• Äldre 25 Jan 16:15
    1421 visningar
    7 svar
    7
    1421

    Inget på 4 månader

    Hej. Jag o min sambo har varit tillsammans i ca 1.5 år. Till en början var allt guld o gröna skoga som i många andra förhållanden. Men sen så hände något. Hon var väldigt duktig o flitig att träna både på gym.simma etc. Det bara la hon av med bara sådär utan någon förklaring. Hon har blivit en helt annan person i sitt sätt o tänka. Så fort jag gör något så är det fel så fort jag inte gör något är det ochså fel. Våras sex är öken =0. Hon gnäller på att hon är för tjock... Vilket hon inte är enligt mig men men vad gör det. Hon visar absolut ingen kärlek överhuvud taget så som kram.puss. Så fort jag försöker visa något typ av kärlek ex en kram ryggar hon tillbax. Känns ju sisådär kan jag säga. Hon är inte otrogen på något sätt. Jag försöker få hon att prata med en pyckolog men ikke. Vad ska jag göra... Tips idéer vad som helst. Jag vill ha tillbax min älskling........

  • Svar på tråden Inget på 4 månader
  • Quexet
    Äldre 25 Jan 17:38
    #1

    Prata med henne, fråga varför hon slutade med allt. Är hon även annorlunda mot sina vänner o familj?  Om hon har svårt att prata med dig, skriv ett mail till henne, med vad du känner o lite småfrågor, så kanske hon kan svara den vägen till att börja med. 

    Hoppas att du får någon förklaring o att det löser sig för er! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 25 Jan 19:12
    #2

    Hon har inga (vänner) i den hära stan vi bor i eller ja hon har sina jobbar kompisar som hon umgås med lite då och då. Väldigt trevliga människor måste jag faktist säga. När vi är med min eller hennes familj så är hon som en helt annan person hon skrattar o skojar etc. Vilket jag anser bara vara någon slags fasad för hur hon/vi verkligen har det. Jag har bet henne slutat med p-pillerna för ca 1 år sedan om det var dom som gjorde hon annulunda men vart bara en markant skillnad, hon trivs på sitt jobb o är jätte glad. Men så fort hon kommer hem så är det precis som hon sätter på sig en mask. Jag har försökt o prata med henne både öga mot öga. Vilket är helt menlöst. Hon blir bara för bannad o säger att det är bara fel på henne hela tiden Bla bla bla. Hon säger att jag kritiserar henne vilket jag absolut inte gör över huve taget. Jag försöker bara komma underfun med hur hon tänker eller om det är jag som gjort något fel någon gång... Men hon är som att prata med en grå sten. jag känner mig inte älskad för 5 öre. Känns jätte tungt just nu därför känner jag att jag måste skriva av mig o få lite nya idéer. Någon annan kanske varit med om samma sak som jag. Hur gjorde ni? Den lätta vägen o göra slut o fixa ny bostad o Bil etc etc. Eller kämpa på o hitta en lösning ?

  • Anonym (Sad)
    Äldre 25 Jan 23:28
    #3

    Hon är inte med barn?

  • Quexet
    Äldre 26 Jan 08:43
    #4

    Det är jättesvårt att ge några råd, då jag själv har varit nere i några svackor under våra år tillsammans, o det har alltid varit olika saker som har "fungerat". Men något som fungerade ena veckan, kunde ha motsatt effekt nästa.
    Några exempel,
    Sambon slet med mig ut på promenad, bara för att få komma utanför lägenheten. I början var det jätteskönt, fick lite ny energi o var inte lika hatisk när vi kom hem, efter ett tag fick jag för mig att han gjorde det för att han tyckte jag var tjock! Förvånad Vilket han aldrig någonsin har tyckt eller gett sken av att tycka!

    En annan sak var att han såg till att storstäda hemma, jätteskönt till en början. Då kunde jag med gott samvete åka ner till träningen utan att ha städningen som ett stressmoment. Efter ett tag så fick det mig att känna mig ännu mer misslyckad, att jag inte hann, vilket gjorde att jag letade efter fel. Att han hade lagt något på fel ställe eller missat något på ett annat. Obestämd

    Om han sa att jag var fin var jag övertygad om att han ljög, om han sa att jag var bra, berättade jag allt som just då var fel/värdelöst med mig eller något jag gjort. Försökte han krama mig, kände jag det som han antingen gjorde det för att han tyckte synd om mig, eller för att han var tvungen. Alltså ingenting han ville. 
    Så jag känner igen det du skriver, fast från andra sidan. 

    Men som sagt, prova skicka ett mail? Ett sms är inte samma sak, eller det var inte för mig i alla fall. Mail är inte samma stress att svara på (kände jag), jag kunde ta tid på mig att läsa o även att svara. 

  • Äldre 26 Jan 12:21
    #5

    sådär håller hon också på. ligger mest på sängen o tycker synd om sig själv. själv får jag göra allt i hushållet. har försökt och få henne o förstår att saker måste göras i hushållet spelar ingen roll om man känner sig trött.sjuk eller va nu det kan vara så diskar sig disken inte sig själv. damsugaren går inte av sig själv kläderna är inte själv rengörande etc. jag försöker o sätta mig in i hennes situation. men men är nog bara o rida ut detta o ser vart det lider. ska noppa henne totalt va det gäller kärlek. så får man se hur hon reagerar för som det ser ut nu börjar jag starkt tvivla på hennes o min framtid. känns jätte tungt. det blir svårt o fokusera på jobbet. hobbyn kompisar är inget o tala om för alla tankar o energi går åt till o fundera ut hur hon mår o vad jag kan göra så hon blir som förut.

  • Äldre 26 Jan 12:23
    #6
    Anonym (Sad) skrev 2015-01-25 23:28:05 följande:

    Hon är inte med barn?


    hoppas jag inte. då är hon ej trogen....
  • Anonym (Sad)
    Äldre 4 Feb 20:22
    #7

    Hur går det TS?

Svar på tråden Inget på 4 månader