• Frallanz

    Vi som väntar sommarbebis 2015.

    Hej!

    Väntar mitt och min fästmans första bebis, som är beräknad 18e juni :)
    Finns det fler där ute som ska ha mellan juni-augusti så kom in i värmen så vi kan bolla tankar och funderingar med varandra!

    Kram på er blivande föräldrar!

  • Svar på tråden Vi som väntar sommarbebis 2015.
  • Frallanz
    jjkn skrev 2015-01-22 00:29:34 följande:

    Väntar också första den 18 juni :)


    Vad kul! :) har du varit på RUL än? Vi ska dit på fredag, sååå nervös och samtidigt rädd att nåt ska vara fel...

    Är i v19 (18+6 imorgon).
  • Frallanz
    Natishas skrev 2015-01-22 00:54:03 följande:

    Första barnet beräknad 1 juli :)


    Välkomna! :) spännande att det är fler med samma datum ca. Jag hoppas att jag får samma BF efter ultraljudet, men det kommer säkert flyttas fram till den 23-24 juni har jag lite på känn :)

    Hur mår ni? Vilka gravsymtom har ni haft hittills?

    Själv har jag mått oförskämt bra. Mådde illa lite mellan v6-7 sen ingenting. Mått lite illa när jag väntat förlänge med att äta, men det märks inte av. Sover och kissar väldigt mycket, blivit varmare, och har fått foglossning. Mer än så finns det int att säga, så har en völdigt bra graviditet hittills :)
  • Natishas
    Frallanz skrev 2015-01-22 00:58:00 följande:
    Välkomna! :) spännande att det är fler med samma datum ca. Jag hoppas att jag får samma BF efter ultraljudet, men det kommer säkert flyttas fram till den 23-24 juni har jag lite på känn :)

    Hur mår ni? Vilka gravsymtom har ni haft hittills?

    Själv har jag mått oförskämt bra. Mådde illa lite mellan v6-7 sen ingenting. Mått lite illa när jag väntat förlänge med att äta, men det märks inte av. Sover och kissar väldigt mycket, blivit varmare, och har fått foglossning. Mer än så finns det int att säga, så har en völdigt bra graviditet hittills :)
    Aa tror det blir många sommar bebisar i år :) speciellt i juni..

    Jag överlever men på gränsen många akut besök med dropp. Då jag inte fått behålla mat. Från vecka 5 till vecka 15 har det bara varit problem foglossning, kräkningar, ryggont, det konstanta kissa det som gör att man inte kan sova..

    Nu har nåt börjat röra sig så ännu svårare att sova men kämpar på haha:p rul 5/2 så siktar framåt på det och hoppas allt går bra tillsdess . Det är min "underbara" graviditet hahah nån annan som har det så här härligt ?:)
  • Frallanz
    Natishas skrev 2015-01-22 02:01:11 följande:
    Aa tror det blir många sommar bebisar i år :) speciellt i juni..

    Jag överlever men på gränsen många akut besök med dropp. Då jag inte fått behålla mat. Från vecka 5 till vecka 15 har det bara varit problem foglossning, kräkningar, ryggont, det konstanta kissa det som gör att man inte kan sova..

    Nu har nåt börjat röra sig så ännu svårare att sova men kämpar på haha:p rul 5/2 så siktar framåt på det och hoppas allt går bra tillsdess . Det är min "underbara" graviditet hahah nån annan som har det så här härligt ?:)
    Men hu, stackare :( ja, jag är väl en av de få som har en sån tur med graviditeten *pepparpeppar*

    Just pga att jag mått så bra hittills, så har jag fått för mig att nåt ska visa sig vara fel på ultraljudet.. Gaah denna eviga väntan!

    Jadu, det där eviga kissandet på nätterna! Precis när man håller på att somna, och hittat en bekväm sovställnig, ja då är det dags att gå igen, haha.

    Vilka ska ta reda på kön vid RUL? :) vi tänkte ta reda på det, om h*n vill visa upp sig såklart.
  • Bingbangbong

    Hej!

    Jag väntar mitt och makens första barn i slutet av juli, kommer inte ihåg exakt datum. Är i vecka 14 (13+0) och har precis lämnat några jobbiga veckor bakom mig med illamående och allmän sjukkänsla i kroppen.

  • Frallanz
    Bingbangbong skrev 2015-01-22 15:11:02 följande:

    Hej!

    Jag väntar mitt och makens första barn i slutet av juli, kommer inte ihåg exakt datum. Är i vecka 14 (13+0) och har precis lämnat några jobbiga veckor bakom mig med illamående och allmän sjukkänsla i kroppen.


    Välkommen! :)

    Jobbigt att du haft så tuffa veckor :/ hoppas du kommer må bra resten av graviditeten istället. Håller tummarna för det :)
  • Bingbangbong
    Frallanz skrev 2015-01-22 15:47:29 följande:

    Välkommen! :)

    Jobbigt att du haft så tuffa veckor :/ hoppas du kommer må bra resten av graviditeten istället. Håller tummarna för det :)


    Tack! Kul med en grupp där man kan skriva av sig lite

    Jag hoppas det jag med, för oss allihopa här.
  • Frallanz
    Bingbangbong skrev 2015-01-22 17:43:10 följande:
    Tack! Kul med en grupp där man kan skriva av sig lite smile1.gif

    Jag hoppas det jag med, för oss allihopa här.
    Ja, jag har skrivit i andra trådar men känns som att man skriver till sig själv, för det är noll respons i med att trådarna redan är igång med 1000 inlägg typ :p
  • Bingbangbong
    Frallanz skrev 2015-01-22 18:16:40 följande:

    Ja, jag har skrivit i andra trådar men känns som att man skriver till sig själv, för det är noll respons i med att trådarna redan är igång med 1000 inlägg typ :p


    Haha, känner igen det där. Det blir så svårt när det blir för många i tråden, man hänger ju inte med. Vi får hoppas att den här tråden blir bra
  • Frallanz
    Bingbangbong skrev 2015-01-22 18:25:26 följande:
    Haha, känner igen det där. Det blir så svårt när det blir för många i tråden, man hänger ju inte med. Vi får hoppas att den här tråden blir bra smile1.gif
    Gjorde en tråd i augusti/september som heter"Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt" och den är igång än, o alla är trevliga och svarar varandra :) känns bra med en lyckad tråd där man kan stötta varandra i jakten på plusset.
  • Bingbangbong

    Jag är jättepeppad på förlossningen! Tror att de kommer vara en sjukt häftig upplevelse. Sen är jag inte så orolig för att det kan bli komplikationer, jag kommer att föda på ett stort sjukhus så hjälp finns att få.

    Hur tänker du kring förlossningen?

  • Frallanz
    Bingbangbong skrev 2015-01-30 11:02:05 följande:

    Jag är jättepeppad på förlossningen! Tror att de kommer vara en sjukt häftig upplevelse. Sen är jag inte så orolig för att det kan bli komplikationer, jag kommer att föda på ett stort sjukhus så hjälp finns att få.

    Hur tänker du kring förlossningen?


    Härligt! :D ja visst kommer det bli en jättehäftig upplevelse!

    Jag tänker lite som du, ser fram emot förlossningen med en skräckblandad tjusning. Inte rädd för förlossningen i sig, mer jätte nojig för att jag ska tappa fokus i själva nuet just då. Men bara jag får bra barnmorskor så löser det sig förmodligen :)

    Jag har talat om för bM att jag är rädd att tappa teppet och fokusen, så det står med i min journal nu och det känns jätte tryggt o veta att barnmorskorna på förlossningen kommer att läsa det också.

    När är du beräknad? Jag är beräknad den 16e juni, och längtar så efter att få ligga på BB med vår lille son och invänta hemfärden :)
  • Frallanz
    Frallanz skrev 2015-01-30 12:27:22 följande:
    Härligt! :D ja visst kommer det bli en jättehäftig upplevelse!

    Jag tänker lite som du, ser fram emot förlossningen med en skräckblandad tjusning. Inte rädd för förlossningen i sig, mer jätte nojig för att jag ska tappa fokus i själva nuet just då. Men bara jag får bra barnmorskor så löser det sig förmodligen :)

    Jag har talat om för bM att jag är rädd att tappa teppet och fokusen, så det står med i min journal nu och det känns jätte tryggt o veta att barnmorskorna på förlossningen kommer att läsa det också.

    När är du beräknad? Jag är beräknad den 16e juni, och längtar så efter att få ligga på BB med vår lille son och invänta hemfärden :)
    Såg ju nu att du ska ha i juli :) spännande!

    Är i v 21 nu.
  • Bingbangbong

    Ja, tappa greppet kan nog hända, tror inte att jag kommer vara så medveten om allt med tanke på smärtan. Men eftersom jag vet att min man kommer vara med så kommer jag få all pepp jag behöver.

    Skönt för dig att få med det journalen, sen får man ju tänka att barnmorskorna på BB är experter på att förlösa och man får ju byta om det inte känns bra.

    Åh, vecka 21, har du känt några rörelser än? När fick du gravidmagen? Om du fått någon dvs. Jag är mest plufsig än haha. Längtar efter det riktiga bäbisputet och inte bara rund och mjuk, även om jag och min man ser skillnad när jag är naken eller har tighta kläder.

  • Frallanz
    Bingbangbong skrev 2015-01-30 13:24:48 följande:

    Ja, tappa greppet kan nog hända, tror inte att jag kommer vara så medveten om allt med tanke på smärtan. Men eftersom jag vet att min man kommer vara med så kommer jag få all pepp jag behöver.

    Skönt för dig att få med det journalen, sen får man ju tänka att barnmorskorna på BB är experter på att förlösa och man får ju byta om det inte känns bra.

    Åh, vecka 21, har du känt några rörelser än? När fick du gravidmagen? Om du fått någon dvs. Jag är mest plufsig än haha. Längtar efter det riktiga bäbisputet och inte bara rund och mjuk, även om jag och min man ser skillnad när jag är naken eller har tighta kläder.


    Jag tror rädslan och oron ligger i att man inte vet hur situationen kommer att se ut, och därför blir de flesta oroliga. Jag hatar situationer där jag int vet att jag har kontroll s sätt :)

    Ja, männen är ett stort plus! Hjälper ju att veta att man har kärleken vid sin sida såklart.

    Kände de första puffarna i slutet av v18 :) nu idag känns de mycket mer, men ännu inte som riktiga sparkar, men mysigt ändå :)

    Jag har mage sen innan graviditeten ;) så min mage syns nu först. Innan har den legat gömd i hullet men nu är där en liten kula :) har dock kunnat känna kulan innan, så den växte väl nånstans i v18-19 kanske.

    När ska du på rul?

    Här är min lille gosse :)

  • Bingbangbong
    Frallanz skrev 2015-01-30 15:00:13 följande:

    Jag tror rädslan och oron ligger i att man inte vet hur situationen kommer att se ut, och därför blir de flesta oroliga. Jag hatar situationer där jag int vet att jag har kontroll s sätt :)

    Ja, männen är ett stort plus! Hjälper ju att veta att man har kärleken vid sin sida såklart.

    Kände de första puffarna i slutet av v18 :) nu idag känns de mycket mer, men ännu inte som riktiga sparkar, men mysigt ändå :)

    Jag har mage sen innan graviditeten ;) så min mage syns nu först. Innan har den legat gömd i hullet men nu är där en liten kula :) har dock kunnat känna kulan innan, så den växte väl nånstans i v18-19 kanske.

    När ska du på rul?

    Här är min lille gosse :)


    Ja, det har du nog rätt i, just att man inte har kontroll. Men då kan man ju tänka på hur många kvinnor som klarat av att föda barn innan oss så vi borde fixa det

    Åh, vad jag längtar tills jag känner lite puffar i magen. Är i vecka 15 nu så snart kanske jag känner något. Samma med magen, putet borde ju komma snart. Känner livmodern när jag ligger i sängen så hoppas hoppas

    Rul är om tre veckor, känns som en evighet. Vill bara se lillkorven och att hjärtat slår.

    Åh, vad fint! Blir tårögd här hemma!!
  • Frallanz
    Bingbangbong skrev 2015-01-30 15:42:09 följande:
    Ja, det har du nog rätt i, just att man inte har kontroll. Men då kan man ju tänka på hur många kvinnor som klarat av att föda barn innan oss så vi borde fixa det smile5.gif

    Åh, vad jag längtar tills jag känner lite puffar i magen. Är i vecka 15 nu så snart kanske jag känner något. Samma med magen, putet borde ju komma snart. Känner livmodern när jag ligger i sängen så hoppas hoppas smile1.gif

    Rul är om tre veckor, känns som en evighet. Vill bara se lillkorven och att hjärtat slår.

    Åh, vad fint! Blir tårögd här hemma!!
    Ja nog klarar vi det :) ut ska dom ju iallafall!

    Ja, mina första puffar kände jag då jag satt framåtlutad i tex soffan. Känns som fladder och jätte märllig känsla :) du känner nog snart ska du se.

    Mysigt att ni snart ska få se eran! Tiden stannase för en stund när man låg där på britsen och fick se den lille röra sig på skärmen. Helt otroligt, du kommer förstå när no snart ska dit :)
Svar på tråden Vi som väntar sommarbebis 2015.