• gomsan

    BF sep-okt med första barnet

    Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

  • Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • gomsan

    Givetvis skulle det inte vara ett frågetecken efter att jag längtar efter att bli mamma :)

  • gomsan

    Kul!Jag går in i vecka 6 i morgon :) mina bröst har precis börjat bli spända och lite ömma, min mage är svullen och låter ganska mycket..den bubblar liksom:) Jag drömmer otroligt mycket på nätterna men det är kanske inte så konstigt med tanke på att det är ganska omtumlande och känslosamt att vara gravid. Jag har fått lite lätt illamående på morgonen men det är ganska milt än så länge.

    Jag bor i Eskilstuna, var bor du? Och hur mår du?

  • Skuggnäva

    Jag fick ett positivt gravtest idag, och vad jag kan räkna ut är jag i vecka 6. Jag är lika delar toklycklig och vettskrämd, gråter och skrattar om vartannat och vågar inte tro att det är sant än...  Det är första barnet men jag har varit gravid en gång tidigare, den gången slutade det med ett tidigt missfall vilket är anledningen till att jag är väldigt orolig för att det inte ska gå bra den här gången heller...
    Jag och min sambo har väl försökt sedan i augusti, men jag har längtat efter det här barnet sedan missfallet för snart fem år sedan, och drömt om det ännu längre...

    Jag mår hyfsat bra, brösten är svullna och ömma, bröstvårtorna är stora och stenhårda och syns genom både fodrad BH och linne. Jag har lite ilningar i livmoderstrakten, inte direkt smärta, men det spänner och ömmar som om den håller på att töjas ut (vilket den väl gör). Inte särskilt illamående, men lite olustkänsla inför mat. Fick inte i mig min favoritfrukost med apelsin, yoghurt, keso och nötter nyss, det var tvärstopp. Har varit och köpt på mig en massa ekologisk frukt, ingefärsgodis och multivitamintabletter, samt lite ben & jerry's glass att fira med ikväll, om jag får i mig den.

    Kul att hitta andra att dela den här resan med! Jag bor i Göteborg :)


     

  • carrolinea

    Jag får för mig till och från att testen har visat fel att jag inte alls är gravid, pratade med min sambo om det igår och han svarade med du har ju ganska tydliga symptom.

    Mår ganska bra har mest molvärk (som träningsvärk), huvudvärk till och från samt brösten lite ömma ibland och utstående bröstvårtor. Har med drömt ganska mycket konstiga saker.

    Ja det ska bli kul att följa fler, jag går in i vecka6 på måndag.

  • Mira14

    Hej,

    Jag plussade igår efter ett år gick det äntligen, nu hoppas jag bara knodden stannar kvar till september/oktober

    28 år, första barnet och bor i Uppsala. Jag kan inte förstå att jag är gravid för jag mår så bra, kanske liiite öm och svullen i magen bara, och lite ömma bröst men det brukar jag ha innan mens. Går in i vecka 5 på måndag så det är väldigt tidigt än!

  • fladdertanke

    Hej! Jag hänger på om de är ok? Har kämpat i nästan två år och skulle precis påbörja ivf men mensen dök inte upp? Tog ett test och fick positivt för första gången i mitt liv. Trodde inte heller på de men nu har jag tagit 4 positiva inkl ett digitalt så nu börjar de sjunka in :)

    Går in i vecka 6 på måndag

    Brösten är superspända och svullna, känner typ djupgående "träningsvärk" i magen och känner av något som skulle kunna utvecklas till illamående då och då.


  • carrolinea
    fladdertanke skrev 2015-01-24 18:38:08 följande:

    Hej! Jag hänger på om de är ok? Har kämpat i nästan två år och skulle precis påbörja ivf men mensen dök inte upp? Tog ett test och fick positivt för första gången i mitt liv. Trodde inte heller på de men nu har jag tagit 4 positiva inkl ett digitalt så nu börjar de sjunka in :)

    Går in i vecka 6 på måndag

    Brösten är superspända och svullna, känner typ djupgående "träningsvärk" i magen och känner av något som skulle kunna utvecklas till illamående då och då.


    Vad kul då är vi exakt på samma dag (just nu).

    Var bor du någonstans?
  • fladdertanke
    carrolinea skrev 2015-01-24 21:08:57 följande:

    Vad kul då är vi exakt på samma dag (just nu).

    Var bor du någonstans?


    Oj glömde skriva de, strax utanför Göteborg ! :)
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet