• Aichan

    Han ska ha barn med sitt ex

    Nu så kopierar jag inlägget från ett annat forum som jag skrev i igår, så det kanske ser lite konstigt ut.


     


    Livet är inte lätt ibland, denna helg är som tagen från en drama film. Jag hoppas det slutar väl och lyckligt som i en typisk kärleksfilm, men med min tur i livet så blir det nog inte så och tar nog slut här och nu. Först och främst, jag är så korkad... Varför skulle jag försvåra det för mig med att be han stanna kvar? Men jag ångrar inget!


    Igår var jag på en dejt med en kille, första gången vi träffades igår, bara chattat lite. Och jag tänkte mest att det kunna vara trevligt att komma ut o träffa lite folk och så, inget märkvärdigt. Men så fel jag hade!


    Dejten bestod utav en middag på Kina, mycket trevligt var det, sen så lite spontant så gick vi även på bio efteråt. Det var väldigt trevligt och roligt, slappnade av med varans sällskap direkt. Och på tal om inget, tipsar om filmen American Sniper.


    Han körde sedan hem mig, släppte av mig och åkte vidare. Efter ett litet tag smsade jag honom att jag kanske skulle ha bjudit upp han på kopp kaffe (nej, ingen bak tanke) innan han åkte hem igen då han åkte ända från Sundsvall som han skulle åka tbx till. Och sen så kände jag att jag vela träffas en längre stund - det räckte inte på långa vägar, och vet ni vad han gjorde? Han vände om trotts han var nästan 2 mil utanför (jag har aldrig varit med om det tidigare att någon har vänt så där), han kände samma sak att han inte vela åka hem. Så hem till mig kom han, vi satt i soffan. Jag saft och han kaffe och vi tittade på tvn på en massa filmer och pratade enormt mycket (såklart dök en massa sex scener upp på filmerna på raken - genant blev det^^).


    Dock dök lite saker upp. Kände att han var för perfekt, perfekt är han på så många vis, så förbannat underbar! Men det var för bra för att vara sant. Jag kan ta det att jag fick reda på att han har varit gift som han inte berättade om innan vi träffade, det kan jag ta ändå. Han pratade lite för mycket om sina ex när vi åt middag, det kan jag med ta då jag vet att han inte menade nå illa med det - lite klumpig bara som pratar på. Men tyvärr så sprack det då jag fick veta att hans fd för nå par månader sedan kanske skulle få hans barn, som han med nyligen fick reda på utav henne medans hon hade vetat det i någon månad. Och jag kände att jag inte kan vara med på det, kändes som en isig blixt genom kroppen när jag fick veta det. Jag kan inte dejta han medans han väntar på ett barn med någon annan. Har du någon gång dejtat en kille som väntar barn med sitt ex? Hur gick det för er? Hur stog du ut? Stannade du kvar eller stack du fort som satan?


    När han nämnde om graviditeten så blev det en hel del tyst, lite dålig stämning osv. Men vi fortsatte att kolla vidare på filmerna och pratade lite smått.Sen så släppte det smått och det blev rätt så okej igen. Eller ja, något då! Jag sa ärligt att jag inte kan dejta han om det visar sig vara hans barn eller så, och jag vill inte vara med som tredje hjulet - han säger att dom inte har nå känslor för varann alls, men han ska finnas där för barnet osv. Förstår det, men gör ont ändå. Slutade med att han fick trösta mig lite, och det ena ledde till det andra. Efter många om och men att han skulle åka så slutade det med att han blev kvar över natten, han ville inte åka och jag ville inte att han skulle åka. Jag bad han stanna kvar inatt, och han ville inte åka hem igen som sagt. Trotts jag visste att det skulle göra ont med, men jag vela njuta utav hans sällskap, hans lukt och allt. Han kändes inte som alla andra! Vi var vaken större delen utav natten utav att prata och titta på varann och "lite sånt där" (och så bra gick det att vi skulle gå sakta framåt som vi sa från början), Men mest låg vi bara och pratade och höll om varann, sen så små somnade vi lite smått då och då, och då och då kollade vi på varann. Han hade tydligen kollat på mig större delen utav natten medans jag låg och sovde.


    Men morgonen kom, och dagen gick ungefär i samma stuk. Prat, gos och försöka klura ut om situationen skulle funka ändå mellan oss, gråt, tröstande, osv. Men jag kom hela tiden fram till att jag inte klarar av det, jag är inte stark nog. Så nu när vi sa hejdå så sa vi hejdå för alltid, fast vi inte ville. Vi ville fortsätta. Men jag klarar inte av det. Men de ska göra faderskapstest sedan, men först i augusti. Lång tid fram tills dess! Och jag, jag är inte stark nog. Blir illamående bara utav tanken att leva ett sånt liv.


    Men gud vilken toppen kille jag mister! Känns som att det inte var igår vi träffades, utan att vi hade känt varann så länge - i flera år. Det bara klickade för oss båda och båda kände likadant för varann. Han är inte som alla andra. Han säger en massa saker som INGEN har sagt till mig, INGEN. När han pratade och sa de orden så grät jag så enormt mycket å allt. Jag till och med öppnade mig för honom om större delen utav mitt liv och uppväxt, jag grät och han bara höll om mig och tröstade eftersom de minnen tar hårt på mig fortfarande. Det var så skönt, för att jag kände en sån tillit till han, tillit som jag inte har känt för någon tidigare. Han verkligen var där vid min sida, han verkligen såg mig och allt. Verkligen en toppen och drömkille som jag mister. Och vi tycker och tänker så mycket lika, vi har samma mål i livet och allt. Men just den där graviditeten stoppar allt, det där barnet. Kan man klandra att jag tänker taskiga och dumma saker om just det graviditeten? Mest utav allt att det inte är hans, önskar få bort den bara. Men jag känner mig så elak då, inte barnets fel - men det är i vägen! Smiley frown


    Men denna helg har varit fylld med ömhet, passion, intensitet, och allt. Så mycket hände på en så mycket kort tid!


    Men som vanligt med min tur i livet, bita ihop och gå vidare. Men är ledsen för hans skull med som själv också får gå igenom en massa, han förtjänar inte detta. Han är så helt underbar.


    Nu tänker jag göra chokladbollar, för att jag behöver sött i mig. Jag behöver unna mig!


    MEN jag ångrar absolut inget av denna helg! Fy fasiken vilken underbar man, han öppnade mig, ny syn livet och om mig själv. Jag känner sorg, men ändå någon lugn.


     


    I ett annat inlägg skriver jag:


    Jag har mått hemskt dåligt hela sommaren, hösten och vintern med ångest och självskadebeteende. Självförtroende och självkänsla har jag inget, så svartsjuka blir det. Plus att jag har svårt för att kontrollera mina känslor pga vissa sjukdomar. Jag känner att jag kommer att må dåligt utav det hela, svartsjuka, ångest och utanförkänslan som är värst utav allt. Jag är inte stark nog. Men det gör ont att mista honom med.


     


    Och ännu ett annat:


    Jag är också orolig för en sak med. Nog säger han att han vill vara med mig. Han älskar inte sitt ex och är det slut med sitt ex så är det slut med sitt ex. Jag har tillit till han, men detta är verkligen en speciell situation. Graviditet, förlossning och barn kanske för dom ihop igen?


     


    Men sen så filura jag och hoppas att allt löser sig ändå. Att man kanske ska försöka iallafall? Känns som att vi hör ihop på något konstigt vis. Men det kommer att bli jobbigt. Dock har jag bett honom om vissa saker och bad han att fundera över de sakerna. Han kommer ikväll igen, så får prata mera då med honom. :)


     


    Har ni någon gång varit med en kille att han ska få barn med sitt ex eller en annan fruntimmer? Vad gjorde du då? Hur kände du dig? Hur löste ni det? Ställde du krav? Nu är krav ett fult ord med under vissa situationer, men ajja. Vad bad du honom? osv. 


  • Svar på tråden Han ska ha barn med sitt ex
  • Anonym (E)

    Ni har träffats en gång... du kan omöjligt veta hur underbar han är och om han är perfekt på alla plan.. Människor tenderar att visa upp sina alla fantastiska sidor när man träffas första gången...

    Gå vidare med ditt liv, sylta inte in dej utan låt dem lösa sin sits för sig själva.. Det kommer bara innebära besvär för dig... Tänk när bebisen är född... då kanske han kommer vara hemma hos sitt x för att träffa bebisen, flera timmar om dagen flera dagar i veckan i månader...

    De finns fler killar där ute...

  • Anonym (-)

    Mitt ex har en ny tjej i Östersund (dvs flera mil bort från oss).

    Vi har ett barn sedan innan.

    Sist pappan var här (eller, för några tillfällen sedan) så, ja, ledde det ena till det andra, vi hade sex och jag är nu gravid. Han menar på att det är min kropp. Han kan inte bestämma om jag ska göra abort. Han lovar att finnas där om jag lovar att inte berätta för någon i hans närhet om barnet.

    Han har sagt att han inte tänker nämna något alls om det för tjejen han dejtar. Han tror inte att det kommer bli seriöst där, så det finns ingen anledning att berätta.

    Hade det funkat bättre för dig? Att du inte visste och senare, om det blev seriöst, fått reda på att han hade barn?

  • Aichan
    Anonym (-) skrev 2015-01-26 10:28:47 följande:

    Mitt ex har en ny tjej i Östersund (dvs flera mil bort från oss).

    Vi har ett barn sedan innan.

    Sist pappan var här (eller, för några tillfällen sedan) så, ja, ledde det ena till det andra, vi hade sex och jag är nu gravid. Han menar på att det är min kropp. Han kan inte bestämma om jag ska göra abort. Han lovar att finnas där om jag lovar att inte berätta för någon i hans närhet om barnet.

    Han har sagt att han inte tänker nämna något alls om det för tjejen han dejtar. Han tror inte att det kommer bli seriöst där, så det finns ingen anledning att berätta.

    Hade det funkat bättre för dig? Att du inte visste och senare, om det blev seriöst, fått reda på att han hade barn?


    En del utav mig hade absolut inte velat veta, men större delen utav mig vill veta ändå. Just pga om jag bygger upp tilliten för honom - tillit som jag har svårt för människor i vanliga fall. Och vi lova från början om att vara ärliga och trogen mot varann. Jag skulle absolut må sämre om jag fick veta det senare och tilliten för människor skulle bli enormt mycket sämre.
  • Aichan
    Anonym (E) skrev 2015-01-26 09:55:35 följande:

    Ni har träffats en gång... du kan omöjligt veta hur underbar han är och om han är perfekt på alla plan.. Människor tenderar att visa upp sina alla fantastiska sidor när man träffas första gången...

    Gå vidare med ditt liv, sylta inte in dej utan låt dem lösa sin sits för sig själva.. Det kommer bara innebära besvär för dig... Tänk när bebisen är född... då kanske han kommer vara hemma hos sitt x för att träffa bebisen, flera timmar om dagen flera dagar i veckan i månader...

    De finns fler killar där ute...


    Trotts att vi träffades bara en gång så klickade det så väl på många plan.
    Men absolut, du har rätt. Människor visar upp sina fantastiska sidor från början.


    Jag förstår absolut vad du menar, du har absolut rätt med. Men ja, det är svårt. Verkligen en fin kille ändå som jag hade gärna velat lära känna mera ändå. Men ja, situationen är väldigt krånglig.

  • Anonym (hmmm)
    Anonym (-) skrev 2015-01-26 10:28:47 följande:

    Sist pappan var här (eller, för några tillfällen sedan) så, ja, ledde det ena till det andra, vi hade sex och jag är nu gravid. Han menar på att det är min kropp. Han kan inte bestämma om jag ska göra abort. Han lovar att finnas där om jag lovar att inte berätta för någon i hans närhet om barnet.


    Han lovar att finnas där om du lovar att hålla tyst om att det är hans barn, med andra ord han är en utpressare som bara bryr suig om sig själv egentligen, vilken toppenpappa och människa.. usch.
    Kräks
  • EnGladPingvin

    Jag tror du ska gå på din magkänsla och inte gå vidare med det här förhållandet. Det är surt, men bättre att stoppa nu så här tidigt innan några djupare känslor utvecklas. Baserar det på egna erfarenheter.

    Jag blev tillsammans med en underbar kille. När vi varit tillsammans i en månad hörde hans ex av sig och berättade att hon var gravid i femte månaden. Han blev vansinnig att hon inte berättat tidigare och för att han inte ville ha ett barn med henne. De var dock inte ovänner och han lugnade sig. Självklart skulle han ta ansvar och finnas där för barnet och även mamman. Vi talade otroligt mycket om hur det skulle bli och hur vi skulle hantera det. Efter mycket tvekan kom vi fram till att fortsätta vara tillsammans. Ingen av dem ha den andre tillbaka. Hade det inte varit för barnet hade de inte haft någon kontakt. Vi ville verkligen få det att fungera och jag trodde jag skulle klara det. Han lovade att hela tiden stötta mig också i det hela, att finnas där för mig och ha förståelse om jag tyckte det var svårt. Det var naivt av oss båda.

    Att se honom gå iväg på ultraljud och andra undersökningar, samtal på bvc m.m, med en annan kvinna var som en kniv i magen varje gång. Att behöva sitta bredvid när hon ringde för att diskutera barnnamn, sparkar och illamående var tortyr. För att inte tala om den kvällen han lämnade mig ensam hemma för att åka till BB och den närmaste tiden efter det då precis allting handlade om barnet. Då han ville träffa sitt barn så mycket som möjligt och då oundvikligen även barnets mamma, då hans tankar var på barnet dygnet runt såväl oro som glädje, då de planerade för barnets framtid och vår gemensamma var på hold. Jag gav upp. Jag anklagar inte honom, han gjorde allt som en ansvarsfull pappa ska göra. Han försökte få plats även för mig, men det fanns inte tillräckligt med plats och att dela honom med en annan kvinna (även om det bara var för barnets skull och inget känslomässigt) tärde på mig tills jag fick nog. Han försökte. Jag försökte. Det gick inte. Jag skulle aldrig ge mig in i något liknande igen.

  • Anonym (-)
    Anonym (hmmm) skrev 2015-01-26 10:43:46 följande:

    Han lovar att finnas där om du lovar att hålla tyst om att det är hans barn, med andra ord han är en utpressare som bara bryr suig om sig själv egentligen, vilken toppenpappa och människa.. usch.


    Fast den lösningen fungerar ju för oss. Barnet har ingen större kontakt med farmor, farfar, faster och kusiner. Så länge pappan finns med i bilden och bryr sig.

    Sedan att han undanhåller detta för sin tjej är en annan femma. Men det är inte mitt problem.

    Detsamma gäller när vi ses, och allt som oftast hamnar i säng, det är inte heller mitt problem. Det är han som ljuger för henne, inte för mig.
  • Anonym (Anna)

    Den karln duger............inte på något sätt, varken för dig eller för henne som bär hans barn. 

  • Anonym (hmmm)
    Anonym (-) skrev 2015-01-26 10:52:06 följande:
    Fast den lösningen fungerar ju för oss. Barnet har ingen större kontakt med farmor, farfar, faster och kusiner. Så länge pappan finns med i bilden och bryr sig.

    Sedan att han undanhåller detta för sin tjej är en annan femma. Men det är inte mitt problem.

    Detsamma gäller när vi ses, och allt som oftast hamnar i säng, det är inte heller mitt problem. Det är han som ljuger för henne, inte för mig.
    Ja den fungerar för ER men för barnet som kanske föds då? Ska det barnet vara någon slags lortig hemlighet för att mamman och pappan inte kunde hålla byxorna på.

    Du kan skylla hur mycket du vill å att det är han som är otrogen, du är precis lika grisig i ditt betende som han, vilka dåliga förebilder ni är för era barn, eller önskar ni att era barn ska uppleva samma svek som ni gör? Där man bedrar människor och förnekar sina barn.

    Patetiskt.
  • Aichan
    Anonym (Anna) skrev 2015-01-26 10:53:27 följande:

    Den karln duger............inte på något sätt, varken för dig eller för henne som bär hans barn. 


    Du får gärna utveckla ditt svar lite. Varför duger han inte?
Svar på tråden Han ska ha barn med sitt ex