• Anonym (?)
    Äldre 25 Jan 04:27
    3873 visningar
    9 svar
    9
    3873

    Pytteliten sårskorpa (?) som aldrig försvinner?

    Hej, har i någon månad (kanske flera?) haft ett litet sår på magen, nästan som när man skär sig på ett papper så att man blöder, en smal liten sårskorpa helt enkelt. Vet inte var jag fick det ifrån men det tycks liksom inte försvinna, det är som två små mörka prickar nu, som om jag skulle blivit biten av något.

    Jag antar att det kanske inte är något alls och jag bara är löjlig nu, men har har aldrig varit med om att det tar sån tid att läka nåt så litet.

    Ser ut sådär:



    Det kanske inte är något sår? Det känns precis som en sårskorpa när jag känner på det, men jag vet inte... Pytteliten leverfläck?
  • Svar på tråden Pytteliten sårskorpa (?) som aldrig försvinner?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 25 Jan 08:12
    #1

    den "stora" är typ mindre än en mm stor.

    Kanske att det här var löjligt att undra över

  • Påven Johann­a
    Äldre 25 Jan 08:47
    #2

    Ser ut som nytillkomna leverfläckar. 

  • Anonym (Me)
    Äldre 25 Jan 09:45
    #3

    Sår som inte läker ska alltid kollas. Kan vara förstadium till melanom.Vill inte oroa, men det är bra att få det kollat.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 25 Jan 10:27
    #4

    det lät ju inge vidare (cancer alltså), men hur skulle de kolla det? skära bort det och kolla? det är ju så otroligt litet, knappt så man ser det om man inte letar efter det.

  • Anonym (har haft)
    Äldre 25 Jan 21:40
    #5

    Basaliom! Ofarligt men ta bort och kolla.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 16:27
    #6

    brukar man kolla upp det när det är mindre än en millimeter stort? (mellan de två prickarna är det ca 1 mm)

    det kanske liksom bara är en leverfläck...

    bör jag inte vänta och se om det liksom förändras?

  • Anonym (har haft)
    Äldre 26 Jan 20:07
    #7

    Du skrev sårskorpa, det är skillnad om det är ett sår. Min var pytteliten men sved efter dusch.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 20:22
    #8
    Anonym (har haft) skrev 2015-01-26 20:07:12 följande:
    Du skrev sårskorpa, det är skillnad om det är ett sår. Min var pytteliten men sved efter dusch.
    svårt att veta om det var ett sår eller inte, jag antog att jag hade rivit mig på något eftersom det kändes som ett sår när jag kände på det (texturen liksom). Visst att det fortfarande finns kvar men det är mindre, var lättare att se den förut.

    Har aldrig upplevt att det svider eller annat, den bara finns där som två pyttesmå prickar som knappt syns, känns fånigt att gå till en läkare för sånt. Jag är 23 år och jag solar aldrig, känns lite skumt att jag skulle gå och få basaliom på magen...men vad vet jag
  • Anonym (har haft)
    Äldre 26 Jan 20:56
    #9

    Jag är sydlänning och var ca 35 år och borde tåla solen, den satt på magen där skinnet viker sig när man sitter ner och läkaren tog bort den bara för att jag tjatade och han sa att det inte var något men han hade fel. Nu är ju inte Basaliom farligt men är en variant av tumör som inte sprider sig och växer den kan man bara plocka bort den då.

Svar på tråden Pytteliten sårskorpa (?) som aldrig försvinner?