• mamamia

    Hur blir jag lång?

    Hej jag är en tjej som är 15 år och vill bli längre! Jag är 164cm och vill bli 170cm. Hur blir man längre? Snälla svara! Jag är den kortaste i klassen!!!

  • Svar på tråden Hur blir jag lång?
  • Dr Nail
    mamamia skrev 2015-01-25 00:52:57 följande:

    Hej jag är en tjej som är 15 år och vill bli längre! Jag är 164cm och vill bli 170cm. Hur blir man längre? Snälla svara! Jag är den kortaste i klassen!!!


    Testa att hänga i en stång varje dag. Jag har hört att man kan bli lite längre på det sättet. Lite.
  • Flisan79

    Du kan inte påverka din längd. Tyvärr! Om du fått din mens kommer du troligen inte bli mycket längre.

  • KakanSmakan

    Jag var 165 cm när jag gick ur nian. När jag tog studenten var jag 176. (Fick mens i åk 7 om det är relevant).

    Så man vet aldrig, kanske växer du mer, kanske gör du det inte. Det är hur som helst ingenting du kan påverka.

  • Roary

    Sträckbänken!

    Haha, närå. Men börja inte röka, snusa, knarka eller dricka. Det KAN hämma tillväxten.
    Ät bra, rör dig och STAY HAPPY!

    Njut av livet!

  • Petrol

    Vet inte om man växer färdigt olika som man och kvinna men nån gång runt 14-15 växte jag på mig i en tokig takt iallafall, så till den milda grad att jag hade lite problem med kordinationen och växtvärk.

    så du får bida din tid och se vad som händer helt enkelt.

  • Roary
    Petrol skrev 2015-01-25 13:47:40 följande:

    Vet inte om man växer färdigt olika som man och kvinna men nån gång runt 14-15 växte jag på mig i en tokig takt iallafall, så till den milda grad att jag hade lite problem med kordinationen och växtvärk.

    så du får bida din tid och se vad som händer helt enkelt.


    Tjejer brukar sluta växa cirka 2 år efter första mensen.
    Jag slutade alltså växa 1 år innan du drog iväg i längd. ;) Jag slutade växa när jag var 13 år. Jag var en relativt lång 13-åring (165 cm), men är idag inte klassad som så väldigt lång.
  • Roary
    Esoada skrev 2015-01-25 15:05:24 följande:

    Enkelt! Använd skor med 8 cm klack!


    Vill man få ryggproblem i framtiden så är ju det ett toppenförslag! ;)
  • LiwaKarate

    Jag går i 6:an och är bara 155cm lång och jag har fått min mens. Jag har räknat ut ungefär hur lång jag kommer bli och det är 167,5cm. Ingenting är omöjligt, jag försöker äta nyttigt och träna så kanske jag drar iväg på sommaren.

  • Anonym (Kläder)

    Det bästa du kan göra är att tänka på hur du klär dig. Är inte så väl insatt i hur det fungerar för kvinnor men för män gäller:

    * Vertikala ränder

    * "Kort" kavaj (kanske till halva rumpan)

    * Låt slipsen sluta något ovanför bältet

    * Smal passform

    Du kan säkert översätta detta till kvinnliga plagg. Ett tips är såklart att ha klackar.

    Tycker förvisso inte att 164 är särskilt kort...

Svar på tråden Hur blir jag lång?