• Anonym (inte bjuda två? fem?)

    kalas bjudningar!?

    Sonen ska ha kalas för klassen om några veckor. De är 20 st. Där är två han absolut inte vill bjuda och tre till som han är osäker på. Då tänker jag, hur många är för lite att inte bjuda. Vi har alltid bjudit alla innan. Han går i fklassen.

  • Svar på tråden kalas bjudningar!?
  • gbgumman

    I ert fall bjuder man alla. Vill ni verkligen inte ha hem dessa 5 bjud bara hälften =10st.

  • Sous

    Färre än hälften av en grupp brukar vara okej. I ert fall nio barn, och inte mer än hälften av pojkarna eller flickorna heller. Ni kan förstås inte bjuda 17 av 20, det säger väl sig självt?

  • Anonym (Kalas)

    Varför vill han inte bjuda dessa två? Är de dumma mot honom?

  • Anonym (Hiahia)

    Om de är 20, bjud 10 st. Alla föräldrar har förståelse för att man kanske inte har plats för 20 barn hemma. Men att bjuda alla utom 3 är inte ok, då måste man sätta ner foten som förälder.

  • Anonym (Kalas)
    Anonym (Hiahia) skrev 2015-01-23 09:07:13 följande:

    Om de är 20, bjud 10 st. Alla föräldrar har förståelse för att man kanske inte har plats för 20 barn hemma. Men att bjuda alla utom 3 är inte ok, då måste man sätta ner foten som förälder.


    Det kan visst vara ok om de tre är mobbare.
  • Anonym (Hiahia)
    Anonym (Kalas) skrev 2015-01-23 09:10:23 följande:
    Det kan visst vara ok om de tre är mobbare.
    Nej, det tycker jag inte. Om någon är dum så ska man inte vara lika dum tillbaka, det försöker jag lära mitt barn. Sen är det naturligtvis helt ok att man inte vill ha med vissa barn på sitt kalas, men då tycker jag inte man ska göra det så utstuderat att barnen blir sårade.

    Barn i förskoleklass som beter sig illa mot andra barn har med all säkerhet en bakgrund som förklarar beteendet och så små barn kan man inte "straffa" så att de lär sig genom att inte bjuda på kalas.
  • mamaleona
    Anonym (Kalas) skrev 2015-01-23 09:10:23 följande:
    Det kan visst vara ok om de tre är mobbare.
    Exakt. Varför bjuda barn på sitt kalas som man VET gör kalaset sämre, det är ju ändå sonens dag???? Vissa barn vill / kan man helt enkelt inte bjuda. Kanske ni inte behöver bjuda så många som 17-18st, det är väldans storslaget. Hälften räcker säkert.?
  • PartyPinglan

    15 av 20 tycker jag är okej, förutsatt att de som inte blir bjudna är mobbade och "töntiga" och att det är därför din son inte vill bjuda dem.

    Men är det så att de barnen är elaka och mobbas själva, då förstår jag inte varför ditt barn ska behöva bjuda dem.

    På mitt barns förskola finns det två utstuderat elaka snorungar; en pojke och en flicka. Jag skulle ALDRIG tvinga mitt barn att bjuda dessa. Hans dag skulle ju bli helt förstörd om han tvingandes umgås med de barnen.

  • Anonym (Kalas)
    Anonym (Hiahia) skrev 2015-01-23 09:12:24 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Om någon är dum så ska man inte vara lika dum tillbaka, det försöker jag lära mitt barn. Sen är det naturligtvis helt ok att man inte vill ha med vissa barn på sitt kalas, men då tycker jag inte man ska göra det så utstuderat att barnen blir sårade.

    Barn i förskoleklass som beter sig illa mot andra barn har med all säkerhet en bakgrund som förklarar beteendet och så små barn kan man inte "straffa" så att de lär sig genom att inte bjuda på kalas.
    Då kan ju du bjuda din våldtäktsman på din fest.
Svar på tråden kalas bjudningar!?