• Anonym (Kaffedraken)

    Sitter fast, hjälp att rösta fram pojknamn,

    Rösta fram eran favvo, om ni vill så motivera eller kom med andra förslag.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sitter fast, hjälp att rösta fram pojknamn,
  • Anonym (Kaffedraken)

    Av de namnen får det nog bli Vilhelm. Dock gillar jag inte det barska och tyska tonerna i uttalet. Jag föredrar isf namnet William, då det är ett mycket mjukare namn. Men det passar inte alla. Tycker jag. Mjuka pojknamn är det långt ifrån alla pojkar som kan bära upp.

    Men i denna omröstning röstar jag för Vilhelm. Minst tyckte jag om Eldar (för mig är det ett verb och inget namn).

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag röstade på Vide
    Absolut inte Eldar! Av samma anledning som ovan

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilhelm tycker jag, ett namn med kraft och pondus. Bra namn på en vuxen man och det kommer han ju att vara större delen av livet. Samtidigt kan man även ha ett mjukare smeknamn, Ville, som fungerar fint under barndomen.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Vilhelm! Speciellt stavningen med v som är mycket vackrare än w. Gångbart namn som är sött på ett barn och ståtligt på en vuxen. Nelson vet jag en hund som heter så därför går det bort, också för att det ja... verkligen känns som ett (fint dock)hundnamn. Alfred är absolut godkänt och känns även det gångbart för en pojke i alla åldrar, charmigt. Varken Eldar(tycker det är lite halvjobbigt med namn som också är något man gör eller ett ord, t.ex. Saga och Stella) eller Vide är ett namn jag skulle ge min son men helt klart ok.

    1. Vilhelm
    2. Alfred
    3. Vide
    4. Eldar
    5. Nelson.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Av de namnen tycker jag bara om Eldar, det hade jag kunnat ge till en son. Tänker alver och Tolkien.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Röstar på Alfred. Tycker att Vilhelm är fint också men av någon anledning faller det inte väl när jag ska uttala det. Det blir lätt William istället.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Sitter fast, hjälp att rösta fram pojknamn,