• Anonym (TS)

    Hur gör ni bisexuella?

    Jag undrar hur andra bisexuella fungerar? Alltså ni som lever i ett monogamt förhållande. Jag är själv troligen bi och finner det extremt jobbigt då jag vill vara med tjejer men min kille blir ledsen och finner sig inte tillräcklig.

    Önskar ju jag var nöjd. Men har inte fått vara med så många tjejer så det är extra jobbigt.

    Kan inte förstå hur andra är nöjda? Tänker att jag säkert saknat en kille om jag alltid vat med en tjej. Fast just nu känns det inte riktigt så faktiskt. Men jag vet ju inte förrän jag varit där.

    Jag finner detta faktiskt extremt jobbigt. Önskar min kille var lite mer öppen. För trekant åtminstone. Fantiserar ofta oss tillsamans med en tjej. Det är jobbigt.

    Han är hetero och monogam. Jag är troligen bi och inte lika monogam.

    Hur gör ni andra?Funderat så mycket på detta nu? Hur tusan är man nöjd?!

  • Svar på tråden Hur gör ni bisexuella?
  • Anonym (Bi)

    Jag har valt att leva med en kille för enkelhetens skull. I fem år har det varit bomstopp för mig att få vara med tjejer, men när jag lyfte hur mycket jag saknade tjejsex ångrade han sig faktiskt. Jag har inte haft det än, men det är skönt att veta att jag får ha det om andan faller på och rätt tjej dyker upp. Jag vill INTE ha trekant med min man, har haft så många trekanter och vet att det sällan slutar väl om man blandar in sin partner. Annars gillar jag trekanter!

  • lin08

    Är inte bi så svårt att förstå kanske...men jag undrar vad som gör att man längtar efter någon annan än sin partner och varför man då har en partner?
    Även om jag är hetero så tänker jag ju inte att jag saknar sex med andra just pga att jag valt leva med en människa.
    Om min man längtade efter andra, kvinnor som män, skulle jag bli oerhört besviken och sårad.
    Men alla är väl olika antar jag, vill inte trampa på tårna bara fråga...

  • Frökenfrykena
    lin08 skrev 2015-01-25 06:15:44 följande:

    Är inte bi så svårt att förstå kanske...men jag undrar vad som gör att man längtar efter någon annan än sin partner och varför man då har en partner?
    Även om jag är hetero så tänker jag ju inte att jag saknar sex med andra just pga att jag valt leva med en människa.
    Om min man längtade efter andra, kvinnor som män, skulle jag bli oerhört besviken och sårad.
    Men alla är väl olika antar jag, vill inte trampa på tårna bara fråga...


    Bara man är öppna mot varandra och kommunicerar väl.
    Både min man och jag har sex med andra fast tillsammans, dvs. vi "swingar" så vi har andra sexuella partners men genom att träffa andra par tillsammans. På det sättet kan jag få njuta av min bisexuella sida också.
    Det är möjligt att scenariot kan vara svårare om det bara är den ene partnern som vill något "mer" och den andre inte. Större risk för svartsjuka och avund då men kom ihåg att prata, prata och återigen prata med din partner!
  • Anonym (Polyanna)

    Är bi - men med dragning åt lesbisk. Mitt problem är att jag inte skulle kunnat slå mig till ro med sex med kvinnor (jag blir alltid intresserad av kvinnor födda på 60-talet, tycker att människor mellan 45-55 är de vackraste). Jag blir förälskad och kär i kvinnor - och sexlusten följer med det. Att bara ha sex med en kvinna utan att få ta del av hennes själ och livsberättelse intresserar mig inte ett dugg. 
    När det gäller män hade jag kunnat ha en rent sexuell relation, men blir mycket sällan förälskad och kär i dem. Just nu lever jag med en man och en kvinna. 

  • dirty88

    Lite som änr heterosexuella blir ledsna för att odm inte får ligga mer andra män/kvinnor än sin partner? 

    Eller är det annorlunda om man är bi menar du?

  • Venne

    Låter mest som att du inte vill vara monogam ju. Att vara ett par har inte med könet att göra.

  • Haskel

    Frågan är intressant oavsett det gäller bi eller hetero.

    Normalt sett har människor större förståelse för att en biperson inte finner sin partner "tillräcklig". Att han/hon har sex med andra ses knappt som otrohet, utan snarast helt naturligt, nästan ett måste.

    Om en heteroperson däremot inte finner sin partner tillräcklig blir det "liv i luckan". Fördomar som att man inte älskar sin partner eller är otacksam eller rent av ett svin. Det ses ofta som otrohet, oavsett överenskommelser inom förhållandet.

    Enligt mig är ingen människa den andra lik. Ingen människa är fullständig och komplett. En fitta är INTE en fitta, en kropp är INTE en kropp, och en person är INTE en person. Alla förhållanden blir förr eller senare dessutom en vana, på gott och ont. Men sex med sin partner blir aldrig detsamma som med någon ny/annan. Att sakna/vilja ha, sex med någon annan ser jag snarast som naturligt, oavsett man är bi, homo, eller hetero.
    Det drömmer nog de flesta om. Dock förnekas det friskt, då det allt annat än accepterat. Likaså kan vi ofta förstå vår egen lust, men inte vår partners. För att förhindra otrohet från vår partners sida, håller vi tillbaka vår egen lust och fantasi.

  • Anonym (Bitjejen)
    Anonym (TS) skrev 2015-01-25 04:17:57 följande:

    Jag undrar hur andra bisexuella fungerar? Alltså ni som lever i ett monogamt förhållande. Jag är själv troligen bi och finner det extremt jobbigt då jag vill vara med tjejer men min kille blir ledsen och finner sig inte tillräcklig.

    Önskar ju jag var nöjd. Men har inte fått vara med så många tjejer så det är extra jobbigt.

    Kan inte förstå hur andra är nöjda? Tänker att jag säkert saknat en kille om jag alltid vat med en tjej. Fast just nu känns det inte riktigt så faktiskt. Men jag vet ju inte förrän jag varit där.

    Jag finner detta faktiskt extremt jobbigt. Önskar min kille var lite mer öppen. För trekant åtminstone. Fantiserar ofta oss tillsamans med en tjej. Det är jobbigt.

    Han är hetero och monogam. Jag är troligen bi och inte lika monogam.

    Hur gör ni andra?Funderat så mycket på detta nu? Hur tusan är man nöjd?!


    När jag levde med en man så hade jag inget behov av någon annan alls sexuellt, han var den ende som intresserade mig. Nu som bisexuell frånskild så är jag jäkligt intresserad av rätt många av båda könen, sådär funkar jag. Om jag skulle bli superkär och ihop så vet jag inte hur jag skulle fungera, kanske skulle jag vara mindre monogam numera.
  • Anonym (Bitjejen)
    Haskel skrev 2015-01-25 20:47:00 följande:

    Frågan är intressant oavsett det gäller bi eller hetero.

    Normalt sett har människor större förståelse för att en biperson inte finner sin partner "tillräcklig". Att han/hon har sex med andra ses knappt som otrohet, utan snarast helt naturligt, nästan ett måste.

    Om en heteroperson däremot inte finner sin partner tillräcklig blir det "liv i luckan". Fördomar som att man inte älskar sin partner eller är otacksam eller rent av ett svin. Det ses ofta som otrohet, oavsett överenskommelser inom förhållandet.

    Enligt mig är ingen människa den andra lik. Ingen människa är fullständig och komplett. En fitta är INTE en fitta, en kropp är INTE en kropp, och en person är INTE en person. Alla förhållanden blir förr eller senare dessutom en vana, på gott och ont. Men sex med sin partner blir aldrig detsamma som med någon ny/annan. Att sakna/vilja ha, sex med någon annan ser jag snarast som naturligt, oavsett man är bi, homo, eller hetero.

    Det drömmer nog de flesta om. Dock förnekas det friskt, då det allt annat än accepterat. Likaså kan vi ofta förstå vår egen lust, men inte vår partners. För att förhindra otrohet från vår partners sida, håller vi tillbaka vår egen lust och fantasi.


    Vet inte om alla funkar så. När jag och exmannen levde ihop så hade vi suveränt sex, nu är vi kk:s istället och sexet är bättre än någonsin. Det verkar vara rätt ovanligt? Har varit med en del andra så jag kan jämföra men inget slår den lusten vi har för varandra, hmm..
  • Anonym (x)

    Jag är nog rätt monogam av mig. 
    När jag blir kär blir jag blind för andra ur ett sexuellt perspektiv, det finns liksom inte.
    Därför har det aldrig varit ett problem att jag är bi, jag har varit med både män och kvinnor i relationer men aldrig känt mig sugen på nån annan.

Svar på tråden Hur gör ni bisexuella?