• panisette

    IVF 2015 ska vi följas?

    Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

    Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

    Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

  • Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • sona

    Hej, här går vi och väntar på att mensen ska komma så jag kan börja ta sprutorna(oxå korta protokollet) mensen skulle kommit i fredags.

    Vi har försökt i 5,5 år och detta är vårt första ivf-försök :)

    Lycka till :)

  • Starshine84

    Vi har också försökt i tre år. Det är min sambo som inte kan få barn. Jag håller själv på med gonal och den orgunalen just nu. Ska kolla äggstockarna imorgon och en dag till veckan som kommer. Sen är det dags att plocka ut äggen.

  • Solros79

    Hej,

    Bor också i Stockholm och hoppar gärna in här även om vi ännu inte startat med IVF. Vi väntar på kallelse inför vårt första försök. Känns pirrigt och nervöst Obestämd
    Jag är ännu inte så insatt i allt det här och är precis som du väldigt rädd för hur det ska gå. Man läser så mycket om hur behandlingen blir jobbigt för vissa.

    Hur långt tid tog det från det att remissen skickades till det att ni blev kallade? Dagarna känns oändliga även om läkaren sa att det är ovanligt kort väntetid i Stockholm just nu.

    Sambo och jag har försökt i över ett år. Själv har jag försökt bli gravid sen 2008 (i tidigare förhållande) men det lyckades inte. Min sambo har två barn sedan tidigare. I och med att jag förklarades "ofrivilligt barnlös" sedan många år tillbaka och att jag snart fyller 36 år känner jag att vi inte har någon tid att vänta.

    Det är mycket upp och ner men för första gången på länge känner jag mig hoppfull.

    Önskar er en bra start på veckan! {#emotions_dlg.flower}

  • panisette
    Hej Solros!

    Vi fick tid cirka 3 månader efter att remissen skickades så de verkar hålla vårdgarantin. Så ni borde också få komma snart!

    Vi var och plockade ut ägg igår och det var inte alls lika farligt som jag trodde :) Har inte heller fått några direkta biverkningar av sprutorna. Dock hade jag bara 5 ägg (kanske därför jag inte blev så svullen och så?), och två har nu blivit befruktade. Imorgon ska jag dit och sätta in ett ägg så håller tummarna stenhårt för att det ska ta sig!!

    Lycka till dig till och er andra, uppdatera gärna om hur det går!
  • Solros79

    Hej,

    Vad spännande Panisette! Jag håller tummarna för er!  Glad Kan tänka mig att det är mycket känslor som kommer över en. Skönt också att du inte har haft några biverkningar, det hjälper nog ganska mycket att hålla modet uppe.

    Jag pendlar mellan att vara positiv och otålig....men tänker att det bara handlar om tid....att det kommer....det handlar inte OM utan om NÄR Solig

    Lycka till idag!

  • 89Madeleine
    panisette skrev 2015-01-24 20:24:27 följande:

    Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

    Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

    Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)


    Hej och stort lycka till!


    Har du fått göra äggplock än? :)

    Jag började med Gonal F 31/1 och ska på mitt andra VUL på måndag 9/2.
    Då får jag förhoppningsvis reda på när äggplocket blir! Spännande :D

    Jag går också på Huddinge :)


  • panisette
    89Madeleine skrev 2015-02-06 18:47:07 följande:

    Hej och stort lycka till!


    Har du fått göra äggplock än? :)

    Jag började med Gonal F 31/1 och ska på mitt andra VUL på måndag 9/2.
    Då får jag förhoppningsvis reda på när äggplocket blir! Spännande :D

    Jag går också på Huddinge :)


    Tack!  Ja jag gjorde äggplock i tisdags. 5 ägg varav bara 2 var mogna och blev befruktade. De satte tillbaka ett befruktat ägg (embryo?) i torsdags så nu är det bara att hålla tummarna i två veckor! Nu får jag ta såna Lutinus vagitorier och de känner man sig inte så jättefräsch av! :)

    Kul med någon till som går på samma sjukhus :)
    Ja men då blir det kanske äggplock för dig nästa vecka? Jag fick göra det 4 dagar efter mitt första VUL. 

    Har du känt av några biverkningar från sprutorna?
  • 89Madeleine
    panisette skrev 2015-02-07 11:38:32 följande:
    Tack!  Ja jag gjorde äggplock i tisdags. 5 ägg varav bara 2 var mogna och blev befruktade. De satte tillbaka ett befruktat ägg (embryo?) i torsdags så nu är det bara att hålla tummarna i två veckor! Nu får jag ta såna Lutinus vagitorier och de känner man sig inte så jättefräsch av! :)

    Kul med någon till som går på samma sjukhus :)
    Ja men då blir det kanske äggplock för dig nästa vecka? Jag fick göra det 4 dagar efter mitt första VUL. 

    Har du känt av några biverkningar från sprutorna?
    Åh vad spännande! Då är du en lycklig ruvare nu :D stort lycka till :)

    Jag ska på mitt andra VUL på måndag så då får jag reda på när äggplock blir. Hoppas nästa vecka :)

    Jag har känt mig febrig och förkyld under hela tiden och väldigt svullen och trött. Humöret har dock inte fått någon påverkan som en del säger. Fått väldigt mycket flytningar av orgalutranen. Fick du det? :/ (ursäkta snusk infon)

    Har du känt av några biverkningar?
  • panisette
    89Madeleine skrev 2015-02-08 00:56:29 följande:
    Åh vad spännande! Då är du en lycklig ruvare nu :D stort lycka till :)

    Jag ska på mitt andra VUL på måndag så då får jag reda på när äggplock blir. Hoppas nästa vecka :)

    Jag har känt mig febrig och förkyld under hela tiden och väldigt svullen och trött. Humöret har dock inte fått någon påverkan som en del säger. Fått väldigt mycket flytningar av orgalutranen. Fick du det? :/ (ursäkta snusk infon)

    Har du känt av några biverkningar?
    Ja precis, väldigt spännande (och jobbigt!!) att gå och vänta nu..

    Har du fått reda på nu när det blir äggplock?
    Nej jag kände inga biverkningar av varken Gonal eller Orgalutranen. Orgalutranen var dock INTE rolig att ta, fick köpa sån bedövningssalva för att klara den för jag tyckte att det gjorde så ont..

    Vagitorierna man ska ta nu efter återinsättningen ger GALNA flytningar, inte roligt alls. Tabletterna absorberas liksom inte helt utan det flyter ut igen. Usch ursäkta mig! haha
  • 89Madeleine
    panisette skrev 2015-02-11 19:50:11 följande:
    Ja precis, väldigt spännande (och jobbigt!!) att gå och vänta nu..

    Har du fått reda på nu när det blir äggplock?
    Nej jag kände inga biverkningar av varken Gonal eller Orgalutranen. Orgalutranen var dock INTE rolig att ta, fick köpa sån bedövningssalva för att klara den för jag tyckte att det gjorde så ont..

    Vagitorierna man ska ta nu efter återinsättningen ger GALNA flytningar, inte roligt alls. Tabletterna absorberas liksom inte helt utan det flyter ut igen. Usch ursäkta mig! haha
    Förstår att det är jobbigt! Jag vet inte hur jag ska överleva väntan :P

    Jag gjorde äggplock idag :D

    10 ägg fick dem ut :)
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?