• paula123

    volvo torslanda

    Hej.

    behöver lite hjälp.

    Det är väldigt nära att jag kan få jobb på volvo i Torslanda. Tyvärr vet ja inget om detta samhället och behöver ha lite tips.

    Vart kan man leta bostäder/rum i närheten av fabriken?

    Några bostadsområden ni rekommendera för småbarn?

    Dagis i närheten av Volvo?

    Något annat man bör veta?

    Bor en bit ifrån och har ingen koll! ????

  • Svar på tråden volvo torslanda
  • Leonel

    Hej


    Har jobbat inne i fabriken och var anställd av lernia bemanning. sen när jag fick barn ville jag inte vara kvar, fick annat jobb. Det är inget bra jobb för kroppen tar stryk, tufft och stressigt. Samma jäkla monotona arbetsuppg, dagis och boende hittar du säkert i närheten. Det bästa med jobbet var nog arbetskollegorna, det var roligt att komma till jobbet även om det inte var ngt vidare jobb. Hoppas jag kunnat ge dig svar :) lycka till

  • paula123
    Leonel skrev 2015-01-22 09:15:33 följande:

    Hej

    Har jobbat inne i fabriken och var anställd av lernia bemanning. sen när jag fick barn ville jag inte vara kvar, fick annat jobb. Det är inget bra jobb för kroppen tar stryk, tufft och stressigt. Samma jäkla monotona arbetsuppg, dagis och boende hittar du säkert i närheten. Det bästa med jobbet var nog arbetskollegorna, det var roligt att komma till jobbet även om det inte var ngt vidare jobb. Hoppas jag kunnat ge dig svar :) lycka till


    Hemskt ledsen.. men detta var inte svar på mina frågor. Hur arbetet är får ja själv upptäcka. Det jag vill ha reda på är vad som finns runtomkring. Bostadsområden, dagis osv.

    Tacksam för svar
  • umabdellah

    Du kan ju alltid söka bostäder i torslanda.. dagis tror jag attt de har på volvo alltså att de har "eget" dagis åt sina anställda om man vill.

  • sportpappa

    Du kan söka bostäder i hela Göteborgsområdet. Det är väl iofs smidigt att slippa åka över broarna för att ta sig till jobbet, men de flesta som jobbar på Volvo gör det ändå. Hela Hisingen kan du bo på och ha bra väg till jobbet. Särskilt om du har bil.
    Ta fram Google Maps och kolla vad det finns för områden runt Volvo, på Hisingen och i Göteborg. Vilket typ av boende söker du? Lägenhet eller hus. Kolla kommunikationer. Fundera på hur du vill transportera dig till och från jobbet. Det går en del bussar, men det mest är industribussar som går på morgon och eftermiddag, men sämre under dagen vilket har ställt det för oss när vi ska hämta på förskolan.

  • paula123
    umabdellah skrev 2015-01-22 21:57:35 följande:

    Du kan ju alltid söka bostäder i torslanda.. dagis tror jag attt de har på volvo alltså att de har "eget" dagis åt sina anställda om man vill.


    Wow... eget dagis!!?? :O

    Det måste jag kolla upp!!
    sportpappa skrev 2015-01-22 22:11:36 följande:

    Du kan söka bostäder i hela Göteborgsområdet. Det är väl iofs smidigt att slippa åka över broarna för att ta sig till jobbet, men de flesta som jobbar på Volvo gör det ändå. Hela Hisingen kan du bo på och ha bra väg till jobbet. Särskilt om du har bil.

    Ta fram Google Maps och kolla vad det finns för områden runt Volvo, på Hisingen och i Göteborg. Vilket typ av boende söker du? Lägenhet eller hus. Kolla kommunikationer. Fundera på hur du vill transportera dig till och från jobbet. Det går en del bussar, men det mest är industribussar som går på morgon och eftermiddag, men sämre under dagen vilket har ställt det för oss när vi ska hämta på förskolan.


    Jo jag vet att hela göteborgsområdet finns. Vill mest ha allt på ett å samma ställe... jobb, boende å dagis! lite lat å bekväm av mig! :-P

    därför blir det bil i början oxå.... tills man lär känna området å kommunikationerna.

    Just nu vet ja inte... naturligtvis vore det bäst med en egen lägenhet... men det förstår jag att det är nästintill omöjligt att få. Så inneboende lär det väl bli i början!

    Men man vet ju aldrig.
  • bf2014

    Jag vet att det finns ett bra dagis i sörred, ligger vid Volvo om jag inte är helt ute och cyklar nu!?

  • Mostafa Alizada

    Hej jag heter Mostafa Alizada och söker efter jobb i Volvo jag är en ensamkommande barn från Afghanistan jag fick avslag från Migrationsverket Jag tycker att börja jobba i Volvo.

Svar på tråden volvo torslanda