• Änglamama

    Täta kejsarsnitt

    Hej på er.

    Blev nyligen änglamammamma till en underbar dotter. Jag fick göra ett urakut snitt. Min största önskan just nu är att bli gravid igen. Undrar lite nu när blev ni gravida efter ert kejsarsnitt?

    Kan man bli gravid tätt, tänker på snittet. Hur känns det i såna fall? Och har det gått bra för er?

    Kramar

  • Svar på tråden Täta kejsarsnitt
  • Kurona

    Beklagar verkligen :(


    Jag blev akutsnittad och då sa läkaren till mig att jag skulle vänta i minst ett år innan jag blev gravid igen, för innan dess kan påfrestningarna bli för stora på ärret och det kan spricka. Du har inte fått prata med någon läkare? 

    Jag blev gravid igen efter nästan exakt ett och ett halvt år, ibland spänner det lite i ärret, men annars så har jag inga problem alls med det. 

    Önskar dig all lycka i framtiden! det förtjänar du verkligen! 


  • Änglamama

    Jo jag har pratat med läkaren och fick samma rekommendation som du. Men allt jag kan tänka på är att få ett barn och då känns det så länge att vänta 1 år innan man ens blir gravid :(

    Men vill ju samtidigt inte ta några risker.

  • Kurona

    Förstår att det känns jobbigt, men jag har hört att en bekant till mig blev gravid för tätt inpå och hon blev tvingad till abort, eftersom kroppen inte klarade av det. Så jag råder dig verkligen att vänta. 


  • ja88

    Beklagar!!! :(

    Blev gravid typ 7,5 mån efter mitt första snitt, allt gick fint.

  • Asjak

    Mig sa dom till att dom har kommit fram till att du kan bli gravid direkt efter, det ska inte vara några problem

  • TomMon

    Beklagar din förlust.

    Min dotter kom ut med akut snitt i slutet av mars förra året. Jag blev gravid igen i oktober. Allt känns bra än så länge men jag är orolig för vaginal förlossning och ska försöka få ett planerat snitt.

  • ttiinnaa

    Jag har blivit snittad 4 gånger. 
    Ettan kom med akut snitt och 2 kom 11 1/2 månad efter första snittet. Så det är ingen fara. 
    Inga komplikationer efter något snitt.

  • yellow88

    Jag blev gravid 7 månader efter mitt första snitt, det gillade inte läkaren för de har som riktlinjer att man ska vänta minst 1,5 år tills man ska bli gravid (och andra barnet föddes innan det ens hade gått 1,5 år..)

    Efter snitt 2 så blev jag gravid 1 år och 3 månader efter, så höll inte riktigt läkarens rekommendation där heller.. Blev nästan exakt 2 år mellan de barnen.

    Allt har gått bra fastän det varit ganska tätt mellan snitten.


    ♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
  • Änglamama

    Tack för era inlägg.

    skönt att läsa att det gått bra för er med era snitt.

    Och även ni som blivit snittade flera gånger, ni ger mig hopp om att det är möjligt.

    Min läkare gav med sig igår att man kan bli gravid innan 1 år så han gjorde min dag :)) dock rekommenderar han fortfarande att vänta lite till.

Svar på tråden Täta kejsarsnitt