• Fral13
    Äldre 25 Jan 15:32
    7890 visningar
    20 svar
    20
    7890

    Lunch i bilen?

    Hej!

    Jag har ett jobb där jag åker runt till olika kunder hela dagarna. Lönen är inte den bästa och det börjar bli dyrt att äta ute varje dag. Att äta korv/hamburgare är billigare, men det blir man ju lätt rund av... :p 
    Har tröttnat på att alltid äta soppa, sallad och smörgåsar.

    Finns det någon här som har tips på hur man kan ex värma mat i bilen? Mat man kan ta med sig i en termos? Eller mat man kan tillaga genom att tillsätta ex varmt vatten? Eller något annat bra förslag? Allt är välkommet :)

    Hur gör ni andra som jobbar som ex chaufförer mm?

  • Svar på tråden Lunch i bilen?
  • Nyfike­n gul
    Äldre 25 Jan 16:05
    #1

    har du en kylväska med dig kan du göra sallad, smörgåsar och ha dricka med dig. Samt annan kall mat som tex kallskuret med potatissallad, pajer går att äta kallt. 

    I en vanlig termos kan du ha varmkorv , häll på hett vatten och stäng korken ordentligt. Ha bröd och senap o ketchup med dig i en vanlig påse så kan du äta när du vill.

    Soppa kan du också hälla på termos, koka hemma och häll upp i termos och bara häll upp i mugg och ät med sked. Komplettera med smörgås. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 25 Jan 16:08
    #2

    Finns väl några nudelkoppar du bara behöver varmvatten till, vänta tre minuter och äta? Fast det är väl inte hållbart i längden...

  • Fral13
    Äldre 25 Jan 16:18
    #3

    Kall mat har jag med mig hela sommarhalvåret. Men på vintern är det inte alltid så kul att äta kallt när man själv är kall. 
    Jag har med mig soppa i termos ibland och nudelkoppen har jag provat en gång, men den va tyvärr inte mycket att hänga i julgranen. ;)  Har funderat på om man kan göra någon egen kryddning till nudlarna (?). Så man kan ta med sig vanliga naturella nudlar.