• Anonym (?)

    Sk kostrådgivare tror hon botar cancer.

    Hörde en skrämmande konversation på bussen igår. En sk ung kostrådgivare satt och klagade på den svenska sjukvården. Hur oförstående den var när hon rekommenderade sina unga klienter att inte ta cellgifter som sin cancerbehandling.
    Utan låta henne lägga upp en diet. Hon avrådde även ifrån att operera tumörer eftersom de då enligt henne bara spreds sig vidare då.
    Hon trodde allvarligt på att hon kunde bota cancersjuka.
    Jag häpnade ju mer jag lyssnade på den här människan. Hon lät nästan manisk i sin övertygelse.  Gav henne onda ögat. Flört
    Jag hoppas verkligen inte att någon cancersjuk lyssnar på hennes råd.

    Visst är kosten viktig för en god hälsa. Den ska man alltid tänka på. Kombinationen bra kost och medicinsk expertis från sjukvården har jag absolut inget emot. Det är en nödvändighet.
    Men att rekommendera att inte ta en cellgiftsbehandling eller operera bort en cancertumör, när man inte är medicinskt ansvarig för en patient och vet patientens anamnes, stadie och cancertyp är att gå många steg för långt.

    Hur många sådana här tomtar finns det egentligen där ute?
    Själv jobbar jag som sjuksköterska och träffar dagligen cancersjuka patienter. 
    Tumörer och metastaser är luriga. Och kan ibland uppföra sig lite hur som helst. Beroende på typ. 
    Ibland går de tillbaka och ibland blir de större och förökar sig med en svindlande hastighet. 
    Synd att jag inte visste vem hon var den här sk kostrådgivaren för då hade jag banne mig anmält henne.

  • Svar på tråden Sk kostrådgivare tror hon botar cancer.
  • Aniiee

    Väldigt många LCHFare ägnar sig åt sådan "rådgivning"......


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (Fördomsfull)
    Aniiee skrev 2015-01-25 09:50:37 följande:

    Väldigt många LCHFare ägnar sig åt sådan "rådgivning"......


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
    Vilken fördom
  • Zuzanne

    Det hon sysslar med är ju dessutom olagligt. Det är förbjudet att som tex homeopat/dietist etc påstå att en kan bota cancer. Lindra får de påstå att dem gör, men aldrig bota och aldrig rekommendera att sjuka skall sluta med cellgifter. Fy på den människan.

  • Anonym (Drjekyll)

    Hon kanske hade sett "Dallas buyers club" där fanns ju lite sanning.

    I övrigt tänker jag som dig TS i detta fallet. Även om alla svar inte är hos sjukvården.

  • Anonym (?)

    Klienten hon pratade om var en ung kille med testikelcancer som hade spridit sig till lymfkörtlarna. Hon var stolt när hon talade om att killen verkade lyssna på hennes råd att inte påbörja den behandling som hans läkare rekommenderade.

  • Anonym (nej)
    Zuzanne skrev 2015-01-25 11:04:13 följande:

    Det hon sysslar med är ju dessutom olagligt. Det är förbjudet att som tex homeopat/dietist etc påstå att en kan bota cancer. Lindra får de påstå att dem gör, men aldrig bota och aldrig rekommendera att sjuka skall sluta med cellgifter. Fy på den människan.


    Man får visst rekommendera att sluta med behandling. Däremot inte behandla själv.
  • Anonym (nej)
    Anonym (nej) skrev 2015-01-25 11:35:38 följande:
    Man får visst rekommendera att sluta med behandling. Däremot inte behandla själv.
    Gäller icke-legitimerade personer förstås!
  • Anonym (?)
    Anonym (nej) skrev 2015-01-25 11:35:38 följande:
    Man får visst rekommendera att sluta med behandling. Däremot inte behandla själv.
     Nu var det ju att inte ens påbörja en cancerbehandling.. En cancer som dessutom börjat att sprida sig.
  • metervara

    "Enligt patientsäkerhetslagen, tidigare kvacksalverilagen, är det inte tillåtet för andra än hälso- och sjukvårdspersonal att undersöka och behandla cancer i förebyggande, botande eller lindrande syfte. I bedömningen av vad som är att "behandla" har betalningen stor betydelse."

    Källa: www.hd.se/nyheter/skane/2014/06/28/juristen-bryter-mot-lagen/

Svar på tråden Sk kostrådgivare tror hon botar cancer.