• Anonym (Histo­risk)
    Äldre 25 Jan 11:58
    488 visningar
    3 svar
    3
    488

    Jag misstänker att jag skulle vara en Historisk Personlighetsstörd - Nu vill jag ha hjälp

    Jag skall ge en information om mig.

    Jag är väldigt svag när det gäller att få skamkänslor inför personer jag tycker väldigt, väldigt mycket om.

    Oftast kvinnor som jag är intresserad av.

    Jag är en man vid tjugoett års åldern.

    Jag älskar och inbillar mig att andra bli attraherad av mig.

    Jag tänker väldigt mycket på att jag är attraktiv.

    Jag kan gör saker för att få uppmärksamhet. Så som ge information om saker och ting. Oftast psykologiska saker, eller information om olika psykiska sjukdomar/störningar.

    Jag kan ibland tala om min jobbiga uppväxt, och försöka få fram tårar,eller låtsas att jag håller på att gråta.

    När jag förnedrar mig själv blir det katastrofalt, oftast när en kvinna jag älskar ser det/hör det.

    Allt jag gör är för uppmärksamhet. Ta hand om människor och visa att jag är en bra person att prata med. Mina kunskaper. Saker jag kan.

    De mesta sakerna går till tvångsmässiga saker, så som att tala om min uppväxt och hur svårt jag haft det. Samt visa hur ''ledsen'' jag är för det. I efterhand kommer självhatet. Och jag bestämmer mig för att inte göra samma sak igen. Men sen blir det. Det blir nya drag och jag prata om mig själv, om min uppväxt, om min psykiska sjukdom, som är depression.

    Börjar jag prata om en person om hens mående, kan det börja härligt, med att jag pratar om personen och olika lösningar. Men det går oftast senare med kommunikationen att jag tar mig som ett exempel. Att jag är med svårt, och talar om vad jag gör, och vad som kan hjälpa, och jag pratar om min depression och vad som brukar hända med mig när jag ramlar i den svarta hålet.

    Ibland kan jag ta mig som ett exempel på stört. 

    Det hände en grej i Fredags, och nu funderar jag på självmord. Jag skrev till och med till personen att det är hans fel att jag förnedrade mig själv och sa dessutom att jag troligtvis kommer begå självmord.

    Jag läste senare om olika personlighetsstörningar och kom fram till denna personlighetsstörning. Som träffar in ganska bra på mig.

    Även om jag inte skulle ha denna störning, så har jag allvarligt fel på mig. Som gör att jag gör saker som jag sedan ångrar och hatar mig själv.

    Skam är något obehagligt för oss alla. Men jag tror att jag är extra känslig inför det . .

    En gång förnedrade jag mig själv inför en kvinna som jag var tänd på.

    Det tog mig nio långa månader tills jag gjorde en våldhandling på grund av att visa min ''smärta'' - Så hon skulle ha en förståelse att jag mår dåligt.

    Innan jag gjorde brottshandlingen hade jag tidigare skickat mängder med olika meddelanden som beskrev hur jag mådde, vad jag upplevt, vad jag hatar om mänskligheten. O.s.v.

    Skrev fler tal gånger om att jag hade dödslängtan.

    Men skammen existerade fortfarande i mig tills jag gjorde brottshandlingen. På grund av denna psykologiska problematik, kom jag med i polisen register.

    Jag mår dåligt i massa olika punkter.

    DET ÄR SANNINGEN, INGA ÖVERDRIFTER! - Jag mår dåligt att jag är tjugoett, och vill gärna stanna kvar i den åldern och/eller ha en förmåga att bli ung igen. Liksom bli fjorton igen. Och uppleva allt som jag inte upplevde som tonåring. Jag var tillbakadragen som tonåring nämligen.

    Jag blir oftast förälskad i kvinnor, som är blyga, inte bryr sig om hur de ser ut. Men ändå är söta. Korta, och verkar av någon slag distanserade från andra människor. Liksom att de inte är som alla andra.

    Konstig nog finns det en punkt i denna personlighetsstörning. Att man kan har lätthet att bli kära i sådana människor, när man har denna störning.

    Konstig tänker jag egentligen - Då kommer min fråga upp, varför är det så egentligen?

    Jag kan nog skriva mer information om mig senare.

    Jag vill understryka att jag skapar denna tråd för att få HJÄLP!

    Jag vill kunna behandla mig själv. Jag går hos en psykolog, men vet inte riktigt hur jag skall förklara detta för henne. Vet inte heller om jag vågar riktigt.

    Känns lite som om att hon skulle tänka att jag hela tiden vill ha en personlighetsstörning.

    Jag hade nämligen erkänt för henne att jag som tonåring hade en önskan om att vara en antisocial personlighetsstörd människor, för då skulle jag bli omtyckt av omgivningen. Den önskan hade jag som tonåring och den har jag berättat för henne.

    Jag har också tidigare pratat om Narcissistisk Personlighetsstörning med henne. Dock ingenting som jag har sagt att jag vill ha en sådan diagnos, utan vi pratat lite om det, och hon sade att jag hade narcissistisk drag, med tanken på att jag är känslig för negativa känslor.

    Men hur skall jag förklara att jag vill ha hjälp med detta?

    Jag kanske egentligen inte behöver säga störningen namn?

    Utan bara förklara information om mig, och vill ha hjälp med detta, detta och detta i mitt liv. Och peka olika punkter som får mig att göra olika saker som senare uppbyggs av självhat, då jag tänker själv hur patetisk det är.

    Jag känner hela tiden. Nu har jag lärt mig min läxa, när jag träffar min nästa kvinna som jag blir förälskad i, kommer vara annorlunda. Och nästa grupp med vänner, så kommer jag vara en kanonperson!

    Men ingenting som jag vet till hundra procent om det kommer verkligen bli så. .

    JAG MÅSTE HA HJÄLP!

    Tips! Tack på förhand!

    Ni kanske inte tycker att jag skulle ha denna störning. Då kanske det skulle vara enklare att behandla mig? Hur kan man ändra på sig på bästa sätt?

    Det är inte så enkelt som det verkar. Det är inte bara ''Låta bli''.

  • Svar på tråden Jag misstänker att jag skulle vara en Historisk Personlighetsstörd - Nu vill jag ha hjälp
  • Anonym (Skriv­)
    Äldre 25 Jan 18:47
    #1

    Om du har svårt att berätta för din psykolog, så skriv ett brev till henne eller kopiera detta du skrev här och ge till henne. Det är bättre om du vänder dig till din psykolog med dina funderingar. Hon vet mer om dig och kan säkert ge dig svar.

  • Anonym (Histo­risk) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 18:43
    #2

    Finns det en möjlighet att man kan hjälpa sig själv på traven?

    Jag vill gärna förändra på mig själv. Men ibland är det som om det är väldigt tvångsmässigt effekt, eller att det sker per automatik. Så som mytomani...

  • Anonym (Skriv­)
    Äldre 26 Jan 20:00
    #3

    Nej alltså du behöver ju prata med någon som kan sånt här. Det är bättre du pratar med psykolog.

Svar på tråden Jag misstänker att jag skulle vara en Historisk Personlighetsstörd - Nu vill jag ha hjälp