• Anonym (velig)

    Hur fixar man en abort?

    Vi har skyddat oss enligt konstens alla regler och ändå lyckas jag bli gravid. Vi har flera barn sen tidigare. Vi har inte råd, tid eller plats för fler. Abort är det enda vettiga alternativen, men hur fixar man att göra en abort? Huvudet säger att abort är det bästa för alla. Hjärtat säger att jag inte kan döda min bebis. 


    Jag vet inte hur jag ska göra. 

  • Svar på tråden Hur fixar man en abort?
  • Anonym (olika)

    Alla är olika. För mig har det varit problemfritt att göra abort. Jag tänker inte på det som ett barn utan som ett embryo. Vilket det ju också är, om man gör abort tidigt. För mig var okomplicerat både fysiskt och psykiskt. Jag har en vän som tyckte att det var jobbigt, men de flesta jag känner har hanterat det bra.

  • Anonym (md)

    När man är osäker inför en abort brukar det bli jobbigt efter 
    Jag var så säker men känns inget bra i efterhand för min del 
    Känner tomhet och saknad ,trodde inte det var så starkt band så tidigt i graviditeten men tydligen 

  • Anonym (hmm)

    Det var 17 år sedan... jag ångrade mig innan de sövde mig, sen var det försent. har inte kommit över ännu. Ett framfött barn ångras inte, och en abort går aldrig att ta tillbaka...

  • Angeleyes01

    Hej! Jag föreslår att du ringer till Livlinan på tel: 0771-77 78 79
    21 dagar efter befruktningen så slår hjärtat på bebisen så kan du avsluta ett liv?

Svar på tråden Hur fixar man en abort?