• Mammako

    Tidigt Vul efter graviditet med PergoTime

    Hej. Jag undrar om man kan göra ett tidigt Vul. Är i vecka 8. Jag har tagit PergoTime och blivit gravid med hjälp av det. Har nu läst att sannolikheten för flerbörd ökar till en av tio. (Barnmorskan som skrev ut pergotime nämnde detta men jag insåg inte att det ökade så mycket.) Nu är jag jätte nyfiken och jag har mått otroligt dåligt i denna graviditeten och det hade känts som något roligt i alla kräkningar och yrselhet att få se det liv/liven som finns där inne. Är det något som är möjligt och var vänder jag mig?

  • Svar på tråden Tidigt Vul efter graviditet med PergoTime
  • Mammako

    Ser att många läst men ingen svarat. Så jag svarar själv. Haha. Jag ringde en privatmottagning och har idag varit där och gjort verginalt ultraljud. Det kostade som ett vanligt läkarbesök 300kr. Direkt kunde man se en blåsa med ett foster i och man såg även hjärtslagen tydligt. Man såg ytterligare något. Antingen kanten av en blåsa som täcks utav denna eller så är blåsan mindre och håller på att resorbera. Alltså så har där varit tvillingar eller så är där fortfarande två. Det kunde hon inte svara på och vi har därför fått ett nytt besök inbokat om ett par veckor. Det känns som en evighet dit!!!! ??????

Svar på tråden Tidigt Vul efter graviditet med PergoTime