• vargflinga

    Enäggstvillingar 2 ggr?

    Finns det någon mer eller någon som vet någon som fått enäggstvillingar två gånger?

    Jag förstår att det är ovanligt men jag kan ju inte vara ensam om det. Har frågat runt på alla möjliga forum och mailat svenska tvillingklubben men inte fått något svar.

  • Svar på tråden Enäggstvillingar 2 ggr?
  • KakanSmakan

    Har aldrig hört talas om dubbla tvillingar, men ville ändå skriva en rad.

    GRATTIS! Jag är själv tvilling och det är mitt livs stora lycka! Jag har min egen man och familj, och hon har sin, men åh vad vi älskar varandra och njuter av varandras sällskap (i verkligheten, via telefon eller bara mentalt). Jag är så lycklig och tacksam över att jag föddes tillsammans med min underbara tvillingsyster.

  • alva91

    hej,
    jag känner ett par som fick så :) 
    dom bor i Frövi. ena gången fick dom tjejer och andra gången pojkar :)

  • Nånting

    Jag har varit gravid med enäggstvillingar två gånger. Första gången missfall men nu har vi enäggspojkar på ett halvår.

  • Tvillingtripp

    Oj, sannolikheten för enäggstvillingar två gånger i rad är väldigt låg, eftersom det bara är slumpen som avgör vem som får enäggstvillingar. 
    Sannolikheten är 1/250 första gången, även andra gången är sannolikheten 1/250. Men det händer ju att folk vinner på lotto.

  • modsey

    Har varit gravid med tvillingar två gånger. Första gången fick vi ett missfall. Vet inte om det var en eller tvåäggs dock. Något år senare o alltså graviditen efter fick vi ett friskt tvillingpar enäggstvillingar.

Svar på tråden Enäggstvillingar 2 ggr?