• Äldre 26 Jan 09:47
    1171 visningar
    15 svar
    15
    1171

    Äter ni med era barn?

    Hej!
    Måste få fråga. Äter ni med era barn? Jag och min man lägger dem och sedan äter vi, bara vi två... Känns som en bra investering för äktenskapet att man får lite egentid men varandral, en köttbit och ett glas rött Haha... nä men så resonerar vi... Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Äter ni med era barn?
  • Äldre 26 Jan 09:52
    #1

    Oftast, men äter även själva ibland och ibland äter bara en med barnet(beroende på tider och vad som serveras) och sedan äter den andre senare.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 26 Jan 09:52
    #2

    Gör ni så varje kväll menar du?

  • Äldre 26 Jan 11:14
    #3

    Ja, vi har alltid ätit middag tillsammans hela familjen.

  • Äldre 26 Jan 11:21
    #4

    Vi äter tillsammans alla dagar i veckan. Enda undantaget är nog om hon har med en kompis hem. Då brukar pannkakor stå på önskemenyn. Då äter barnen först och så äter jag och mannen nåt anant efter det.

  • Äldre 26 Jan 11:24
    #5

    Ja, vi äter alltid med barnen (eller rättare sagt på vardagar äter jag alltid med barnen, pappan kommer inte hem förrän 19.30)

    Ibland när de var små kunde de få mat tidigare och sedan åt vi mat senare på fre/lör - men det berodde mer på att de behövde få mat tidigare än vårt behov av att äta själv! 

  • Äldre 26 Jan 11:36
    #6

    Vi äter alltid ihop hela familjen. Undantaget är ju om någon inte är hemma när det är dags att äta.

  • Äldre 26 Jan 11:40
    #7

    Ja, vi äter middag tillsammans hela familjen. Undantaget är väl när barnen sover hos sina morföräldrar, då äter vi middag själva hemma eller ute såklart.


    Avskyr CIO-metoder
  • Äldre 26 Jan 11:43
    #8

    Ja, vi äter som regel ihop, i början av måltiden i alla fall. 2,5-åringen brukar tröttna efter typ tio minuter och vilja sätta sig och titta på film, då får han det, så kan jag och maken äta färdigt i fred. Sticker oftast åt barnet lite rester av maten framför filmen dock, då vi inte är helt säkra på hur mätt han är när han vill gå från bordet. 

    Tycker det blir för sent att äta när barnet lagt sig, han somnar sällan före åtta. Hade man barn som somnade halv sju var det ju en annan femma. 

  • Äldre 26 Jan 11:46
    #9

    De som är hemma äter tillsammans, frukost, lunch, middag (och ibland mellanmål). Sen kan jag och mannen ibland äta något smått på kvällen, efter att sonen lagt sig, men huvudmåltiderna äter vi tillsammans.


  • Äldre 26 Jan 11:52
    #10

    Ja äter alltid tillsammans med sonen.

  • Äldre 26 Jan 11:56
    #11

    Vi äter tillsammans med barnen, och ofta med deras vänner. För oss är det en investering i familjesammanhållningen. Egentid får vi när barnen somnat eller är hos vänner.

  • Äldre 26 Jan 22:19
    #12

    Ja,i princip alltid. Sedan kan det ju hända att mitt barn vill äta någon "snabbmat" pannkakor potatisbullar eller hamburgare (väldigt sällan dock) som jag inte tål,då sitter jag och fikar istället ( äter senare) medan hon äter,aldrig att hon sitter ensam och äter. Vi äter oftast middag i köket men vid sen middag äter vi vardagsrummet så mitt barn får se klart barnprogrammet,inga problem.

  • Äldre 26 Jan 22:31
    #13

    Jag vi äter alltid tillsammans. Det är viktigt, tycker jag.
    Vi kan ju mysa ihop ändå, jag och sambon, när sonen sover. Behövs ingen mat för att umgås med sambon. Glad

  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 26 Jan 22:43
    #14

    Vi äter tillsammans. Det är en viktig social aktivitet.

  • Äldre 26 Jan 22:49
    #15

    Vi äter alltid tillsammans förutom om någon av oss är bortrest, men då äter en av oss med barnen.

Svar på tråden Äter ni med era barn?