• Anonym (Jägaren)

    Måste män jaga eller kan man flirta med dem?

    Hej,

    Jag känner mig fumlig och osäker. Brukar inte vara det men nu vill jag jättegärna träffa en kille men vet inte hur man gör. Hur flirtar man utan att vara för "på". Måste killar "jaga", eller uppskattas flirtiga tjejer.

    Jag har nu varit singel i över ett år och har dejtat en hel del. Jag är 35 år och utan barn så det är inte helt lätt. Många har redan barn och blir skrämda av att jag troligen vill ha barn medan andra klickar det bara inte med.

    Nu har jag iallafall träffat en kille som intresserar mig. Han är ett år äldre än mig, alltså 36, utan barn och med liknande intressen som mig. Träffade honom genom en tjejkompis. De träffades för något år sedan, då han blev intresserad av henne men det blev aldrig något och nu så är de vänner. 

    Hur somhelst så träffades vi i lördags. Vi blev intima med varandra så något intresse finns nog från hans sida. Jag skrev till honom på söndagen och han svarade. Har efter detskrivit flera gånger där han svarar och är både flirtig och trevlig men han skriver aldrig först.

    Hur går jag vidare. Ska jag dirva detta framåt eller är han ointresserad. 

    Jag är van att killar vill "jaga". Blir det fel att jag flirtar då?

     

  • Svar på tråden Måste män jaga eller kan man flirta med dem?
  • Anonym (flirttjejen)

    Jag tycker definitivt att du kan jaga, det gör jag jämt och det brukar funka :) Jag är en riktig flirtis för det mesta, jag brukar göra det rätt subtilt och liksom retsamt. Speciellt alfahannarna brukar gilla det, att man liksom utmanar dem och inte svansar efter det minsta.

    I ditt ställe hade jag nog sett till att föreslå att ni hittar på något, vill han inte det så vet du ju att han inte är intresserad så som du vill eller är aningen passiv. Jag brukar tänka lite sådär, hur skulle den här personen vara att ha sex med, eller vara tillsammans med? Är han tillräckligt driven och rolig? Ofta kommer jag på att det är just jakten som lockar mig och att den där personen nog inte är någon jag egentligen skulle vilja ha.

  • Paino

    Det klart du kan visa intresse, eller "jaga".
    Du har redan dejtat en hel del, så du är redan varm i kläderna så att säga.
    En del killar kanske är blyga, och/eller rädda.
    Jag själv har inte haft framgång i dejtvärlden, så jag försöker inte längre.
    Några tjejer har visat intresse, men det är dom som har fått driva det. De har kommit med förslag vad vi kan hitta på osv.

  • Anonym (Jägaren)

    Jo det gick bra. Jag har nu jagat i några dagar med mycket bra resultat. Är killar inresserad av något seriöst så tror jag de tycker det är skönt att slippa jaga och själva bli uppvaktade.

    Vi får se men än går det bra :)

  • Anonym (Tveksamma)

    Är ganska många tjejer tveksamma till det hela?

  • Anonym (Intresserad)

    Är han intresserad så hör han av sig.Låt honom vara ifred om han aldrig tar initiativ.Vem vill ha sådan man.

  • Anonym (man kan flirta med dem.)

    Man kan flirta med dem. Jag vet att många tjejer bara kan vänta...men skulle jag göra det då hade jag fått vänta livet ut. Om det beror på mitt utseende, min personlighet eller min hudfärg vet jag inte, kanske en kombination. Men strunt samma, resultatet är att väldigt få män kommer fram till mig.

    Så jag går fram till dem istället. Lär man sig bara att kunna ta ett "nej" eller ett "nej jag är tyvärr gift" eller i värsta fall ett "nej för helvete" så är det helt ok att göra det. Jag beräknar att jag lyckas i ungefär hälften av försöken jag tagit/tar, vilket är bra mycket bättre än många män jag känner och de klarar rejektion, så då skall jag med klara det.

  • Anonym (Försöka)
    Anonym (man kan flirta med dem.) skrev 2021-10-08 19:19:24 följande:

     Om det beror på mitt utseende, min personlighet eller min hudfärg vet jag inte, kanske en kombination. Men strunt samma, resultatet är att väldigt få män kommer fram till mig.


    Har du utomeuropeisk bakgrund?  Går det bra när du får kontakt med män 
  • Anonym (A)
    Anonym (Intresserad) skrev 2021-10-08 19:07:49 följande:
    Är han intresserad så hör han av sig.Låt honom vara ifred om han aldrig tar initiativ.Vem vill ha sådan man.
    Håller med
  • Anonym (man kan flirta med dem.)
    Anonym (Försöka) skrev 2021-10-08 19:23:21 följande:
    Har du utomeuropeisk bakgrund?  Går det bra när du får kontakt med män 
    Adopterad afrikan. Jag är så svart att svarta reagerar och stirrar på hur svart jag är. Det går bra i 50% av fallen om jag försöker ragga. (Men skulle nog vara lägre om jag försökte ragga på killar jag inte redan känner). Så det är som att singla slant typ :D Krona eller klave på om han vill ha mig eller ej.

     
Svar på tråden Måste män jaga eller kan man flirta med dem?