mitt MA var avslutat, och sen var det bra med det.

    Ring gyn i morgon bitti TS, du kanske ska be om en andra bedömning. Om det inte funkar med Cytotec så får du kanske bli sövd och skrapad men det är inget jättejobbigt, jag har gjort det också.

  • Anonym (Rädd)

    Tack snälla för era svar ????

    Har kommit ut lite bruns små små klumpar. Hoppas det är det som skulle ut.

  • Anonym (Rädd)

    Allt kom inte ut. Nu är det skrapning som gäller. Ångesten är total.

  • Anonym (en kvinna)
    Anonym (Rädd) skrev 2015-01-31 00:11:11 följande:

    Allt kom inte ut. Nu är det skrapning som gäller. Ångesten är total.


    Men du, det är faktiskt mycket bättre att få en skrapning gjord så att din kropp kommer på rätt spår igen. Några värktabletter efteråt och ett par dygn bara så blir du som ny igen.

    Jag hade 100% valt skrapning direkt om jag fick missfall igen, tabletterna och en månads efterspel där någon skulle rota i ens underliv varje vecka var faktiskt mycket jobbigare tyckte jag.

    Du fixar det här!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Cytotec vid rester efter missfall