• Anonym (40 plussare)

    svårt att få orgasm?

    Hej!
    För ett år sedan separerade jag från ett 25år långt förhållande.
    Det var sexlöst de sista 3åren.....
    Har har några korta förhållanden sen dess med samma problem....
    Har vid samlag svårt att få orgasm ,fastän jag är väldigt tänd på partnern....
    Och undrar nu om det finns fler killar med samma problem?
    Partnern kommer ofta flera ggr och det är nog inte problemet ,själva sexet alltså men undrar även vad ni kvinnor tycker om det tar lång tid för killen eller om han inte kommer över huvud taget...
    Tror ni att det är fel på er då eller är det ok för er även om han inte får orgasm?

  • Svar på tråden svårt att få orgasm?
  • Anonym (Varit med några)

    Jag har varit med några som haft svårt att komma och det avgörande för mig har varit upplevelsen av killens kåthet. Har jag känt mig sexig och åtrådd har det inte varit avgörande om killen kommit. Men har jag inte fått tydliga signaler på hans sinnestillstånd och han inte kommer så känns sexet rätt trist.

    Däremot har det i vissa fall blivit knepigt att avgöra när man är "färdiga". En av mina första pojkvänner som jag var tillsammans med i fyra år kom inte alls under samlag de första åren och ofta blev jag bara helt slut efter en halvtimmes effektivt pumpande så jag fick säga till. Kändes lite konstigt men jag var också ung då. Nu hade jag nog löst det genom att gå över till avsugning eller att han får runka sig till klimax med mig engagerad bredvid om han haft svårt med någon annans hand som en jag varit med.

    Kommer du på något sätt? Kan ni inte anpassa sexakten till de?

  • Anonym (40 plussare)

    Jodå

    Om jag runkar kommer jag alltid ju men blir liksom stressad ju av att inte komma och när hon skall hjälpa till och massera kulorna så ökar ju pressen ännu mer.

    Gillar henne verkligen och vill inte att hon skall ta illa upp....

    Relationen är rätt ny och vill inte såra henne ju.

    Så därför undrade jag om ni kvinnor tar illa upp och om det är lika vanligt för män som kvinnor att alltid komma......

    Bör tillägga att när jag var i min "långa" relation hade jag inte dessa problem utan kom då ofta mycket lätt och varje gång.......

  • Anonym (Varit med några)

    Kan ni inte prata om det då? Berätta att du är väldigt attraherad av henne men kommit in i en ond spiral där stressen gör det svårt att komma. Nämn bara inte att du brukade ha lätt för att komma med ditt ex.

    Jag hade en del samtal om detta med tjejkompisar men då var jag i tjugoårsåldern och det var många tjejer som trodde de handlade om dem om killen inte kom. Det här är, tolkar jag det som, en mer livserfaren kvinna så hon kanske inte är lika självkritisk.

  • Anonym (40 plussare)

    Mmm hon är lika ung????som jag och tror du har en poäng där......tack för att du delade med dig????

    Alltid bra att ha ett bollplank att studsa med.

    Tack än en gång????

  • Anonym (j)

    Känner du dig bekväm med henne du har sex med TS?
    I början efter det tog slut med mitt ex kunde jag med vissa tjejer ha lite svårt att komma. Slutade ibland med att jag fejkade till och med. Med andra tjejer så gick det hur bra som helst...Tjejer som liksom bjöd till och ansåg att sex har man tillsammans. Inte bara killen som ska pumpa på tills musten går ur en.
    Hoppas det löser sig för dig. Skål

Svar på tråden svårt att få orgasm?