• Fröken W

    Förslag på sommarsemester

    Hej!

    Är det någon som har något bra tips på semesterresa i sommar i utlandet?

    Vi är ett par som ska åka och söker sol, bad och avkoppling. Önskar därför ett lugnt men inte dött ställe. Det behöver inte finnas något jätteutbud av shopping men gärna lite turistshopping för tidsfördriv på kvällarna. Sevärdheter är bara en bonus. Det får gärna finnas bra snorkling, men inte något måste.

    Vi planerar att vara borta en vecka så resmålet bör inte ligga för långt bort.

    Dela med er av era guldkorn :)

  • Svar på tråden Förslag på sommarsemester
  • Frontline

    Vi sitter och kikar på en resa till Nessebar i Bulgarien vi har varit där en gång förut och det var skitmysigt...
    Flygtid ca 3 timmar...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fröken W
    Frontline skrev 2015-01-25 11:04:15 följande:

    Vi sitter och kikar på en resa till Nessebar i Bulgarien vi har varit där en gång förut och det var skitmysigt...

    Flygtid ca 3 timmar...


    Va kul att du nämner det...har faktiskt varit lite inne på det!
  • SVejsan

    Side i Turkiet?
    Romerska lämningar, bad, shopping:blandade kopior... Bo inte på ett all inclusive långt utanför utan bo  nära halvön...

  • Fröken W
    SVejsan skrev 2015-01-26 07:34:45 följande:

    Side i Turkiet?

    Romerska lämningar, bad, shopping:blandade kopior... Bo inte på ett all inclusive långt utanför utan bo  nära halvön...


    Tack för tipset!
  • Frontline

    Kolla in Malta har själv inte varit där än men min bror och fru var där för nåt år sen och tyckte det var hur mysigt som helst...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fröken W
    Frontline skrev 2015-01-27 17:31:25 följande:

    Kolla in Malta har själv inte varit där än men min bror och fru var där för nåt år sen och tyckte det var hur mysigt som helst...


    Ja det är ju inget ställe man hört att många besökt. Tack för tipset!
  • Crazydre

    Barcelonaförorten Sitges! Har själv varit där och mitt i smeten kann det vara fullproppat men inte om man går längs med stranden ca. 1 km. Oerhört fint, ett par sevärdheter som ett plus i kanten och det är dessutom billigt att flyga till Barcelona (särskilt med Vueling)

  • Fröken W

    Tack för alla tips. Är ganska mycket inne på Kroatien eller Cypern nu. Någon som har varit där och kan rekommendera/avråda?

  • Buongiorno

    Kroatien är fint. Gillar man arkitektur är Zagreb fantastiskt. Annars är Italien ett fantastiskt land som erbjuder mycket. Åk gärna till Neapel och njut av pizza på riktigt vis, ta båten över till Capri eller det lugnare Ischias. I Neapel hittae du även världens godaste kaffe. Neapel delar folk i två läger, antingen älskar man stan eller avskyr den. Ryktet om ruffigheten är överdrivet.

  • Crazydre
    Fröken W skrev 2015-02-12 19:12:11 följande:

    Tack för alla tips. Är ganska mycket inne på Kroatien eller Cypern nu. Någon som har varit där och kan rekommendera/avråda?


    Zagreb är inget alternativ för bad då det inte ligger vid kusten, däremot kan jag varmt rekommendera Split. Innerstadsstränderna är fullsmockade men med buss 21 kommer man till förorten Bene där en lugn och fin strand Finns.
  • CarinaL26
    Crazydre skrev 2015-02-15 16:32:56 följande:

    Zagreb är inget alternativ för bad då det inte ligger vid kusten, däremot kan jag varmt rekommendera Split. Innerstadsstränderna är fullsmockade men med buss 21 kommer man till förorten Bene där en lugn och fin strand Finns.


    Öarna utanför Split, Hvar och Brac är jättefina. Korkula också.
  • Fröken W

    Kul! Tack så mycket. Måste verkligen bestämma mig snart...man ser ju hur resorna minskar för varje dag och de som finns kvar blir allt dyrare.

Svar på tråden Förslag på sommarsemester