• Anonym (Ledsen)

    Önskade mig så en dotter.....

    Hej!
    Har ingen att prata med och det är därför jag skriver här....egentligen vill jag bara få säga och skriva ner mina tankar och känslor....vet att säkert många kommer reagera negativt....med all rätt.....skäms så för mina hemska känslor......
    Jag väntar mitt 4:e barn, tror att det är en 4:e pojke utifrån RUL. Har alltid velat ha en stor familj, barnen är allt och vårt liv fylls med alla känslor som man har till sina barn....jag älskar dem innerligt, varje liten del av dem....skulle dö för dem....

    Nu valde vi att skaffa ett barn till, för att vi ville ha ett barn till innan jag blir för gammal och djupt inom mig hoppades jag så innerligt att detta barn skulle få vara den dottern som jag så gärna vill ha....längtan och drömmen om att också ha en dotter är så stark att jag skulle göra vad som helst för att få det....
    Jag känner mig nu så ledsen och besviken, så frustrerad över att det är kört över att få en dotter.....hade samma känslor när jag väntade 3:e barnet, kom över det och älskade plutten från första stund...det var därför inte självklart att skaffa en nr 4 men som sagt så hade jag en stor förhoppning om att det kanske skulle bli en tjej även om jag mycket väl visste att chansen fanns för en kille till...men vi resonerade att om vi inte försöker så blir det garanterat inte ett barn till och absolut inte en flicka...
    Jag vill så gärna veta hur en genetisk uppsättning av mig och min man skulle vara i en kvinnlig gestalt....skulle hon bli blond eller kanske rödhårig som sina bröder? Skulle hon vara lik mig som jag var som barn....jag vill ha med mig någon till omklädningsrummet på badhuset, jag vill dela de tjejiga/kvinnliga delarna i livet, vill köpa klänning och kjol, vill köpa rosa, vill se hur dynamiken i familjen blir med en tjej i familjen....ja mina önskningar är stora, kanske helt orimliga men det var min stora önskan, nu i mitt liv.....ville så gärna uppleva en dotter.....är så ledsen över det...vet inte hur jag ska komma över detta....känner mig som om jag alltid kommer på andra plats...känner mig som den ständiga 2:an.....kommer alltid älska mina söner, alltid alltid.....ångrar dem inte aldrig jag gör.....hoppades ändå så på den dotter denna gång.....

  • Svar på tråden Önskade mig så en dotter.....
  • Anonym (Flicka)

    Jag förstår din längtan efter en dotter. Det är nog något speciellt med att få ett barn av "sitt eget kön"....

    Grattis till graviditeten!

  • erty

    Förstår precis. Vi skulle få en liten tjej( hade en kille sen tidigare) o var såååå lyckliga -en av varje! Hon dog i graviditeten o det kändes som om allt togs ifrån mig. Nu är vi gravida igen, magkänslan (som i de tidigare grav stämt) säger pojke men hjärtat längtar så efter en liten tjej.. Kommer såklart älska vår son med, men saknaden efter en tjej kommer alltid finnas. Kanske får vi en dag barnbarn med både killar o tjejer! Just nu får man vara glad Oman får friska små liv! Mår också dåligt av o känna den stora längtan, men livet går vidare o jag kommer älska alla barnen oavsett vad :)

  • Anonym (bittermusen)

    Ännu en sån tråd....................................................... SUCK!

  • Anonym (..)

    Det är ju sååå vanligt för oss kvinnor att känna så.. mindre vanligt att våga erkänna det tror jag!

    Med barn 1 ville en liten del av mig ha en tjej. Det blev en pojke men jag var aldrig någonsin besviken.

    Med barn 2 var det lite samma känsla. Ville helst bara ha ett friskt barn och det kvittade vad det var för kön men en LITEN del av mig önskade mig nog en tjej. Så tog vi reda på könet i v32 och fick veta att det var en tjej och det var verkligen jättekonstigt vilken känsla jag fick. Trodde ju att jag skulle bli överlycklig.. Och det var jag ju.. men jag var ju en pojkmamma? Kunde inte alls knyta an till den lilla bebisen som låg där inne och sparkade, det skulle ju vara en pojke till?

    Nu väntar vi tredje barnet och jag har fått "pikar" om att jag "borde" önska mig en tjej till. Men varför då? Jag vet ju hur det är att ha både en pojke och en flicka, är min son mindre värd så jag BORDE vilja ha en dotter till?

    Min son är verkligen mammas kille, han är SÅ gosig och underbar med mamma jämt. Lugn och fin kille och inte sådär "busig-och-klättrar-över-möblerna"-vild som jag föreställde mig att en pojke skulle vara. Dottern däremot är högljudd, överallt, energisk, inte ett dugg kramig. Och förstås pappas flicka, vad annars? Hon är fantastiskt hon med men betydligt vildare;)

    En flicka ska man ju klä i klänning - Bara att glömma! Brorsans skjortor är favoriten! (De är nära i åldern och har samma storlek)

    En flicka kan man fläta håret på - vilken tidskrävande grej att bara KAMMA håret när man har bråttom iväg på morgonen och håret ser ut som svinto på jäntan.

    En flicka kan man köpa dockor till - eller hur? Första dockan hon fick slängde hon i väggen för hon ville minsann OCKSÅ ha bilar som storebror!

    Det blir med andra ord inte alltid den där rosaskimrande drömmen man föreställer sig med en liten flicka:) den här gången vill jag bara ha ett friskt barn.. Men en liten liten del av mig vill ha en pojke till;)

  • Anonym (Hm)

    Men ts sa bm på rul att det ÄR en pojke då? Annars råder jag dig att åka på ett köns-ul och kolla! Då kan du förbereda dig mentalt!

    Vet hur du känner dig, dock fick jag min efterlängtade tös efter två söner.

    Nu är jag gravid med barn nr 4, och ska bli spännande att få veta vad denna filur är för sort :)

  • Anonym (daf)

    Hoppas du berättar detta för dina söner. Att de inte blev den du hoppades på

  • Anonym (Förstår.)

    Förstår dig ts. Jag har tre döttrar och två söner. Älskar alla mina barn men var överlycklig när första dottern föddes efter två pojkar. Sen kom det två döttrar till tätt inpå. Helt fantastiskt. Nu är vi nöjda över ALLA våra fantastiskt barn.

  • SecretMe
    Anonym (daf) skrev 2015-01-24 19:00:23 följande:

    Hoppas du berättar detta för dina söner. Att de inte blev den du hoppades på


    Jag hoppas för pojkarnas skull att hon inte gör det.
  • Esoada

    Svenska tjejer brukar se så tråkiga ut (dessutom långa och okvinnliga) så det var nog bara bra att du inte fick någon

  • SecretMe
    Esoada skrev 2015-01-24 20:52:22 följande:

    Svenska tjejer brukar se så tråkiga ut (dessutom långa och okvinnliga) så det var nog bara bra att du inte fick någon


    Långa och okvinnliga?
Svar på tråden Önskade mig så en dotter.....