• Anonym (Kaffedraken)

    funkade rosenrot för er?

    Jag och mannen har försökt få syskon till vår treåriga dotter sedan i juli (sju intensiva försök). Besvikelsen varje månad är ju bara sååå jobbig! Vilket ni andra som försöker säkert vet. :( det vill bara inte ta sig.. har kört med äl-tester i 5 månader nu. Och får starkt utslag varje månad på dag 20-22 i cykeln. Har en cykel på ca 30-35 dagar. Har alltid haft oregelbunden mens.

    Dottern blev till efter två år utan preventivmedel, men då försökte vi inte som nu. Mer att "händer det så händer det, och då är det mer än välkommet"

    Men nu vill vi verkligen ha en liten plutt till! Så fort som möjligt såklart! :)

    Ni som testat rosenrot! Har ni lyckats få en normal cykel av det? Och därmed lyckats bli gravida med hjälp av det? Testar det denna månaden. Men känns så himla lönlöst på något sätt. Hade varit kul om ni har någon åsikt om just rosenrot..?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-23 10:38
    .

  • Svar på tråden funkade rosenrot för er?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min cykel var normal men blev ett par dagar kortare av att använda rosenrot två månader. Kan alltså jämna/korta ner oregelbundna/långa cykler.

    Jag fick även kraftigare äl.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Flisan79 skrev 2015-01-24 22:38:12 följande:

    Min cykel var normal men blev ett par dagar kortare av att använda rosenrot två månader. Kan alltså jämna/korta ner oregelbundna/långa cykler.

    Jag fick även kraftigare äl.


    Härligt att höra att det funkat för dig! När du sen slutade, höll sig cykeln normal sen?

    Eller blev du gravid där efter de två månaderna?
  • Anonym (Kaffedraken)
    kesokeso skrev 2015-01-25 13:50:39 följande:
    Härligt att höra att det funkat för dig! När du sen slutade, höll sig cykeln normal sen?

    Eller blev du gravid där efter de två månaderna?
    Blev gravid första månaden första gången (efter 7 års oförklarlig barnlöshet). Blev gravid andra månaden med RR med tredje barnet. Andra barnet kom till av sig själv
  • Anonym (Kaffedraken)
    Flisan79 skrev 2015-01-25 15:08:49 följande:

    Blev gravid första månaden första gången (efter 7 års oförklarlig barnlöshet). Blev gravid andra månaden med RR med tredje barnet. Andra barnet kom till av sig själv


    Åååh, vad detta gav mig hopp! Nu jäklar ska här käkas rosenrot!! :)

    Någon fler som testat rosenrot som det funkat för?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hoppar in här och sparar  tråden. Är också lite nyfiken på rosenrot då min mens har upphört efter att jag tog ut kopparspiralen

  • Anonym (Kaffedraken)

    Helt otroligt!! Som sagt..brukar få starkt utslag på ältest runt dag 20-22 i cykeln. Men IDAG fick jag det här.. redan på dag 12 :D

    Så det verkar ju verkligen funka :)

Svar på tråden funkade rosenrot för er?