• Äldre 26 Jan 09:05
    889 visningar
    28 svar
    28
    889

    Numera gravida (från tråden "Pratsjuk 35+ försöker få en trea")

    Nu är de flesta av oss gravida och det är på tiden att vi skapar en tråd där vi kan prata om allt från rädslor, krämpor och oro till ultraljud och allt annat mysigt som hör till när man är gravid.

    Glöm inte heja på våra vänner i originaltråden:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/73837094-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea

    BIM och BF-lista:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea

  • Svar på tråden Numera gravida (från tråden "Pratsjuk 35+ försöker få en trea")
  • Äldre 26 Jan 11:43
    #1

    Kul att du fixade en gravidtråd!!!

    Hur mår alla?

    Är gravid i v. 13 nu, tiden går rätt så fort ändå!

    Har lite illamående kvar, men mår rätt så bra ändå Tror att jag kände bebis i magen igår, när jag gick och la mig, kände en massa fladder, den gjorde nog en massa volter! Kände mina andra små i v. 13 också!

    Nu längtar jag till första sparken och rul så man kan lugna nerverna lite

  • Äldre 26 Jan 12:32
    #2

    Åh, vad mysigt att få känna första rörelserna! När jag väntade första barnet hade jag moderkakan i framvägg och kände inget förrän ca v 17-18 men tvåan var så vild att han t o m sparkade på dopplern i v 15 (barnmorskan hade aldrig tidigare sett en spark så tidigt). Den här gången är jag inte fullt lika smal så jag tror det dröjer längre tills man ser rörelserna Däremot hoppas jag att jag kommer känna bebisen om några veckor (är i v 8 nu).

    Jag mår oförskämt bra och det skrämmer mig. Jag har ömma bröst och lite växtvärk i livmodern och kan ibland bli liiite illamående när jag är hungrig. Jag borde vara överlycklig men jag är livrädd att något är fel. Jag fick se ett pyttelitet hjärta slå i v 5+5 och ska göra ett nytt VUL nästa vecka i v 8+4. Om allt ser bra ut då så tror jag att jag kommer bli lite lugnare.

  • Äldre 26 Jan 12:58
    #3
    Janna84 skrev 2015-01-26 12:32:07 följande:

    Åh, vad mysigt att få känna första rörelserna! När jag väntade första barnet hade jag moderkakan i framvägg och kände inget förrän ca v 17-18 men tvåan var så vild att han t o m sparkade på dopplern i v 15 (barnmorskan hade aldrig tidigare sett en spark så tidigt). Den här gången är jag inte fullt lika smal så jag tror det dröjer längre tills man ser rörelserna Däremot hoppas jag att jag kommer känna bebisen om några veckor (är i v 8 nu).

    Jag mår oförskämt bra och det skrämmer mig. Jag har ömma bröst och lite växtvärk i livmodern och kan ibland bli liiite illamående när jag är hungrig. Jag borde vara överlycklig men jag är livrädd att något är fel. Jag fick se ett pyttelitet hjärta slå i v 5+5 och ska göra ett nytt VUL nästa vecka i v 8+4. Om allt ser bra ut då så tror jag att jag kommer bli lite lugnare.


    Skönt att du mår bra, men förstår...har själv oro för att då är det tok, man har nog för mycket historik! Mådde jätteilla med mina 2 barn...och då gick det bra! Fick se lilla ärtan i 9+6, var så härligt, men gud vad jag var nervös innan!!!! Är lika långt gången som beräknat enl mens, får se om det ändras lite vid rul!!

    Visst är det härligt när man känner dem i magen, längtar tills ikväll, då verkar det vara mest fart på bebis

    Äter mest hela tiden för att undvika illamående, har gått upp 1kg! Ömmar lite i mina bröst också!
  • Äldre 26 Jan 15:16
    #4
    Micka! skrev 2015-01-26 12:58:31 följande:

    Skönt att du mår bra, men förstår...har själv oro för att då är det tok, man har nog för mycket historik! Mådde jätteilla med mina 2 barn...och då gick det bra! Fick se lilla ärtan i 9+6, var så härligt, men gud vad jag var nervös innan!!!! Är lika långt gången som beräknat enl mens, får se om det ändras lite vid rul!!

    Visst är det härligt när man känner dem i magen, längtar tills ikväll, då verkar det vara mest fart på bebis

    Äter mest hela tiden för att undvika illamående, har gått upp 1kg! Ömmar lite i mina bröst också!


    Ja, jag har nog för mycket dålig historik. Vid alla missfall har jag saknat symtom och nu har jag hamnat i ett mellanläge med väldigt svaga symtom. Jag tror dock att oron lättar om allt ser bra ut nästa vecka för jag har aldrig haft så sena missfall.

    Jag brukar alltid få några dagar gratis vid RUL men jag tror det beror på att barnens pappa är lång (194 cm) och barnen brås på honom Det verkar inte stämma att alla barn växer lika mycket fram till v 20.

    Ett kilo är väl inte särskilt mycke. Jag har säkert också ökat ett kilo men det beror nog på mitt enorma sötsug...

    Hur mår du förutom illamåendet?
  • Äldre 26 Jan 15:46
    #5

    Jag hade ett MA i v. 19, men nu känner jag ju av bebis, så när den kommer vara busig och vara helt lugn, kommer jag bli orolig!

    Är illamående, har ömma bröst, mest ömma bröstvårtor! Är trött också...men det kan ju bero på annat!

    Syskonen längtar också väldigt mycket, de skulle vilja se bebis...min 6-åriga tyckte jag skulle ta fram den så han får se den!!!

  • Äldre 26 Jan 18:27
    #6

    Det var väl riktigt härligt att man kunde få hoppa över hit. Än så länge ligger jag ganska lågt 4+0 idag. Jag har mått illa  och varit jättetrött i en vecka, ömma bröst och ett fenomenalt luktsinne. Jag har mått riktigt dåligt mina två andra graviditeter så jag bävar lite. Samtidigt skulle jag känna mig orolig om jag inte mådde illa.

    Hoppas de närmaste veckorna går fort nu :) så att man kan slappna av lite...

    Hur kommer det sig att man får göra vul så tidigt i graviditeten? Jag fick göra det med min pojk, men det var för att jag hade ett flertal blödningar.

  • Äldre 26 Jan 19:52
    #7
    TheLe003 skrev 2015-01-26 18:27:17 följande:

    Det var väl riktigt härligt att man kunde få hoppa över hit. Än så länge ligger jag ganska lågt 4+0 idag. Jag har mått illa  och varit jättetrött i en vecka, ömma bröst och ett fenomenalt luktsinne. Jag har mått riktigt dåligt mina två andra graviditeter så jag bävar lite. Samtidigt skulle jag känna mig orolig om jag inte mådde illa.

    Hoppas de närmaste veckorna går fort nu :) så att man kan slappna av lite...

    Hur kommer det sig att man får göra vul så tidigt i graviditeten? Jag fick göra det med min pojk, men det var för att jag hade ett flertal blödningar.


    Jag går på en privat klinik och går under progesteronbehandling, jag har haft problem med missfall och ofrivillig barnlöshet och får därför extra kontroller.
  • Äldre 26 Jan 21:01
    #8

    Hittat hit! :)

    Jag är för tillfället inne i spökveckorna (är i v.11) och känner mig totalt ogravid.

    Nojjar såklart och har därför bokat ett UL till nu på torsdag då jag kommer vara i v.12 (11+1)

    Om allt ser bra ut ska jag försöka slappna av.

    Ska till Sthlm på utbildning nästa vecka så då kommer jag glida in i v.13 utan att tänka så mycket på det! (Hoppas jag)

  • Äldre 27 Jan 06:43
    #9
    Minxy skrev 2015-01-26 21:01:53 följande:

    Hittat hit! :)

    Jag är för tillfället inne i spökveckorna (är i v.11) och känner mig totalt ogravid.

    Nojjar såklart och har därför bokat ett UL till nu på torsdag då jag kommer vara i v.12 (11+1)

    Om allt ser bra ut ska jag försöka slappna av.

    Ska till Sthlm på utbildning nästa vecka så då kommer jag glida in i v.13 utan att tänka så mycket på det! (Hoppas jag)


    Vad skönt att slippa illamående men samtidigt läskigt med spökveckor. Jag hoppas du känner bebisen om några veckor Lycka till på utbildningen och passa på att njuta nu när du mår bra, fy tusan för att vara på utbildning med illamående.
  • Äldre 27 Jan 06:56
    #10
    Micka! skrev 2015-01-26 15:46:03 följande:

    Jag hade ett MA i v. 19, men nu känner jag ju av bebis, så när den kommer vara busig och vara helt lugn, kommer jag bli orolig!

    Är illamående, har ömma bröst, mest ömma bröstvårtor! Är trött också...men det kan ju bero på annat!

    Syskonen längtar också väldigt mycket, de skulle vilja se bebis...min 6-åriga tyckte jag skulle ta fram den så han får se den!!!


    Klart barnen vill se bebisen Vi har inte berättat för barnen än men jag ser fram emot deras reaktion när vi gör det. Jag tror vi kommer berätta nästa vecka om allt ser bra ut vid vul.

    När berättade ni andra? Eller när planerar ni att berätta?
Svar på tråden Numera gravida (från tråden "Pratsjuk 35+ försöker få en trea")