• Anonym (Trött­)
    Äldre 25 Jan 16:43
    16282 visningar
    105 svar
    +1
    105
    16282

    Ouppfostrade skitungar på badhuset, var det dina barn?

    Idag träffade vi på fem riktigt ouppfostrade skitungar. Vi var inne i simhoppshallen där det anordnas "allmänhetens hoppning" under speciella tider. Idag höll det på fram till 13.45 ungefär och därefter utlyste badvakten "sista hoppet" och alla avlägsnade sig.

    Från 14 ungefär är det klubbarna som har hallen och det pågår träning för grupper lite här och var i hallen. 

    Strax innan den första gruppen började kom det in fem ungar i åldrarna 7-15 ungefär. Fyra killar och en tjej, kanske syskon eller släkt eller så var de bara kompisar. Direkt de kom in blev de informerade (på ett trevligt sätt) att hallen var stängd för allmänheten och att de måste gå tillbaka till de vanliga bassängerna. Inget av barnen lyssnade, ett av dem gick upp på treans svikt, två på ettans svikt och 2 stod och glodde. Tjejen på treans svikt ropade: "får man hoppa eller?" varpå flera vuxna svarade "nej, ni måste lämna hallen nu, den är tyvärr stängd". Alla barnen stod kvar. 

    Det slutade med att en av föräldrarna som satt i hallen och väntade gick och pratade med det äldsta barnet som totalt struntade i vad hon sa. Barnen på svikterna stod där länge och väl och ignorerade ett flertal tillsägelser innan de ändå hoppade i vattnet. Först efter detta lämnade de hallen.

    5 minuter senare var träningen för ett par av grupperna i gång och ungjäklarna kom tillbaka in i hallen. En av tränarna ropade att de inte fick vara där, två föräldrar försökte stoppa dom men de gick bara förbi och vidare upp i hopptornet på andra sidan hallen. En förälder gick då ut och hämtade badvakt och de väntande föräldrarna började ilskna till rätt ordentligt. Trots detta ignorerade ungarna allt och hoppade från hopptornet. När de fattade att badvakterna var på väg lämnade de äntligen hallen och kom inte tillbaka igen.

    Badvakterna som sedan kom fick information om ungarna och de gick ut till allmänna bassängerna för att leta efter dom för att kasta ut dom från badhuset.

    Vad är det för skitungar som beter sig såhär? Som inte lyssnar på först trevliga tillsägelser och tillslut förbannade tränare och föräldrar? Hur gör man för att misslyckas så kapitalt som förälder att barnen beter sig såhär? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-16 16:08
    Måste ju uppdatera tråden med vad som hände i går.

    Allmänhetens hoppning igen igår. Den slutade kl 14 och allmänheten fick gå ut till vanliga badet igen. Några killar dröjde sig kvar men gick sedan ut ur salen.

    Föreningarna började sina lektioner och det var bla träning inför en tävling som skulle starta kl 17. Killarna kom in igen och satte sig för att titta. En av dem frågade en av tränarna om de fick testa att hoppa men fick nej, det var ju mitt i lektion. Killarna frågade flera gånger men fick nej. Till slut blev en av tränarna lite trött och sa att det gick bra att anmäla sig till en grupp eller komma på något av de läger föreningen anordnar. Till slut gick killarna ut.

    Vid 18.15 kommer killarna in igen. Mitt under pågående tävling försöker de smita upp i hopptornet för att hoppa. Det blir ju givetvis lite livat men inte förrän en av tränarna följer efter killarna upp i hopp och handgripligen stoppar dem vänder de och går ner. De blev utskickade ur salen.

    Vad är det egentligen för fel på vissa ungdomar? Hur kan de vara så ignoranta?

  • Svar på tråden Ouppfostrade skitungar på badhuset, var det dina barn?
  • Anonym (Elena­)
    Äldre 25 Jan 16:51
    #1
    +3

    För mig som arbetar på en högstadieskola låter det "normalt" (tyvärr!). Många, många barn är så här i Sverige idag.

    Nonchalanta och arroganta gentemot allt och alla, framför allt mot vuxna. De saknar omvärldsuppfattning och självinsikt, det är bara "me, myself and I" som gäller.

  • Nyfike­n gul
    Äldre 25 Jan 17:14
    #2
    +2

    det stavas curlingföräldrar.... det skapar egoistiska barn


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 25 Jan 17:19
    #3

    Dels beror det på taskig uppfostran. Det märker man redan hos småbarnsföräldrar. Folk är väl rädda att de ska göra fel åt ena hållet, varför de misslyckas kopiöst åt andra håller istället.
    Men det beror nog även dels på åldern. Tonåringar ska liksom inte vara lydiga.

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Äldre 25 Jan 17:25
    #4
    ColoradoRanger skrev 2015-01-25 17:19:27 följande:

    Dels beror det på taskig uppfostran. Det märker man redan hos småbarnsföräldrar. Folk är väl rädda att de ska göra fel åt ena hållet, varför de misslyckas kopiöst åt andra håller istället.
    Men det beror nog även dels på åldern. Tonåringar ska liksom inte vara lydiga.


    En, möjligen två, av dem var tonåringar. Resten var yngre.
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Äldre 25 Jan 17:26
    #5
    -1
    Nyfiken gul skrev 2015-01-25 17:14:51 följande:

    det stavas curlingföräldrar.... det skapar egoistiska barn


    Nej jag tror inte på det där. Jag tror det handlar om föräldrar som inte orkar med barnen, som bara låter dom sköta sig själva. Det finns ingen som bryr sig om de beter sig bra alltså skiter dom i det.

    En curlingförälder skulle aldrig släppa iväg ett så litet barn med större syskon/kompisar till ett badhus heller.
  • Äldre 25 Jan 17:30
    #6
    ColoradoRanger skrev 2015-01-25 17:19:27 följande:

    Men det beror nog även dels på åldern. Tonåringar ska liksom inte vara lydiga.


    Å andra sidan brukar det funka bra när man som helt okänd vuxen säger till dem, och jag utgår från att man säger till på ett trevligt sätt första gången. (Börjar man med att skrika och skälla brukar de däremot gå i försvar.)

    Jag har sagt till många tonåringar som jag inte känner och det brukar sällan vara något problem. De här visste förmodligen mycket väl redan från början att de inte fick vara där och hade bara bestämt sig för att testa hur långt de skulle kunna driva det hela.
    Blogg: gealach.wordpress.com / Instagram: @gealach14
  • Äldre 25 Jan 17:31
    #7
    Anonym (Trött) skrev 2015-01-25 17:25:20 följande:
    En, möjligen två, av dem var tonåringar. Resten var yngre.
    Var de med de äldre barnen så kan man ju ändå förstå det. De hade nog inte varit lika kaxiga om inte de äldre barnen varit med.
  • Äldre 25 Jan 17:33
    #8
    gealach skrev 2015-01-25 17:30:15 följande:
    Å andra sidan brukar det funka bra när man som helt okänd vuxen säger till dem, och jag utgår från att man säger till på ett trevligt sätt första gången. (Börjar man med att skrika och skälla brukar de däremot gå i försvar.)

    Jag har sagt till många tonåringar som jag inte känner och det brukar sällan vara något problem. De här visste förmodligen mycket väl redan från början att de inte fick vara där och hade bara bestämt sig för att testa hur långt de skulle kunna driva det hela.
    Ja, och vissa barn är så av naturen.
    Sorry to say so, men många barn som är kaxiga, uppkäftiga, provokativa och som går emot stormen är oftast de som växer upp till chefer och ledare.
    Men, det kan ju även bero på taskig uppfostran.
    När barn under, säg 10-13 år, beter sig så mot främmande vuxna, då är det med högsta sannolikhet brister i uppfostran.
  • Äldre 25 Jan 17:37
    #9
    ColoradoRanger skrev 2015-01-25 17:33:43 följande:
    Ja, och vissa barn är så av naturen.
    Sorry to say so, men många barn som är kaxiga, uppkäftiga, provokativa och som går emot stormen är oftast de som växer upp till chefer och ledare.
    Men, det kan ju även bero på taskig uppfostran.
    När barn under, säg 10-13 år, beter sig så mot främmande vuxna, då är det med högsta sannolikhet brister i uppfostran.
    *Går emot STRÖMMEN, ska det givetvis stå.
  • Anonym (nn)
    Äldre 25 Jan 17:40
    #10

    Ja, som du ser så är de flesta vuxna människor rädda för barn och ungdomar idag.
    De har makten och det vet de om.

Svar på tråden Ouppfostrade skitungar på badhuset, var det dina barn?