• emau88

    Medicinsk sekreterare i Kristianstad

    Hejsan!
    Jag vill hemskt gärna komma in på yh-utbildningen av medicinska sekreterare i Kristianstad. Då jag dessvärre inte kom in på en liknande utbildning förra året är det äntligen dags för mig att få en ny chans.
    Då sökte jag inte till Kristianstad, dum som jag var, och skulle gärna vilja vara så väl förbered i år som det bara går..
    Finns det någon vänlig själ som skulle vilja berätta för mig hur ditt prov i urvalstesterna såg ut? Så jag har ett hum om hur det kan se ut även fast jag vet att det säkert inte är samma prov de använder sig av.

    Vill detta så otroligt gärna..

    Dela gärna med er av tankar kring denna utbilningen också, ris och ros :)

  • Svar på tråden Medicinsk sekreterare i Kristianstad
  • Anonym (Lia)

    Har påbörjat med.sek. utbildning i jan. Men inte i Kristianstad. Man ska ha minst godkänt i kärnämnena från gymnasiet. Sedan är arbetslivserfarenhet ett plus tror jag.

    Jag blev kallad på intervju och därefter ett skriftligt test som man gjorde hemma online. Det var Bla i ordkunskap.

    Utbildningen är tuff och kan kännas rejält jobbig om man inte lägger ner tid efter lektionstid. Önskar lycka till!

  • David87

    Hej!

    Jag har också sökt utbildningen i Kristianstad. Kul att se fler som har gjort det. Glad
    Har även sökt på andra orter, för jag vill verkligen komma in på den här utbildningen. Den verkar vara väldigt rolig.

    Jobbar just nu som undersköterska i äldreomsorgen, men känner att jag vill göra något annat. Och då tror jag att medicinsk sekreterare kan vara något för mig.

  • sayyeah

    Hur har det gått för er som sökte i Kristianstad? antagningsbeskedet kom ju idag och tyvärr fick jag själv reservplats 3. Inte helt hopplöst men ändå hopplöst..

    Någon som vet om det finns en chans att man kommer in? 

  • emau88

    Jag lyckades att bli antagen till utbildningen! Det känns så himla roligt och spännande!
    Förstår att det känns tråkigt sayyeah, men det är som du säger inte helt hopplöst!
     Hur gick det för dig David87?

  • sayyeah

    Ha! Dagen efter fick jag ett nytt roligt besked! Antagen! Ser verkligen framemot det!

    Detta måste ju innebära att vi blir klasskompisar ;) hehe

  • emau88

    Vad roligt! Stort grattis! Ja men precis, det måste det ju betyda då ju

    Bor du i Kristianstad?

  • emau88

    Jag bor utanför Karlshamn i Blekinge, så det blir pendling för mig med.. men känner ändå att det är inom rimligt avstånd med tåg så det ska nog gå bra :)


    Hade varit roligt att komma i kontakt med ännu flera blivande medicinska sekreterare :) Är så nyfiken på vilka klasskompisar man får :D

  • David87
    emau88 skrev 2015-06-20 17:34:40 följande:

    Jag lyckades att bli antagen till utbildningen! Det känns så himla roligt och spännande!
    Förstår att det känns tråkigt sayyeah, men det är som du säger inte helt hopplöst!
     Hur gick det för dig David87?


    Grattis till platsen på utbildningen!!

    Själv kom jag inte in i Kristianstad, men däremot ska jag börja plugga till medicinsk sekreterare i Vimmerby till hösten! Det ser jag fram emot väldigt mycket. Glad

    Ha det fint!
  • sayyeah

    Jo det är ju också en bit, men det får det vara värt ????

    Hoppas det dyker upp flera klasskompisar här i tråden, väldigt nyfiken på vilka vi är.

    Vet du om man får hem mer information som litteraturlista osv innan?

    Tråkigt att du inte kom in david87, men kul att det blev utbildning endå!

Svar på tråden Medicinsk sekreterare i Kristianstad