• Daz

    Progesterall

    Hej!
    Jag undrar vilka skillnader ni uppnått med hjälp av att använda progesteronkräm (progesterall) vad gäller t ex PMS (och viktminskning och graviditet ). Hur snabbt märkte ni en förändring på t ex PMS, humörsvängningar. Tog det månader eller bara dagar?

    Hur länge räcker en tub progesterall? 

  • Svar på tråden Progesterall
  • Allex

    Jag kommer använda ProgesterAll för tredje gången snart. Jag använder det för att bli kvitt mina spottings som kommer ca 5 dagar innan mens. Jag fick spottings även förra cykeln men denna gång kom det 2 dagar innan mens och var inte lika mycket. Så  jag hoppas att jag nästa gång inte får några spottings alls. Jag hoppas även att jag blir gravid.

    Jag sov lite oroligt och vaknade ibland, det gör jag inte alls med ProgesterAll. Vet inte om det beror på det eller något annat.

    Jag har inte gått ner i vikt.

    Tycker inte humöret påverkats så mycket. Det sägs ha en inverkan på blodsockret och att det ska jämna ut det. Men har inte märkt det.

    Läste att det tar olika lång tid för hur snabbt man märker skillnad. En del efter några dagar och en del tar det 2-3 månader. Så olika.

    Jag tog ca 40 mg / dag i 14 dagar i första cykeln. Sen ökade jag til 60 mg/dag i andra cykeln. En tub räckte ungefär 1½ cykel.... om jag inte minns fel.

  • Thotis90

    Jag kände skillnad efter bara någon dag. Humöret var mer stabilt och mina bröst ömmade inte längre! (de har ömmat i princip varje dag i 7 år)


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Daz

    Tack för svar! Min mens kom redan efter en veckas smörjande med krämen 40 mg om dagen. Kanske får jag höja dosen? Det var lite oväntat att mensen kom redan efter en vecka. Ingen viktminskning. Kanske lite mindre ömmande bröst. Jag äter även femal balans för att få mindre besvär med pms.

  • Thotis90
    Daz skrev 2015-02-05 12:28:28 följande:

    Tack för svar! Min mens kom redan efter en veckas smörjande med krämen 40 mg om dagen. Kanske får jag höja dosen? Det var lite oväntat att mensen kom redan efter en vecka. Ingen viktminskning. Kanske lite mindre ömmande bröst. Jag äter även femal balans för att få mindre besvär med pms.


    När i cykeln började du smörja?
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Anonym (m)

    Jag tar progesteronkräm för att minska spottings innan mens och för att förlänga lutealfasen, som efter p-piller krympte till en vecka. Det funkar bara med 60 mg/dag, inte 40.

Svar på tråden Progesterall