• Äldre 26 Jan 08:44
    1464 visningar
    6 svar
    6
    1464

    Trött men kan inte sova

    Hej!


    Jag är gravid i vecka 25, 24+1 och verkar ha en mycket livlig bebis i magen.
    På ultraljudet så sa bm att bebisen var mycket livlig och nu sen några dagar tillbaka kan jag inte sova hela nätterna längre.
    Jag har en gravidkudde som hjälper mot min smärta i bäckenet men det hjälps inte att jag sover ca 3-4 timmar sen vaknar jag och känner hur bebisen sparkar och håller på i magen och helt omöjligt och somna om.


    Är ständigt trött och jag har fibromyalgi sedan tidigare och lite sömn medför mer smärta vilket det även gör nu och mer smärta, trött medför även att jag är konstant ledsen tycker jag.


    Någon som har några tips på hur jag kan få sova bättre om nätterna?
    Svårt när man sover max 4 timmar och då inte ens bra sömn, och sen orka jobba heltid. Är helt slut.
    Tacksam för alla råd.

  • Svar på tråden Trött men kan inte sova
  • Äldre 26 Jan 09:40
    #1

    Hej kanske ska fundera på o bli halft sjukskriven. Min bebbis var med väldigt aktiv o ja sov knappt nåt i heller. Tänkte mest med du har din sjukdom som blir värresom du skriver. Der ja gjorde för o sova bättre var att ja drack varm mjölk o gick lite för då brukar bebbisen lungna sig i magen för då vaggas den tull roo funka för mig

  • Äldre 26 Jan 09:47
    #2
    Nillan1979 skrev 2015-01-26 09:40:01 följande:

    Hej kanske ska fundera på o bli halft sjukskriven. Min bebbis var med väldigt aktiv o ja sov knappt nåt i heller. Tänkte mest med du har din sjukdom som blir värresom du skriver. Der ja gjorde för o sova bättre var att ja drack varm mjölk o gick lite för då brukar bebbisen lungna sig i magen för då vaggas den tull roo funka för mig


    Tack ska köpa hem mjölk och testa det :)
    Ska till bm imorgon få se vad hon tycker. Sitter som en Zombi på jobbet nu med sprängande huvudvärk som följd av 4 timmars sömn inatt.

  • Äldre 26 Jan 16:49
    #3

    Se till att bli sjukskriven. Dagsljus på förmiddagen och motion lär göra under för nattsömnen. ;) Sen är det inte ovanligt att en har svårt att sova ju längre graviditeten lider..

  • Äldre 27 Jan 09:56
    #4
    Momag skrev 2015-01-26 16:49:18 följande:

    Se till att bli sjukskriven. Dagsljus på förmiddagen och motion lär göra under för nattsömnen. ;) Sen är det inte ovanligt att en har svårt att sova ju längre graviditeten lider..


    Tackar. Få höra vad bm säger idag när jag ska dit. Sovit lite bättre inatt men långt ifrån bra.
    Sover mest i soffan när jag kommit hem efter jobbet och ätit middag. Inte så roligt och inte orka kunna vara social hemma för att man är helt slut.

  • Äldre 28 Jan 07:20
    #5

    Fick beskedet att det är foglossning. Den gör troligen så ont när jag legat några timmar så jag vaknar av det.
    Ska använda foglossningsbälte varje dag hela dagar nu och se om det blir bättre *hoppas*

  • Äldre 6 May 22:50
    #6

    Hejsan!


    Jag väntar mitt första barn i oktober och jag bloggar också öppenhjärtligt och ärligt om allt i min graviditet. Hur vårt Pyret blev till, hur jag mår och mycket om känslor som inte alltid är positiva.


    läs gärna den frutiensuurytz.vimedbarn.se/


Svar på tråden Trött men kan inte sova