• Celines Essence

    Är du olika sexuellt mot olika personer

    Hur är du i sängen mot olika män/kvinnor? Om du är olika sexuellt, beter dig olika, mot olika personer, undrar jag vad det beror på.

    Din ålder? (dvs att du ändrats med åren)

    Vilken typ av relation (tillfällig/lång)?

    Kärlek mellan er?

    Hur kär du är?

    Eller beror det på hur du förändrats psykiskt, eller kanske fysiskt?

    Eller beror det mest på hur den andre partner är mot dig?

    Säkert är det ofta en blandning av faktorer, men skriv fritt hur du tänker


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Svar på tråden Är du olika sexuellt mot olika personer
  • Anonym (jo)

    Egentligen har jag nog lite för lite erfarenhet för att svara på det. Har varit med två killar. Men det var så väldigt olika! Vet inte om det var jag, dom eller känslorna för killarna som gjorde skillnaden. Antagligen allt. Men jag vågade så mycket mer med den andra. Jag njöt så mycket mer. Kände mig så väldigt mycket friare! Det fanns inget fel och inga måsten med honom. Skulle aldrig tycka att jag hade det dåligt med den första, men att sex kan vara så underbart faktiskt visste jag inte.

  • Celines Essence
    Anonym (jo) skrev 2015-01-22 09:08:22 följande:

    Egentligen har jag nog lite för lite erfarenhet för att svara på det. Har varit med två killar. Men det var så väldigt olika! Vet inte om det var jag, dom eller känslorna för killarna som gjorde skillnaden. Antagligen allt. Men jag vågade så mycket mer med den andra. Jag njöt så mycket mer. Kände mig så väldigt mycket friare! Det fanns inget fel och inga måsten med honom. Skulle aldrig tycka att jag hade det dåligt med den första, men att sex kan vara så underbart faktiskt visste jag inte.


    Intressant hur som helst.

    Här på fl tror folk ofta anser att lust och sexuellt intresse, sexuell fysisk förmåga är konstant.

    Jag tror man ska vara lite försiktig med att tänka "min fru har ingen lust"... Eller " Jag tycker inte om analsex". Saker och ting kan mycket väl ändras. Även om man bestämt sig för att vara undergiven behöver inte heller det vara livslångt. Vem vet, man kanske upptäcker att man vill vara lite mer dominant.

    Jag har, förutom några tonårsrelationer, bara haft sex med 3 män och jag var olika i sättet med alla tre. Som det är nu bestämmer jag mig aldrig i förväg vad jag tycker om, eller vad jag kommer att tycka om längre fram. Det är säkert olika faktorer som spelar in, men jag känner mig precis som du mer "fri" och att allt känns så kravlöst. Jag njuter mer. Kärleken mellan oss betyder mycket för tryggheten.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Maria 434

    Jag har varit singel nästan helt livet, är 42 nu. Haft en väldigt variation på sexpartners dock aldrig nån mer seriös relation.
    Jag agerar olika beroende på den person jag är med. Jag triggas på olika sätt beroende på hur killen är, och agerar utefter det.

  • Anonym (omedvetet förförisk)

    Jag har sambo sen 3 år tillbaka som jag älskar. Innan jag träffade han så gick jag ur ett 5årigt förhållande så där imellan lärde jag mig att ragga och flörta med andra män. Mitt 5åriga förhållande påbörjades under mitt andra år på gymnasiet. Innan dess raggade man ju inte så mycket.

    Men iallafall. När jag åker iväg för att träffa gamla kompisar och när vi går ut på krogen för att bara umgås så har jag två killkompisar som ofta uttrycker sig om hur "farlig" jag är. Får ofta höra att om jag va singel så hade jag kunnat få vemfan jag velat i säng, jag är flörtig och förförande. Dock är jag omedveten om att jag är det och jag skulle aldrig bedra min sambo eller lämna han för nåt ligg. Men det är ju kul att höra iofs och visst kan det hända att man blir bjuden på en och en annan alkoholhaltig dryck.

  • Fjäril Vingad

    Visst är det olika med olika personer.

    Med barnens pappa, som jag var gift med i 15 år, var sexlivet riktigt tråkigt, och till slut tappade jag sexlusten helt (antidepressiv medicin var nog också delvis orsaken där).

    Efter skilsmässan provade jag mig runt lite, för att hitta mig själv sexuellt så att säga. Vågade mig på att prova lite olika saker, och framförallt våga diskutera sex på ett öppet sätt och också så veta vad jag vill och inte.

    Nu har jag tre män i mitt liv och sexlivet med dem är olika, men underbart med var och en.

  • MrFlex

    Mitt sexuella beteende ändras mycket beroende på om jag känner kärlek eller ej till min partner.

    Är jag kär blir jag mycket mer öm, försiktig och i vissa fall lite försiktigt trevande. Antar att det beror på att det finns något att förlora och att min partners uppfattning om sexet blir väldigt viktig. Jag känner stor hänsyn.

    Är jag inte kär blir mitt beteende mer primitivt och jag blir mer dominant. Jag anpassar mig dock mycket efter min partners signaler och beteende. Är hon inte sexuellt utagerande och tydligt så anpassar jag mig och håller sexet på en mer "basic" nivå. Är hon engagerad och utagerande så inbjuder det till mer experimenterade och jag tar ut svängarna mer. För mig är alltså samspelet viktigt. Jag kan/vill inte köra ett "en-mans-race".

  • Haskel

    Alla människor har sina för- och nackdelar.
    Med en kvinna blev jag en riktig bröstfetischist, med en annan rumpfetischist. Med en annan har jag blivit närmast sexberoende. Med någon har jag blivit väldigt "vanilj", och en annan väldigt experimentell.

    Den kvinna jag nu är gift med är jag tyvärr närmare asexuell. Men då kan ni bara föreställa er hur bra hon är på andra planHjärta

  • Celines Essence
    Maria 434 skrev 2015-01-22 09:49:38 följande:

    Jag har varit singel nästan helt livet, är 42 nu. Haft en väldigt variation på sexpartners dock aldrig nån mer seriös relation.

    Jag agerar olika beroende på den person jag är med. Jag triggas på olika sätt beroende på hur killen är, och agerar utefter det.


    Hur, ungefär, varierar du ditt sätt att vara? (Kanske svårt att beskriva)
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (omedvetet förförisk) skrev 2015-01-22 09:55:25 följande:

    Jag har sambo sen 3 år tillbaka som jag älskar. Innan jag träffade han så gick jag ur ett 5årigt förhållande så där imellan lärde jag mig att ragga och flörta med andra män. Mitt 5åriga förhållande påbörjades under mitt andra år på gymnasiet. Innan dess raggade man ju inte så mycket.

    Men iallafall. När jag åker iväg för att träffa gamla kompisar och när vi går ut på krogen för att bara umgås så har jag två killkompisar som ofta uttrycker sig om hur "farlig" jag är. Får ofta höra att om jag va singel så hade jag kunnat få vemfan jag velat i säng, jag är flörtig och förförande. Dock är jag omedveten om att jag är det och jag skulle aldrig bedra min sambo eller lämna han för nåt ligg. Men det är ju kul att höra iofs och visst kan det hända att man blir bjuden på en och en annan alkoholhaltig dryck.


    Vet din sambo om att du är så? Har han sett den sidan av dig? Hur tror du han skulle reagera om han såg dig på krogen?

    Bara lite nyfiken... Menar inget dömande alls
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Fjäril Vingad skrev 2015-01-22 09:58:05 följande:

    Visst är det olika med olika personer.

    Med barnens pappa, som jag var gift med i 15 år, var sexlivet riktigt tråkigt, och till slut tappade jag sexlusten helt (antidepressiv medicin var nog också delvis orsaken där).

    Efter skilsmässan provade jag mig runt lite, för att hitta mig själv sexuellt så att säga. Vågade mig på att prova lite olika saker, och framförallt våga diskutera sex på ett öppet sätt och också så veta vad jag vill och inte.

    Nu har jag tre män i mitt liv och sexlivet med dem är olika, men underbart med var och en.


    Tänk va! Din fd man skulle i praktiken kunna vara en man som påstod(likt män här på FL)att han har en kvinna utan lust... Han kanske trodde det. Tänk så fel han hade... Och tänk så fel du hade

    Så härligt att höra att du har det så bra nu, fina fjäril
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Är du olika sexuellt mot olika personer