• ummsumaya

    Hjälp snälla, orolig över problem i livmoder

    Hej.

    Jag är 23 år, har tre barn, 4, 3 och 1 år. Jag ammar fortfarande min dotter på 1år.


    Efter mitt sista barn så har min mens varit oregelbunden (kommit tidigare med ca 1-2 veckor än vanligt, vilket brukar vara väldigt regelbunden, med samma dag och tid)  och väldigt riklig, till den punkt då jag är väldigt svag, håller på att svimma och blöder genom både tampong och binda på mindre än 1 timme.

    Jag hade mens 10-15 dec 2014. Sedan fick jag "mens" 5-10 januari, 2015. Den mensen varade som vanligt i 6 dagar men var mer sparsam, samt att jag hade inte jobbigt under den tiden. Direkt när blödningen slutat var jag svullen över livmoder och hade molande värk. Två veckor senare (inkl. samlag) mår jag illa konstant, har molande värk i livmoder, hungrig som galen och trött som attan.
    Har testat mig igår och idag och negativt resultat. Kan ha testat för tidigt, men hur kan jag ha symptom på graviditet och samtidigt få det negativt? Kan jag ha en cysta eller något annat som orsakar de här symptomen/problemen?

    Jättetacksam för kunnigt svar!!!

  • Svar på tråden Hjälp snälla, orolig över problem i livmoder
  • ummsumaya
    Tines skrev 2015-01-25 16:42:43 följande:

    Ring kvinnokliniken imorgon för vidare utredning och hjälp.


    Problemet är att jag är i Storbritannien med min familj. Ska däremot till en husläkare för allmänundersökning så jag ska fråga henne, men det vore trevligt om någon haft liknande situation kan svara :)
Svar på tråden Hjälp snälla, orolig över problem i livmoder