• int

    Islamofobi

    Hej! Jag vänder mig inte mot muslimer som grupp med däremot vänder jag mig emot islamister. Det finns väldigt bra muslimer! Islam är en förtryckande religion mot kvinnor, andra religioner mm. Det är inte islamofobi det är dagens sanning. Alla muslimska länder har totalitära regimer och det är utan att tveka på grund av islam. Jag uppmanar dem, som inte läst koranen läs den. Den uppmanar förtryck i flera olika former.

  • Svar på tråden Islamofobi
  • Anonym (religionsfrihet)

    Men hur tänkte du nu? Det är som att säga att 'jag vänder mig inte mot kristna men kristendomen är en dålig religion'. Du säger ju själv att det finns väldigt bra muslimer och att du inte vänder dig mot muslimer som grupp för att sen kritisera islam? eh va? vad tror du muslimer är egentligen, en folkgrupp?

    Det finns ca 1½ miljard muslimer, långt ifrån alla är extrema eller våldsamma.
    Precis som bibeln innehåller vissa våldsamma saker så gör också koranen det, det innnebär inte att alla kristna och muslimer följer dessa böcker slaviskt och är våldsamma utan de allra flesta är helt normala människor som väljer att följa kärleksbudskapen istället.

    Sen finns det ju de som gärna hetsar  vilket du faktiskt försöker göra i den här tråden, du uppmanar själv  till förtryck för annars har vi ju religionsfrihet här i Sverige och det tycker jag vi ska fortsätta att ha.

  • int

    Jag hetsar inte mot någon folkgrupp men islam, som religion är definitivt en mycket farlig och odemokratisk religion. Du kan inte förneka att alla muslimska länder är totalitära

  • Anonym (religionsfrihet)
    int skrev 2015-01-26 09:09:11 följande:

    Jag hetsar inte mot någon folkgrupp men islam, som religion är definitivt en mycket farlig och odemokratisk religion. Du kan inte förneka att alla muslimska länder är totalitära


    Det är ingen som har sagt att du hetsar mot folkgrupp, jag upplyste ju dig om att muslimer inte är en folkgrupp, att jag sen skrev att du hetsar är ju för att du gör det men då mot islam.

    Du undviker också helt faktumet att det finns muslimer i många länder i världen, även här i Sverige, att deföljer det landets lagar och lever som normala människor precis som du och jag
    Vi är ju båda överens om att det finns väldigt bra muslimer så varför hetsa mot muslimer för det är ju det man gör om man hetsar mot islam.
    Vill du däremot vända dig mot våldsamma muslimer, och för den delen våldsamma kristna och ateister etc ja då är det en annan sak, men det du gör ser ju mer ut som ett slags korståg mot islam.

    Själv är jag varken muslim eller kristen men tror på religionsfrihet, det är upp till var och en om man vill tro på Allah eller Gud eller inte alls. Om man ska börja bestämma vad folk får tro på eller inte så är man ju precis lika totalitär själv egentligen, så vad skiljer dig från dem du kritiserar?
  • int

    Jag hetsar inte mot någon, som folkgrupp men islam som tro är en väldigt odemokratisk och kvinnoförtryckande religion. Läs koranen så ser du att det är inte demokrati som uppmanas.

  • Anonym (Allahu Akbar)

    Allahu Akbar - Frasen betyder ungefär "Gud är större", alltså människan ska underkasta sig Gud. Det är ett vanligt arabiskt islamskt uttryck.

    Så jag håller inte med om att Islam skulle vara en odemokratisk religion, snarare tvärtom. Under Gud är alla lika. Män är inte Gud även om de leker det!

  • int

    Underkastelse är ett förryck. Att man måste underkasta sig en religion är diktatur

  • Anonym (religionsfrihet)
    int skrev 2015-01-26 10:01:49 följande:

    Underkastelse är ett förryck. Att man måste underkasta sig en religion är diktatur


    Och ändå vill du bestämma vad människor ska få tro på eller inte?
    Det är väl lika fel att tvingas underkasta sig din vilja?

    Återigen vi har religionsfrihet i Sverige och det ska vi fortsätta ha även om det finns människor som vill försöka bestämma över andra.


  • int

    Man ska inte tvinga människor till underkastelse i en religion det är diktatur. Vi lever i en demokrati inte en diktatur som du själv tycks vilja ha

  • Anonym (religionsfrihet)
    int skrev 2015-01-26 11:35:23 följande:

    Man ska inte tvinga människor till underkastelse i en religion det är diktatur. Vi lever i en demokrati inte en diktatur som du själv tycks vilja ha


    Nu sitter du ju och ljuger, du påstår saker om mig som inte är sanna, tycker du ska sluta med att hitta på saker för det är väldigt otrevligt att ljuga bara för att du inte kan bemöta med sakliga argument.

    Att tvinga människor till underkastelse har inte enbart med religion att göra, det har med makt att göra, återigen de flesta som är muslimer eller kristna är vare sig våldsamma eller förtryckare
    Så frågan är vem är det som vill ha en diktatur egenligen, jag som vill att människor ska få bestämma själva eller du som vill bestämma vad människor ska få tro.

    Återigen det du gör skiljer sig inte nämnvärt från de du kritiserar, du vill ju ta bort människors frihet att få bestämma själva vad dom vill tro eller inte tro på, du vill ju göra om Sverige till ett land där vi inte längre ska få ha religionsfrihet, vad tycker du det låter som? jo precis de som du säger dig fördöma.


  • Kjell2
    int skrev 2015-01-26 02:56:39 följande:

    Hej! Jag vänder mig inte mot muslimer som grupp med däremot vänder jag mig emot islamister. Det finns väldigt bra muslimer! Islam är en förtryckande religion mot kvinnor, andra religioner mm. Det är inte islamofobi det är dagens sanning. Alla muslimska länder har totalitära regimer och det är utan att tveka på grund av islam. Jag uppmanar dem, som inte läst koranen läs den. Den uppmanar förtryck i flera olika former.



    De två länder med flest muslimer är långt ifrån totalitära utan har hyfsat fungerande demokratier.
  • int

    Flytta till Saudiarabien eller Irak om du inte vill leva i demokrati och frihet i Sverige. Det verkar som att du gillar förtryck och förnedring av männiksor

  • int

    Jag kommer alltid att kritisera islam som ideologi så länge jag lever oavsett om Alice Bah försöker bekämpa åsiktsfriheten mot islam. Om det kostar mig en hängning, halshuggning eller en kula i skallen så kommer jag stå upp för min åsikt så länge jag lever. Jag kommer aldrig, aldrig acceptera politisk islam i Sverige

  • int

    Dessutom är islamofobi inte en fobi det är en reel verklighet. Islam som ideologi är ett förtryck som av många till och med får stöd i Sverige, vilket är en katastrof utan dess like

  • int

    Jag har inga fobier. Jag lider inte av vanföreställningar och jag har inget fel på min intelligens och jag vet vad jag talar om. Jag har till och med genomgått en sinnesundersökning, som bevisade att jag var psykiskt frisk och jag hade inget fel på min intelligens. Tvärtom hade jag intelligens över normal i flera tester.

  • Anonym (Äckel)
    int skrev 2015-01-26 18:55:10 följande:

    Flytta till Saudiarabien eller Irak om du inte vill leva i demokrati och frihet i Sverige. Det verkar som att du gillar förtryck och förnedring av männiksor


    Varför jämför du Irak med Saudiarabien? I Saudiarabien är det diktatur medan det är demokrati i Irak (sedan att det finns utländska terrorister som inte gillar demokratin i Irak är en annan sak).

    Tycker du borde läsa på lite innan du yttrar dig.
  • xmarcusx
    int skrev 2015-01-26 09:09:11 följande:

    Jag hetsar inte mot någon folkgrupp men islam, som religion är definitivt en mycket farlig och odemokratisk religion. Du kan inte förneka att alla muslimska länder är totalitära


    Alla muslimska länder är inte totalitära, till exempel Turkiet, Tunisien och Bosnien (det finns fler exempel). 
  • Anonym (Äckel)
    int skrev 2015-01-27 09:05:45 följande:

    Dessutom är islamofobi inte en fobi det är en reel verklighet. Islam som ideologi är ett förtryck som av många till och med får stöd i Sverige, vilket är en katastrof utan dess like


    Ingen säger att det är en fobi förutom islamofoben själv.

    Islamofobi handlar om hat och förakt, precis som homofobi (det är ingen fobi heller).
Svar på tråden Islamofobi